Juu, käynnistin tuossa koneen äsken ja virtalähteen tuulettimessa alkoi taas pitkästä aikaa laakerit laulaa(olen kuullut nakutusta, vinkunaa ja muutakin hauskaa, mutta vika korjaantuu yleensä väliaikaisesti hyvin suunnatulla kämmenen kopautuksella kopan kattoon(tough love)). Koneessa ei ole ilmennyt kaatumisia tai hidastelua vian vuoksi, joten itse virtalähde on kunnossa, tuuletin vaan vähän sökö.
Kyseessä on Deltacon 500W tarvikevirtalähde(eli siis HALPA, vaikkei kuulemma mikään ihan pommi, myyjän(paikallinen tietokonehuoltoliike, jossa olen ollut harjoittelussa, joten olen saanut sieltä luontaisetuna pikkaisen halvemmalla kuin muualta) mukaan on ajettu SLI-kokoonpanoja ja muutakin, mitä kyllä epäilen, koska ainakin omasta lähteestäni löytyy vain yksi näyttiksen lisävirtapiuha, vaikkakin siinä on kaksi lisävirtaliitintä), jonka ostin väliaikaiseksi lähteeksi pari vuotta sitten koneen alkuperäisen BeQuietin kosahdettua kesähelteellä. Tästä lähteestä ei siis ollut tarkoituskaan tulla mitään alkuperäisen korvaavaa virtalähdettä, vaan halpa väliaikainen ratkaisu kunnes saan paremman ostettua.
Vastaukseksi saapi laittaa ehdotuksia uudeksi virtalähteeksi, koneen statsit sigussa jos niitä mielii tutkia. En hirveästi harrasta pelaamista, eikä koneeni ole enää nykymittapuun mukaan mikään hirveä tehomylly, joten mitään kilowatin lämpöydinvoimalaa en tarvitse. Lähteessä kannattaa kuitenkin olla vakaat jännitelinjat ja tehokas virransyöttö, sekä mielellään tietysti ainakin kaksi näyttiksen lisävirtajohtoa(näyttiksessäni on vain yksi lisävirtaliitin, mutta varalla saisi olla toinenkin).