|
Jaetut kansiot
|
|
|
timpez
Member
3 tuotearviota
|
16. syyskuuta 2009 @ 00:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Elikkäs, minulla on pöytätietokone, jolta haluaisin jakaa tiedostoja kahteen muuhun kannettavaan, jotka ovat langattomassa verkossa.
Olen luonut verkon, mutta ongelmana on se että en näe kannettavalta mitä on jaossa pöytäkoneelta, vaikka pöytäkoneelta näkee mitä on jaossa. kaikki palomuurit on sammutettu, ei toimimisesta tietoakaan. Kaikissa koneissa on windows xp professional.
En itse ole saaanut selville sitä että miten tämä onnistui, ja olen netistä yrittänyt ja tehnyt ohjeiden mukaan mutta ei vain onnistu. Saman lähiverkon nimenkin laitoin.
JOten, jospa alotettaisiin aivan alusta?
Elikkäs.
MUlla on toi langaton jonka nimi on:
buffalo wireless-g hight speed router WHR-G125
Olisi kiva jos saisi apua! :)
Jesus <3
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
16. syyskuuta 2009 @ 11:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Saan käsityksen että olet jotenkin lagattoman avulla luonnut verkon. Mulla ei kokemusta langattomista. Eikä routerin kautta tapahtuvasta sisäverkosta. En tiedä miks toimii vain toiseen suuntaan.
Oletko ethernetin avulla kytkenyt koneet?
Jos läppäreissä ei langaton käytä ethernettiä niin pöytäkoneeseen voisit ostaa toisen ethernetkortin (noin 10?), jolloin netti ja sisäverkko on samaan aikaan käytössä. Kaikissa.
Voit myös ethernetin väliaikisesti määrittää netistä sisäverkoksi.
Nettikaapelihan on syytä ottaa irti, jos palomuurit poistat käytöstä.
Ethernet kortille IP osoitteeksi tulee 196.168.0.*
* = eri numero joka koneessa, esim. 1, 2, 3 .
Aliverkon peite on 255.255.255.0
Ja Zonealarm palomuuri heittää vakiona kortin (Firewall > Zones) Internet, se pitää muuttaa Trusted, jolloin (Firewall > Main) Trusted liuku lasketaan alas = off (muuten palomuuri blokkaa pääsyn). Tän jälkeen netti on palomuurilla suojattu mutta sisäverkko ei.
Ja TYÖRYHMÄ pitää olla sama joka koneessa, että tili saa toiseen koneeseen tulla sisään.
(hiiren oikeella) Oma tietokone > Ominaisuudet > Tietokoneen nimi > Työryhmä: **** [Verkkotunnus]
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
16. syyskuuta 2009 @ 12:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Vaikka ne jaot ei näykään voitko silti käyttää niitä? Eli saatko mäpättyä ne käsin?
Windows Explorer - Tools - Map network Drive - Folder kohtaa \\kohdekoneenIP\jaettukansionimi.
Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
|
|
timpez
Member
3 tuotearviota
|
16. syyskuuta 2009 @ 14:37 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole langattomalla, vaan pöytäkoneella johon olen ne tiedostot laittanut jakoon, jonka tulisi olla "pää" koneena tässä jutussa. Että saisin katsottua kannettavalla, (joka on langaton) näitä tiedostoja jotka on tällä pöytäkoneen kiintolevyl.
Mitä tarkoitat ethernet:illä?
Ja mä poistin kaikki jutut ja aattelin et aloitetaan nyt aivan alusta. Kaikki jaot otin pois jne.
Joten toi tarkitus ei enää luonnistu.
Tuli vain tossa tänään nyt sit mieleen että ei olisi johtunu tosta reittimestä? Et jos sen oma palomuuri olisi jotenkin estänyt sen?
Minulla on se reittimen osoite, josta pääsen vaihtaan asetuksia. mutta en ymmärrä asiasta mitään niin ei viitsi säätää sieltä oiekin mitään.
Vastasin yhdellä viestillä molenmiin. :)
Jesus <3
|
|
timpez
Member
3 tuotearviota
|
16. syyskuuta 2009 @ 16:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Sain korjattua!
Nyt toimii kuin unelma! :)
http://www.mvnet.fi/index.php?osio=Tieto...aton_kotiverkko
Tästä löysin tarvittavat tietoni. :)
Mutta vielä olisi sellainen, et tein ton kotiverkon kannettavalla nro. 1, ja sillä kannettavalla mä nään mun toisen kannettavan nro. 2 ja sitten tän pöytäkonee. Mutta taas pöytäkoneella mä näen vain kannettavan nro. 1. Ja sitten taas toisella kannettavalla nro. 2 mä näen kannettavan nro. 1.
EDIT: Ongelma korjattu. Mutta nyt tuli todellinen ongelma, vielä virustorjuntaohjelman palomuuri estää näitä yhistymästä, joten nyt pitäis tietää et miten niitä asetuksia säätää?
Onko jokin asennus vielä kesken tai jotain?
Jesus <3
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. syyskuuta 2009 @ 16:41
|
|
n0gear
Member
|
21. syyskuuta 2009 @ 14:21 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
21. syyskuuta 2009 @ 15:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Ethernetkaapeli.
Kuvassa 3 näet tyypillisen pöytäkoneen emolevyssä olevan ethernet liittimen paikan. Usb:n yläpuolella.
Tossa luodaan Internet yhteys ethernetillä, kaapeli pöytäkoneesta routeriin.
Ja läppärin osalta suositellaan langtonta. Koska näin voi sohvalla maaten surffaila ja kantaa koneen vaikka vessaan mukanaan, nettiyhteys auki.
Kaapelilla sen voi tietenkin kytkeä reitittimeen tai yksinään kaapelimodeemiin tms.
Jos läppärissä ethernet liitin on.
Sulla on langaton reititin. Kirjoitustesi perusteella.
Sen palomuuri ominaisuuksista en tiedä.
Sulla on 3 konetta verkossasi, joten ihan mun nevomalla tavalla ei synny.
1) Joko 3 ethernet korttia jokaisessa, ja aina 2 korttia kahden koneen välille. (Kolmas kortti on nettiin)
2) Esim. Pöytäkone on "serveri" ja ohjaa läppäreistä tulevan toiseen läppäriin. Toinen läppäri on "jaettu verkkoyhteys" pöytäkoneessa, eli pöytäkoneen läpi näkyy toinen läppäri toiselle.
Kuten kerroin kaapelilla kaksi konetta toisiinsa kytkettynä, ZA:n palomuurissa pitää laittaa Trusted Zoneen ne koneiden väliset kortit, ja sen palomuuriasetus OFF. Internetyhteys on ZA:n valvomaa edelleen.
En tiedä helpottiko tutkia sen routerin asetuksia luvalliseen liikenteeseen koneiden välillä.
Vai onko jossain koneen verkkoasetuksissa jotain.
p.s. F-secure tai Norton on mun arvaus yhdistetystä palomuuri virustorjunnasta.
p.p.s.
Jos käytössäsi on jokin muu ohjelmistopalomuuri tai laitepalomuuri kuin Windowsin oma ja et halua käyttää Windowsin omaa palomuuria, kannattaa kotiverkon asetusten tekemisen jälkeen poistaa Windowsin palomuuri käytöstä (Ihan yleinen must, kun käytössä muu kuin winukanm palomuuri), jonka se asensi nyt automaattisesti langattomaan lähiverkkoyhteyteesi. Avaa siis Verkkoyhteydet ja valitse langattoman verkkosi Ominaisuudet (hiiren oikealla näppäimellä). Valitse välilehti Lisäasetukset ja ota ruksi pois kohdasta Suojaa tätä tietokonetta.... Kannattaa viimeistään tässä vaiheessa myös tarkistaa mahdollisesta muun valmistajan ohjelmisto- tai laitepalomuurista, että se sallii tiedostojen jaon Windows-koneiden välillä (Windows File Sharing and Network Browsing tms.).
- Zz Topelius -
|
|
timpez
Member
3 tuotearviota
|
21. syyskuuta 2009 @ 17:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on nod32. :)
Joo, noin mä sain toimiin. :) Mulla on tää pöytäkone justiinsa tässä "serverinä" ja noila kahdella sitten mä pääsen nettii missä vain, ja jaetut kansiotkin toimii. :) AInoa ongelma on tuo että pitää aina ottaa nod32 palomuuri kokonaan pois päältä jos haluaa et näkyy jaetut kansiot, olisi paljon näppärämpää jos ei aina tarvis ravata koneitte välii sammuttelemassa palomuuria. Eli mulla on tarkalleen nod32 smart secure :)
Jesus <3
|
|
n0gear
Member
|
22. syyskuuta 2009 @ 00:03 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
|
timpez
Member
3 tuotearviota
|
22. syyskuuta 2009 @ 22:41 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Joo, se on asennettu niin.
Mutta se ei siltikään tajua.
Kummastakin on valittu sharing, pitää katsoa sit et ottaako se jostain muusta sen portin.
Jesus <3
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
23. syyskuuta 2009 @ 11:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos on "hyvä" palomuuri, niin pitää perehtyä niihin porttien käyttöön ja sallia sitten tietyt softat käyttämään ko. porttia ja estää muilta.
Zone Alarm palomuuri on siinä vaivaton, että on Internet Zone ja Trusted Zone. Jälkimmäinen on koneen sisus, kovalevy jne.
Koneiden välisen kytkennän kun määrittää Trusted, niin Internet asetukset eivät vaikuta. Eikä sieltä ulkomaailmasta hakkeri sisään tule, koska ne on Internet Zonessa.
Sulla on laajempi systeemi käytössä kuin mitä mä olen tehnyt joskus.
Mun neuvot on vaan suuntaa antavia.
- Zz Topelius -
|
|
timpez
Member
3 tuotearviota
|
23. syyskuuta 2009 @ 15:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Joo. Mutta nyt se toimikin, ku vaihoin sen kaikkii koneisii "allowe sharing", en sit tiedä et miten se nyt toimi. :o
Mutta ongelma ratkennut. :D
Kiitos vastauksistanne! :)
Jesus <3
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
23. syyskuuta 2009 @ 16:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Yksinkertaisesti se toimii kuten toi pdf manuaali sanoo. Ilman allow sharing ne koneet ei ole näkyviä siinä verkossa. Eli liikenne koneiden välillä on palomuurin tarkoituksen mukaisesti estetty.
Hassu softa kun sanoo Trusted Zone, muttei ZA:n tapaan sano mitään Internet Zonea. Eli onko toi Trusted Zone nyt langattomasti sun seinänaapurin saavutettavissa. Kunhan keksii sun verkkoon käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tai peräti nettisivua selatessasi kenen vaan tunkeutujan mahdollisuus.
Niiden jaettujen kansioiden sisältö siis tjms.
- Zz Topelius -
|
|
Mainos
|
  |
|
|
timpez
Member
3 tuotearviota
|
23. syyskuuta 2009 @ 22:52 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Joo, mutta outoa on se ettei se toiminut aikaisemmin.
Mutta viis siitä. Niin, no mulla ei nyt tässä ole naapureita jotka ees sais toho mun nettii yhteyttä, jos haluavat nii saisivat tulla pihaan asten. Asun maalla saaressa. :D
Jesus <3
|