User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 12.11.2025 / 08:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > chkdsk ja kovo kettuilee!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
chkdsk ja kovo kettuilee!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Authnenti
Junior Member
_
11. elokuuta 2009 @ 21:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
(näin alkuun anteeksi huono otsikointi, en oikein osannut paremmin kuvata ongelmaa)heipskukkuu afterdawnin väki!

Ongelma olisi siis tämä. Kun käynnistän koneen kaikki sujuu normaalisti aluksi. valitsen kumpi käyttöjärjestelmä otetaan (joo oon vahingossa laittanut winukan 2krt se toinen pitäisi poistaa jossain vaiheessa) ja sitten tämä romukasa alkaa lataa windowsia. Kun sitten tuleekin se sininen ruutu missä lukee "tervetuloa" tapahtuu kummia.

Kone ikäänkuin "sammuu" siis kuuluu semmoinen ääni öö no vaikka fiuu(?) ja sitten HETI perään taas semmoinen ääni että kone olisi menossa takaisin päälle :q joskus kone jumittaa heti sen jälkee ja taas joskus tää menee ihan normaalisti päälle.

Noh tänää minulla meni se 45min saada tämä päälle kun aina siinä sinisessä "tervetulo" toivotus kohdassa alkaa tarkistaa c:aseman yhteensopivuus jotain juttua o.o ekalla kerralla se löys jotai TOSI monta kertaa määritetietue ja tiedostotietue jotain tiedostoja mitkä luultavasti poisti ku seuraavalla kerralla niitä ei enää näkynyt.. JA tosiaan kun siinä alussa tulee että paina jotain nappia niin windows keskeyttää tarkastuksen nii se ei toiminu vaik paino 69584 eri nappulaa samaa aikaa o.o

noh tosiaan tää teki ton tarkastuksen monta kertaa ja sit minulla meni hermot, menin kerran vikansieto tilaan, heti sen jälkee pystyin skipata tarkastuksen ja kone lähti ihan normisti päälle ja tässä se nyt ihan onnellisesti hurisee :::DD

Neuvoja otetaan vastaan. Anteeksi kovin jos jaoin nää kappaleet iha päi mäntyy mut parempi et ees jotenkin. Kirjotusvirheitä saattaa ilmaantua kirjoittajan huonon tuulen vuoksi, niistäkin anteeksi :)
Authnenti
Junior Member
_
20. elokuuta 2009 @ 15:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
anyone? :(
Member
_
20. elokuuta 2009 @ 15:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oliskohan kenties kovalevyssä jotain ongelmaa?
millanen kone se tuollatavalla raudanpuolesta on?

ja ootkos tsekannu koneen viruksista ja muista öhkömönkijöistä hetkeen?
Authnenti
Junior Member
_
20. elokuuta 2009 @ 17:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Viruksia ei PITÄISI olla olen malwarebytesillä ja avastantiviruksella skannannut koneen läpi vähän aikaa sitten. Haha kovossa todellakin on jotain häikkää

Pistin menemään että korjaa levyn virheitä homman. Kone sitten alkoi uudelleenkäynnistyksen jälkeen suorittaa chkdsk (se missä on 5 vaihetta ja aikaa menee n. tunti) harmi vain heti perään sama homma eli en saanut tuota chkdsk lopettamaan toisella korjauskerralla ja jouduin mennä sitten "viankorjaustilaan" minkä jälkeen winukka meni päälle ihan normaalisti ja pystyin skippaamaan chkdsk skannauksen o.o ei minun tietääkseni virheenkorjaustila ole tämä normaali tila..

Noh luin sitten täältä että kannattaa hankkia vaikka tuo crystaldiscinfo että näkee mitä siellä kovossa tapahtuu = molempien kovojen kunnon kohdalla lukee "VAROITUS" korjauskelvottomia sektoreita toisessa 200 ja toisessa 114 -_- toisen lämpötila näyttää semmoista 34 astetta..

Laitan noita tietoja tähän vaikka mitä tuolla lukee (itse en hirveästi niistä ymmärrä melkein mitään)

EKA kovo
WDC WD800JB-00CRA1 80GB (eli c:asema)
TOINEN
Maxtor 6Y080L0 81.9GB

Tuolta saa vielä jotain laitteistoversioita, sarjanumeroa ja liityntää mitä en nyt kirjoittanut

Mitä nyt itse omilla aivoilla kelaan asiaa kovot varmaan menossa rikki mutta onko mitään valttikorttia miten pystyisin jotenkin helpottaa/korjata asiaa?
Mainos
_
__

_
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
20. elokuuta 2009 @ 18:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla kun alkoi Windows ilmoitella Western Digitalin levyltä jatkuvasti Bad Sectoreista, niin Data Lifeguard Diagnostic for DOS (CD) korjasi ongelmat (pitkä testi). Ohjelma korjasi jotain levyltä ja virheilmoitukset mm. tapahtumienvalvonnasta loppuivat.
Ei siis aivan samat oireet, mutta voisi kokeilla osaako korjata tuotakin.

Poltin CD:n ja boottasin koneen siltä. Pikatesti sanoi että takuupalautukseen, mutta pitkä testi osasikin korjata. Takuuta vieläkin pari vuotta jäljellä. WD:n sivuilta löytyy myös takuuajat sarjanumeron (tai jonkun toisen (PCBA) koodin) perusteella.
Testin koodeja

WD:n sivulta ladattu Diagnostiikka-CD ei toiminut, mutta Ultimate Boot CD:ltä löytyy sama ohjelma ja se toimi.
Voit myös tehdä boottaavan USB-tikun (samanlaisen kuin BIOS:n flässäyksessä [flash]), jonne kopioida tiedostot CD:ltä.
Sieltä käynnistät dlgdiag5.exe ohjelman.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. elokuuta 2009 @ 19:38

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > chkdsk ja kovo kettuilee!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy