User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 17.8.2025 / 23:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > lisää fontteja vistalle?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Lisää fontteja vistalle?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Newbie
_
27. toukokuuta 2010 @ 10:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Rakkaassa" vistassani ei käytössäni ole kuin wordpad ja tahtoisin siihen lisää fontteja koska niille tulee aina silloin tällöin tarvetta(nytkin yritän kirjoittaa kutsuja ja sopivia fontteja=ZERO!) Yritin googlettaa fontteja ja löysin sivustoja missä oli ilmaisia fontteja mutta kun lataan ne koneelle,en löydä niitä enää.
Elikäs miten saan lisää fontteja Padiin?Herrrrmo palaa.. >:(

~Dc~
Junior Member
_
27. toukokuuta 2010 @ 11:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lataat fonttitiedoston esim. link tuolta. Purat sen sitten C:\Windows\Fonts -kansioon.

No signs of wisdom.
Vuohi
Senior Member
_
27. toukokuuta 2010 @ 11:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Missä muodossa (.ttf, .otf, .zip) ja mihin olet yrittänyt tiedostot tallentaa? Oletko koittanut etsi-toimintoa? Fonttien asentaminen käy varsin näppärästi, kunhan vain selviää mihin olet ne tallentanut.
Moderator

6 tuotearviota
_
27. toukokuuta 2010 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos koko ohjelmaa on mahdollista vaihtaa, niin ilmainen OpenOffice on kokeilemisen arvoinen.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
27. toukokuuta 2010 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän se ole ohjelmasta kiinni, joten OpenOffice ei tuo fontteja sen enempää.

Ja fontit asennetaan Käynnistä / Ohjauspaneeli / Ulkoasu ja mukauttaminen / Fontit -ohjelman kautta, ei itse tökkäämällä Windows/fonts -kansioon.

Fontteja löytyy netistä vaikka kuinka, esim. täältä: http://www.fontit.net/

Moderator

6 tuotearviota
_
27. toukokuuta 2010 @ 20:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö OpenOfficen mukana tule fontteja? No, kai mä sitten olen sen verran vähään tyytyväinen, että on Vistan vakiot riittäny :D

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
27. toukokuuta 2010 @ 20:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No totta puhuen en tiedä :) Mutta pointti oli siinä, että saa niitä fontteja helpomminkin kuin asentamalla jonkun softan :)

Vuohi
Senior Member
_
27. toukokuuta 2010 @ 21:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
OpenOfficen mukana ei tule fontteja, vaikka monissa sovelluksissa saattaakin tulla omat fonttinsa mukana. Alkuperäinen ongelma ei kuitenkaan liene se, mistä fontteja saa, vaan mihin ladatut fontit ovat kadonneet.
Member

5 tuotearviota
_
28. toukokuuta 2010 @ 00:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saisikohan noita fontteja jotenkin mukavasti jossain paketissa, ettei tarvitse jokaista yksitellen lataa? :)

Ja tuo asennus, raahaanko vain fontti tiedostot ohjauspaneelin fontit kansioon?

Pelikone: AMD Phenom II 965BE @ 3.4GHz + Scythe Mugen 2 rev B | Asus M4A785TD-V Evo | 2 x Kingston HyperX 2GB DDR3 1600MHz | AMD Sapphire Radeon HD6870 1GB GDDR5 | 2 x Samsung Spinpoint F3 500GB = 1TB | Antec Three Hundred + 3 x Scythe Slip Stream 120mm & Kaze Q Fan Controller | Silverstone Strider Essential 500W | Windows 7 Ultimate 64bit | LG L196WTQ-WF 19" | Logitech MX518 | Microsoft SideWinder X4
TV: LG 32LE450N 32" Full HD
Luuri: Nokia 5630 XpressMusic
Newbie
_
28. toukokuuta 2010 @ 09:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
TAllennukset olivat .zip tiedostoja ja luultavasti hävisivät koska olivat niitä sellaisia piilokansioita joita en osaa myöskään kaivaa esille.Siis tiedän missä kansiossa lataamani fontti-tiedostot ovat mutta kun avaan kansion normaalisti,niitä ei näy missään.. :/ Seuraava ongelma olisi etten osaa purkaa zippejä.
Ja kun latasin näitä tiedotoja koneelle,en saanut fontit kansiota esille jotta olisin voinut suoraan sinne ladata ne.. Ongelmaa ongelman perään.

Millainen ohjelma tämä OpenOffice on?

~Dc~
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
28. toukokuuta 2010 @ 11:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DemonCat:
Ja kun latasin näitä tiedotoja koneelle,en saanut fontit kansiota esille jotta olisin voinut suoraan sinne ladata ne.. Ongelmaa ongelman perään.
Itse tehty ongelma. Vistassa ei ole tarkoitus, että käyttäjä itse menee sorkkimaan suoraan Windows -kansion sisältöä.

Fonttien asennukseen sinulle onkin jo annettu ohjeita, mutta laitetaanpa linkki tähän oikein kunnolla näkyville: Fonttien asentaminen tai asennuksen poistaminen

Vuohi
Senior Member
_
28. toukokuuta 2010 @ 11:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DemonCat:
Millainen ohjelma tämä OpenOffice on?

"OpenOffice on avoimeen lähdekoodiin ja avoimiin standardeihin perustuva täysimittainen toimisto-ohjelmisto. Se on saatavilla ilmaiseksi ja on vapaasti kopioitavissa ja levitettävissä."

Toisin sanoen, avoimen lähdekoodin Office-vastine.
Junior Member
_
28. toukokuuta 2010 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:

Ja fontit asennetaan Käynnistä / Ohjauspaneeli / Ulkoasu ja mukauttaminen / Fontit -ohjelman kautta, ei itse tökkäämällä Windows/fonts -kansioon.

Itse asiassa, molemmat tavat toimivat ihan samalla tavalla.

No signs of wisdom.
Newbie
_
29. toukokuuta 2010 @ 09:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis oikeasti,mä olen täysin pääsiäiskäsi tietokoneen kanssa... :D Yamaneko,mä olen lukenut tuon antamasi linkin alta luetun ohjeen mutta se ei selventänyt mulle juurikaan mitn..Koska kyse on nyt siitä että kai mä saisin(jotenkin..?) ne fontit asennettua jos vaan piru vie löytäisin ne. Mutta jos joku osaisi sanoa edes luotettavan ilmaisen fonttisivuston ja kansion mihin tuuppaan ne tiedostot,se voisi olla jonkinlainen alku..

~Dc~
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
29. toukokuuta 2010 @ 09:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ilmainen fonttisivustokin on sinulle jo sanottu, ja tuuppaat ne hakemasi tiedostot vaikka työpöydälle, sieltä luulisi sinunkin löytävän :)

Tietokoneen ajokortti pakolliseksi ;)

Edit. tässä vielä rautalanka-video (äh, jossa on sikäli virhe, ettei asennus toimikaan näin Vistassa, ainoastaan 7:ssa, nyt saa tämä fontti-sekoiluni jäädä tähän).

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. toukokuuta 2010 @ 12:32

Senior Member

23 tuotearviota
_
29. toukokuuta 2010 @ 10:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä ohjeistus fonttien lisäämiseen.

1: Etsi mieleisesi fontti, vaikkapa nyt fontit.net:istä
2: Lataa fontti työpöydälle (joko fontti tiedosto, tff jne mitä tuossa jo lueteltiinkin)
3: Hae netistä vaikkapa IZarc (ilmainen pakkaus ja purku ohjelma, löydät sen tästä).
4: Asenna IZarc ohjeiden mukaisesti
5: Klikkaa hiiren oikealla napilla mahdollista ZIP tiedostoa (tämä siis se Fontti tiedosto minkä jo latasit)
6: Pura paketti työpöydälle (tämä on vain esimerkki, samoin voit purkaa myös muita ZIP tiedostoja):

7: Siirrä fontti kansioon seuraavasti: Käynnistä / Ohjauspaneeli / Ulkoasu ja mukauttaminen / Fontit

Viimeinen pala lainattu Yamanenkolta.

Ellet halua kerätä fontteja työpöydälle voit tallentaa ne myös muualle, vaikka siten että luot kansion jonnekkin sellaiseen paikkaan josta ne helposti itse löydät.

Vaikkakin nyt oli itselläni käytössä Win XP, niin tapahtuu fonttien lisääminen samalla tavalla Vistassa/Seiskassakin.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. toukokuuta 2010 @ 10:42

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
29. toukokuuta 2010 @ 11:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sellainen sivuhuomautus, että Windows (7/Vista ainakin, en enää muista miten oli XP:n kanssa) hallitsee Zip-pakkaukset ihan itsekin, ilman ulkopuolista ohjelmaa.

Mainos
_
__

_
Newbie
_
31. toukokuuta 2010 @ 13:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin,enköhän minäkin tällaisena puupäänä tuolla ohjeistksella osaa jotain tehdä! :D Kiitoksia oikeen tuhannesti,koitetaan ja tulen takaisin mikäli olen edelleen niin poropeukalo että en löydä/osaa yms..

~Dc~
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > lisää fontteja vistalle?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy