User Käyttäjä Salasana  

torstai 10.7.2025 / 14:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > vesijäähdytyksen asennus apua kaivataan
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
vesijäähdytyksen asennus apua kaivataan
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member
_
17. marraskuuta 2009 @ 16:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli siis olen joulun paikkeilla asentamassa ensimmäistä vesijäähdytystäni tietokoneeseen ja haluaisin tietää missä järjestyksessä vesi kannattaa kierrättää parhaan jäähdytystehon saavuttamiseksi.

1. esim. säiliö -> pumppu -> lauhdutin -> prossu -> näyttis......,
2. säiliö -> pumppu -> prossu -> näyttis ->lauhdutin......,
tai voiko veden kierrättää Y-liittimellä samaan aikaan prossulle ja näyttikselle.

olisi kiva jos joku teistä kokeneemmista voisi hieman opastaa minut alkuun.

olen lukenut jo melko paljon foorumeilta ja katsellut kuvia mutta kun näytä ratkaisuja on näyttänyt olevan melko paljon.

edit tossa ois pari tapaa mihin olen törmännyt onko kumpikaan hyvä
1.http://www.aijaa.com/v.php?i=5275623.jpg
2.http://www.aijaa.com/v.php?i=5275638.jpg

i7-4770k@4,4GHZ/R9 290 OC+accelero xtreme III/8gb ddr3 1600mhz/Gigabyte z87x-d3h/Phanteks PH-TC14PE/5x fractal 140mm low speed/Fractal R4/Seasonic platinum 760w/samsung 830 256gb ssd/500gb hdd/Roccat kone xtd ja roccat isku.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. marraskuuta 2009 @ 17:49

PeteTK
AfterDawn Addict
_
17. marraskuuta 2009 @ 19:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Y-liittimellä haaroittamista ei tarvitse jos blokit tms. eivät vastusta virtausta hirveästi.
Järjestys sellaiseksi mikä on helpoin ja siistein tehdä.

Tehomylly.
Senior Member
_
17. marraskuuta 2009 @ 20:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
entäs kun olen törmännyt kanssa asiaan että pitäisikö tuulettimet laittaa puhaltamaan ilmaa syyläriin vaiko imemään ilmaa siitä?
Member

5 tuotearviota
_
18. marraskuuta 2009 @ 21:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti munkki666:
entäs kun olen törmännyt kanssa asiaan että pitäisikö tuulettimet laittaa puhaltamaan ilmaa syyläriin vaiko imemään ilmaa siitä?
Puhaltaminen on yleensä koettu tehokkaammaksi, mutta riippuen mimmoset lämpökuormat on kyseessä vaikutus voi olla aika pieni.

Lisäks riippuu tietty että mihin suuntaan haluat ilman menevän, jos lauhduttimesi on kiinni kotelossa.

Intel X3220 & Apogee GTZ | Asus P5E X38 | 4GB DDR2 HyperX | Sapphire HD4850x2 & XSPC | 2.9TB HDDs | Zalman ZM-600HP | Lian Li PC-A10 | 2x Thermochill PA120.3 | 2x HP ZR2740w | Kensington Expert Mouse | Topre Realforce 105UFB
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
19. marraskuuta 2009 @ 18:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aeonus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti munkki666:
Puhaltaminen on yleensä koettu tehokkaammaksi, mutta riippuen mimmoset lämpökuormat on kyseessä vaikutus voi olla aika pieni.

Lisäks riippuu tietty että mihin suuntaan haluat ilman menevän, jos lauhduttimesi on kiinni kotelossa.
Tässä olen eri mieltä. Nimenomaan syyläreiden kanssa imeminen on tuottanut parempia tuloksia. Noin 1cm rako tuulettimen ja kennon väliin tuottaa parhaan tuloksen. Silloin ei tule sitä turbelenssia niin paljoa. Raot kennon ja tuulettimien välissä kuitenkin kannattaa tukkia.

Lainaus:
1. esim. säiliö -> pumppu -> lauhdutin -> prossu -> näyttis......,
2. säiliö -> pumppu -> prossu -> näyttis ->lauhdutin......,
Itse olen aina pistänyt säiliö->pumppu->jäähdytin->prossu->näyttis. Silloin prossu saa varmasti sitä viileintä vettä, jota on mahdollista saada eli esimerkiksi pumppu ei ole sitä nestettä yhtään lämmittänyt. Varmasti vain marginaalinen ero, mutta ero se on sekin... ;)

Y-liittimen käyttöä en suosittele. Vesi pyrkii menemään sieltä, mistä sen on helpoin mennä. Jos blokki X on kuristavampi kuin blokki Y, niin vesi menee pääasiassa X:n kautta ja siten Y.n läpi kulkeva vesimäärä saattaa olla liiankin pieni.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > vesijäähdytyksen asennus apua kaivataan

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy