User Käyttäjä Salasana  

maanantai 10.11.2025 / 14:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > kahden kansion vertaus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kahden kansion vertaus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

8 tuotearviota
_
22. tammikuuta 2010 @ 20:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikäs mulla on backup kansio ulkoisella ja sitten koneen sisäisellä se ''original'' kansio. Asia on niin että tästä original kansiosta olen poistanut turhia tiedostoja mutta miten saan verrattua niitä nyt niin että voin poistaa backup kansiosta ne tiedostot joita ei enää ''original'' kansiossa ole?
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
22. tammikuuta 2010 @ 21:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jollain sopivalla synkronointisoftalla tuo parhaiten onnistuu. Itse käytän maksullista SyncBackSE -ohjelmaa, mutta on niitä ilmaisiakin, esim. Microsoftin SyncToy

Senior Member

8 tuotearviota
_
23. tammikuuta 2010 @ 01:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käytänkö tuota ''Echo'' moodia? ''New and updated files are copied left to right. Renames and deletes on the left are repeated on the right.'' Siis kumpi nyt on left ja right? Original kansiosta olen poistanut tiedostoja ja haluan ne nyt pois Backup kansiosta, eli kumpi on left ja kumpi right?

Rig 9000 | Toissakesän sadosta ylijäänyt reilusti käynyt peruna
Rig 9001 | Viimekesän sadosta ylijäänyt miedosti käynyt peruna
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
23. tammikuuta 2010 @ 08:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Echo kuulosta juuri siltä mitä haluatkin. Ja left on se sun "originaali" kansio.

Senior Member

8 tuotearviota
_
23. tammikuuta 2010 @ 16:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se ei nyt kyllä toiminut ollenkaan niinkuin piti. Alkuperäiskansio pysyi samanlaisena kuin se olikin ja backup kansiosta ohjelma ylikirjotti muutamia tiedostoja. Siis kopioi saman tiedoston uudestaan saman päälle. Tässä meni joku nyt väärin. Tarkoitus oli poistaa ne tiedostot backup kansiosta mitä alkuperäiskansiossa ei enää ole.

???

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
23. tammikuuta 2010 @ 18:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joku siellä mättää, mutten tosiaan ole SyncToyta käyttänyt itse enää vuosiin, niin enpä osaa sanoa mikä mättää. Käsittääkseni tuon echon olisi pitänyt toimia. :(

Senior Member

8 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2010 @ 03:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Puh, nyt löytyy sitten SyncBackSE. Osaatkos siihen antaa ohjeet miten toimia?
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2010 @ 03:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse huomaan käyttäväni tuollaisiin vertailuihin vanhaa Norton Commander 95:ttä, mutta sitä Windows-versiota ei taida olla liikkeellä juuri missään(?).
Senior Member

8 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2010 @ 03:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuolla näkee sitten miten kansiot eroavat toisistaan ja sillä on mahdollista poistaa niitä tiedostoja?

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2010 @ 07:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Porshe:
Puh, nyt löytyy sitten SyncBackSE. Osaatkos siihen antaa ohjeet miten toimia?

No tuota, oppaaksi en ala, mutta autan toki alkuun. :)

Eli SyncBackissa luodaan erilaisia profiileja eri tilanteisiin. Joten aloita luomalla uusi profiili painamalla New -painiketta (vasen alakulma) ja anna profiilille sopiva nimi ja paina Next -painike.

Sinulle sopisi tässä tapauksessa Mirror -toiminto, joten valitse se ja sitten Next.

Seuraavaksi valitaan onko kohde ftp:llä, tee valintasi ja valitse sitten Next.

Anna lähteelle sopiva nimi ja valitse se alla olevaan kenttään. Huomaa, että voit valita myös vaihtoehtoisen nimen lähteelle (ja kohteelle). Itse käytän aina serialia, jotta varmuuskopiot toimivat olinpa sitten missä järjestelmässä tahansa (asemien tunnus esim. voi vaihtua).

Tee samat valinnat lähteelle ja lopuksi Done. Tämän jälkeen avataan vielä asetusikkuna, josta voit tarkistaa/muuttaa asetuksia, mutta oletusasetukset lienee käyvät mainiosti.

Lopuksi ajetaan halutessasi vielä simuloitu ajo, josta näet mitä tapahtuisi jos ko. profiili ajetaan.

Tarkempiin asetuksiin pääset valitsemalla Click for Options/Expert. Täältä voit esim. ajastaa profiilin ajon, poistaa turhat varmistus ikkunat yms. ties mitä.

Edit: Olen kertonut joitain ominaisuuksia SynckBackSE:stä täällä. Ja itse manuaali löytyy tästä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2010 @ 07:14

wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2010 @ 15:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NC:llä voi verrata kerrallaan aina kahden kansion sisältöä keskenään ja se näyttää kaikki toisistaan eroavat tiedostot, jotka sitten voi yhdellä näppäimellä helposti poistaa tai kopioida. Useamman kansion vertailu on hidasta, se on tehtävä kansio kerrallaan.
Senior Member

8 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2010 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, onnistuin tuolla SyncBackSE:llä kyseisessä operaatiossa. Sieltä täytyi muutama asetusta vaihtaa. Esim. ohita tiedostot jotka jo löytyvät päätepisteestä, poista tiedostot päätepisteestä joita ei löydy lähteestä yms. Kätevä ohjelma aktiivisien backupien ajamiseen! Suosittelen vahvasti jo ensi silmäyksien jälkeen! Selkeä ohjelma.

Kiitoksia vastanneille avustuksesta!

edit: sen verran jäi vielä epäselväksi että mihin tuo heivasi ne poistetut tiedostot kun ei ainakaan roskakorissa näy?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2010 @ 17:50

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2010 @ 18:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kätevä ohjelma aktiivisien backupien ajamiseen! Suosittelen vahvasti jo ensi silmäyksien jälkeen! Selkeä ohjelma.
SyncBackSE on kyllä sellainen ohjelma, että on kyllä ihme jos siitä ei löydy haluamaansa asiaa :) Olen ollut tyytyväinen jo pitkään, hoitelee automaattisesti yhtä sun toista. Erilaisia profiilejakin käytössä 11 kpl :)

edit: sen verran jäi vielä epäselväksi että mihin tuo heivasi ne poistetut tiedostot kun ei ainakaan roskakorissa näy?
Se poisti ne suoraan.

Jos haluat pelata varman päälle, niin SyncBackissa voit ottaa käyttöön versioinnin, sekä lähteelle ja/tai kohteelle. Eli jos haluat, että poistot eivät mene suoraan bittien taivaaseen, laita kohteelle versiointi ja valitse asetukset säilytykseen mieleiseksesi. Löytyy Copy/Delete -> Versioning -välilehdeltä

Toinen vaihtoehto on muuttaa kopiointi käyttämään Windowsin resurssinhallintaa, jolloin poistetut tiedostot menevät roskakoriin. Tämä siis profiilin asetuksissa Copy/Delete -välilehti / File copying method -pudotusvalikosta Windows explorer method of file copying.

Itse olen tykästynyt käyttämään tuota versointia.

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > kahden kansion vertaus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy