User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 15.6.2025 / 20:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ylikellotus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
ylikellotus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

2 tuotearviota
_
3. helmikuuta 2012 @ 21:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aattelin tuossa ylikellottaa prosessorin uuteen uskoon. Prossu on Intel i3 550. Kannattaisiko kellottaa biossissa vai ohjelmalla? Kuinka kovaan vauhtiin luulette prossun pääsevän
? Tämä on ensimmäinen kerta, kun ylikellotan. Kertokaa hyviä vinkkejä.

Itse kasattu pelikone. | G.skill 2x4gb 1600mhz | Intel i5 Ivy-Bridge 3570K 3,40 ghz | Coolermaster storm scout | XFX 550w bronze | ThermalRight HR-02 macho.rev | Asus hd 7950 3gb | AsRock z77 Extreme 4 | Corsair ssd 120 gb force gt | WD caviar blue 1tb | win7 hp 64-bit
BPVest
AfterDawn Addict
_
3. helmikuuta 2012 @ 22:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vinkkejä löytyy http://www.jathardware.com/2/ylikellotus.html

Suosittelisin alottaan jollain halvemmalla koneella.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Moderator

6 tuotearviota
_
3. helmikuuta 2012 @ 22:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kerro muut osat tai ainakin prossujäähy, emo ja virtalähde. Kellotus riippuu niistäkin.

Kellotus BIOSista, ei softalla. Tuosta prossusta en osaa tarkalleen sanoa kuinka pitkälle venyy (jos lainkaan).

Varoituksen sanana vielä, että kellottamalla saa oikeesti sitten prossun rikki jos ei tiedä mitä tekee. Kannattaa siis lukea ainakin perusteet ja tehdä vain sellaisia muutoksia, joiden merkityksen ja seuraukset ymmärrät.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
BPVest
AfterDawn Addict
_
3. helmikuuta 2012 @ 22:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ettei satu oleen merkkikone kyseessä? Sillon voi unohtaa kellotukset.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
peruskauraa
Suspended permanently
_
3. helmikuuta 2012 @ 23:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuo prossu ei kellotu
Member

2 tuotearviota
_
3. helmikuuta 2012 @ 23:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti peruskauraa:
tuo prossu ei kellotu
Harmi luulin jo että saan tuosta romusta enemmän irti.

Itse kasattu pelikone. | G.skill 2x4gb 1600mhz | Intel i5 Ivy-Bridge 3570K 3,40 ghz | Coolermaster storm scout | XFX 550w bronze | ThermalRight HR-02 macho.rev | Asus hd 7950 3gb | AsRock z77 Extreme 4 | Corsair ssd 120 gb force gt | WD caviar blue 1tb | win7 hp 64-bit
Member
_
4. helmikuuta 2012 @ 01:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pc2:
tuo prossu ei kellotu
Ei kannata ottaa tätä "peruskauraa" tosissaan, tuntuu trollaavan joka threadissa. Itse luin että jotkut ovat tuon saaneet jopa 3,8-4,2Ghz asti venymään.

Asrock Extreme 3 gen3 Z68/I5 2500K@4,5Ghz+CM 212-EVO/Asus GeForce 560Ti DirectCUII@980mhz,4200mc 1GB/1TB 3,5"+Kingston SSD 200V+ 120Gb/Acer P236H/HyperX DDR3 8GB@1600Mhz/Nexus RX-6300
Junior Member
_
4. helmikuuta 2012 @ 02:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rihmasto:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pc2:
tuo prossu ei kellotu
Ei kannata ottaa tätä "peruskauraa" tosissaan, tuntuu trollaavan joka threadissa. Itse luin että jotkut ovat tuon saaneet jopa 3,8-4,2Ghz asti venymään.
Yksi tuttava kellotti just parisen päivää sitten samaisen prossun maxeihin testi mielessä, 3,9ghz rupes hänellä olemaan maksimit. Rupesi 4,1ghz kohtaalla lämmöt nousemaan turhan tiuhaan tahtiin. (Nestejäähy) =)

Edit "4,1ghz" Muistin väärin

Mitäs te oikee luulette mun olevan jos en evo oo?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2012 @ 02:13

Member

2 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2012 @ 08:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla vain tuulettimet, joten ei paljoa kannata varmaan nopeutta nostaa kun tulee lämpö vastaan. Täytyy ladata se speed fan. Koetan ensin kakkoskoneellani. Siitä ei ole muuta tietoa kuin se, että se on 2004 mallia.

Member

2 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2012 @ 08:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla vain tuulettimet, joten ei paljoa kannata varmaan nopeutta nostaa kun tulee lämpö vastaan. Täytyy ladata se speed fan. Koetan ensin kakkoskoneellani. Siitä ei ole muuta tietoa kuin se, että se on 2004 mallia.

Member

2 tuotearviota
_

Member

2 tuotearviota
_

Member

2 tuotearviota
_

Member

2 tuotearviota
_

fallout_
Senior Member
_
4. helmikuuta 2012 @ 10:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aika hyvä kombo, 6 viestiä minuutin sisään. :D

Ja ihan varoituksen sana, tuo speed fan toimii kuun asennon mukaan. Sen toiminta on välillä ihan täysin randomia, itselläni ja monella kaverilla ainakin. Välillä on tunnistamisongelmia eri paikoissa olevien tuulettimien kanssa, välillä speed fan ei tunnista 4 pin liitoksella olevia faneja ollenkaan ja ongelmia tulee varsinkin, jos käyttää Y-haaroittimia. Softan toimintakaan ei ole kovin luotettavaa, nimittäin välillä osa tuulareista huutaa täysillä syystä x sillä välin kun muut idlaavat. Välillä myös speed fan ei käynnisty koneen mukana, vaikka toisin olisi laitettu. Myös näyttiksen jäähyn säätely rasituksen suhteen taitaa toimia vähän miten sattuu.

Paras vaihtoehto noiden säätämiseen on ihan normi fyysinen säädinpaneeli, nuo softat voisi mielestäni lähettää tuonpuoleiseen ja syvälle. Tässä oma suosikkini.
Member

2 tuotearviota
_
6. helmikuuta 2012 @ 22:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt on uudenlainen ongelma. Kone on HP pakettikone, joten Se ei anna ylikellottaa biossista. Haluaisin myös kellottaa näytönohjainta. Nyt haluaisin tietää hyviä kellotus ohjelmia näyttikseen sekä prossuun. Prossun ja näyttiksen tiedot löytyy tosta alhaalta.

Member
_
7. helmikuuta 2012 @ 07:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos olisit sanonut tuon ensimmäisessä viestissäsi että on pakettikone niin oltaisiin päästy helpommalla. Pakettikonetta on turha yrittää kellottella koska bios ei niin salli. Joten jos haluat päästä kellotuksen makuun niin uutta emolevyä kehiin ja luultavastikin poweri vaihtoon.

Asrock Extreme 3 gen3 Z68/I5 2500K@4,5Ghz+CM 212-EVO/Asus GeForce 560Ti DirectCUII@980mhz,4200mc 1GB/1TB 3,5"+Kingston SSD 200V+ 120Gb/Acer P236H/HyperX DDR3 8GB@1600Mhz/Nexus RX-6300
Mainos
_
__

_
Member

2 tuotearviota
_
7. helmikuuta 2012 @ 07:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rihmasto:
Jos olisit sanonut tuon ensimmäisessä viestissäsi että on pakettikone niin oltaisiin päästy helpommalla. Pakettikonetta on turha yrittää kellottella koska bios ei niin salli. Joten jos haluat päästä kellotuksen makuun niin uutta emolevyä kehiin ja luultavastikin poweri vaihtoon.
Ajattelin että jo osista näkee sen että se on pakettikone. Poweri on kunnossa tilasin hiljattaen xfx 550wattisen. Seuraava osa jonka uusin on näytönohjain, joten taitaa kellotuksetset jäädä hamaan tulevaisuuteen.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ylikellotus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy