User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 9.11.2025 / 09:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > iänikuinen ongelma, vika näyttiksessä?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Iänikuinen ongelma, vika näyttiksessä?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
spylamb
Newbie
_
10. heinäkuuta 2010 @ 21:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve vaan,

murossa kyselin ongelmaan ratkaisuja, mutta sain vastauksia nolla, joten toivon täältä apuja :)

tässä kokoonpano:
Q9550 normikelloilla
Nvidia GTX 260, uusimmat ajurit
4 gigaa ddr2
Win7 64bit
Asus P5Q pro

Olen koko seiskaan päivittämisen ajan kärsinyt nvlddmkm-ongelmasta, mitä varmaan käsitellään monessa viestissä täällä ad:ssa. Suurinpiirtein kaikki mahdolliset kikat olen koittanut ja olen ehkä periaatteessa päässyt tästä ongelmasta eroon.

Ongelma on kuitenkin tätä nykyä erilainen. Windows kaatuu usein seiskaan kirjautuessa, näyttö välkkyy hetken ja sen jälkeen tulee toisinaan teksti, jossa kerrotaan näytönohjaimen palautuneen virheestä, joskus tätä viestiä ei tule. Tämän jälkeen kaikki toimii peruskäytössä normaalisti, mutta jos koitan jotain raskaampaa, tässä tapauksessa pelaamista, koneen tehot ovat alamaissa. Gpu-Z näyttää GPU usagen 100%. Tätä ongelmaa jatkuu koneen uudelleenkäynnistämisen jälkeenkin ja yleensä se korjaantuu asentamalla ajurit uudestaan.

Näitä kikkoja olen koittanut tähän mennessä:
-Ajurit pois driver sweeperillä ja uudet takaisin
-Memtest86+ läpi yön, ei virheitä
-Järjestelmän palauttaminen eri vaiheeseen
-Näytönohjaimen alikellottaminen
-Monen monta muuta kikkaa, mitä ei tähän tule mieleen

Lämmöt pysyvät melko mukavasti kurissa myös kovassa rasituksessa. Uskon ongelman olevan jossain yhteensopivuudessa. Olisiko jollain takataskussa jotain kikkaa, mitä en välttämättä olisi koittanut?

Kiitos!
Junior Member

2 tuotearviota
_
10. heinäkuuta 2010 @ 21:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.nvlddmkm.com/

Tuolta sivulta löytyy yhteensä 12 kikkaa koskien nvlddmkm ongelmaa. Toivottavasti olisi jotain apua, sillä itseänikin on tuo virheilmoitus joskus vaivannut ja kyllä oli ärsyttävä.

Näytönohjain: POWERCOLOR AX5870 1GB
Prossu: Phenom II X6 1055T/AM3 2.8GHz 9Mb 125W
Emo: ASROCK AM3 890GX VGA DDR3 SATA3 USB3.0
spylamb
Newbie
_
10. heinäkuuta 2010 @ 22:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jep, juuri nuo kaikki olen tehnyt. Nykyään en tosin enää törmää varsinaiseen blue screeniin, jossa nvlddmkm:stä kerrotaan, mutta ehkäpä ongelma on edelleen sama. olen vakavasti harkinnut uuden näytönohjaimen hankkimista, koska olen vaan niin kyllästynyt tappelemaan tämän kanssa. löytyisikö keltään muita vinkkejä, mitä tehdä?

niin ja furmarkilla 40min ilman virheitä.

lukemani perusteella gpu-usage pitääkin saada 100%. Kuitenkin, tehoista on puolet kateissa ja kone kaatuu pelatessa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. heinäkuuta 2010 @ 23:38

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > iänikuinen ongelma, vika näyttiksessä?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy