|
Apua kaivataan koskien (Acer Aspire One) läppärin käyttöjärjestelmän kaatumista!
|
|
|
mimosamim
Suspended due to non-functional email address
|
30. lokakuuta 2009 @ 14:40 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole kovinkaan haka tietokoneiden kanssa, joten ajattelin kysäistä täältä mitä mieltä olette seuraavasta tilanteesta:
Ostin Acer Aspire One miniläppärin viime keväänä ja windows xp on kaatunut jo kahdesti sen jälkeen siten, että käyttis on ollut pakko asentaa uudelleen ja kovalevyn tiedot menetetty.
Soitin Acerin huoltoon ja käskivät vaan asentaa käyttiksen uudelleen, mutta ei kai tämmöinen voi olla ihan normaalia että se kaatuu lyhyen ajan sisällä useita kertoja? Huollosta sanoivat, että jos käyttöjärjestelmän saa asennettua uudelleen, niin ei ole kovalevy rikki, pitääkö paikkaansa?
Sitten sanottiin vielä että jos vika on käyttöjärjestelmässä niin ei mene takuuseen, eli mistä mä nyt sen sitten tiedän onko vika käyttöjärjetelmässä vai ei ja jos on niin mitä sille sitten pitää tehdä että se ei kaadu?
Kamalasti kysymyksiä, mutta täältä joltain varmaan tietoa löytyy. Ei kai ole niin vaikeaakaan jos tietää tästä alueesta jotain...
|
|
mimosamim
|
30. lokakuuta 2009 @ 14:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ja lisäyksenä vielä tuohon sen verran, että konetta käynnistäessä kuuluu välillä todella kova ääni, sellainen "kiihdytys" ja siis volyymi on sitä luokkaa, että siihen päiväunilta herää. Samoin koko ajan kun konetta käyttää kuuluu särisevä ääni, joka ei ole ns. normaali koneen ääni tai hurina. Nyt kun asensin käyttiksen uudelleen, niin ääni ei ole niin paha, mutta vähän ennen kun se toisen kerran kaatui, äänet alkoivat olla jo ikävän kovia.
|
Senior Member
22 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2009 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Miten kaatuminen tapahtuu? Sirinä alkaa kuulua ja kone sammuu sen jälkeen?
--
Kyllä mullekkin tuli toi vastaus että pitää asentaa windows uudelleen, mutta mulla oli sellainen vika, että emo oli hajonnut, mutta sitä ei tajuttu Acerilla heti, vaan vasta sillon kun laitoin toisen kerran sen.
--
Sirinä kuuluu mun mielestä tuulettimesta mutta harvoin (= 1-4vk välein)..
Onko sulla siis Acer Aspire One 150-Bb? Pohjasta näet mallin.
AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2009 @ 15:41
|
|
mimosamim
|
30. lokakuuta 2009 @ 15:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu. Eli joitain päiviä ennen kaatumista vaikutti molemmilla kerroilla siltä että koneen äänet on koventuneet ja nyt sitten tällä viimeisimmällä kerralla kun yritin käynnistää ja se jäi vaan siihen windowsin latauskuvaan niin käynnistysäänet oli superkovat. Käyttiksen kun asentaa uudelleen, ei äänet oo pahat, mutta n. viikossa parissa taas alkaa rutisemaan.
Mä koitin kattoa sitä pohjaa...Heh..en tosiaan tiedä mikä mun pitäis sieltä tähän kirjoittaa mutta ehkä se on Acer Aspire One ZG5? Se luki model -kohdassa...
|
Moderator
7 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2009 @ 16:40 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
22 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2009 @ 17:34 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eli ääni kuuluu kaiuttimista? Kaiuttimissa voi olla vikaa tai sitten emo on menossa sököksi (niinkuin mulla, mutta 150-Bb)
AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"
|