User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 4.6.2025 / 16:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > liven sähköposti
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Liven sähköposti
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
tahvojr
Junior Member
_
8. elokuuta 2011 @ 11:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen tässä ihmetellyt pitkään Windows Liven sähköpostia. Eli käytän Liven sähköpostia välittäjänä g-mailista. Toisessa koneessa (pöytäkone) XP ja läppärissä 7. Pöytäkoneessa kun aukaisee Live Mailin aukeaa postit heti. Läppärissä kun aukaisee joutuu odottelemaan että postit aukeaa. Aikaa menee siinä 15-25 sekuntia ennen kun mitään voi tehdä. Pöytäkone on muuten hidas verrattuna kannettavaan, mutta Liven sähköposti toimii siinä nopeasti ? Mikähän ihme läppärissä ja seiskassa hidastelee ?!

Terv.Jussi
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
8. elokuuta 2011 @ 13:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan hakuammuntaa, mutta käyttäisikö toinen POP3 ja toinen IMAPia?

tahvojr
Junior Member
_
8. elokuuta 2011 @ 16:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niinhän se onkin, mutta voiko seiskassa olla myös pop3 kuten xp-koneessa ?

Terv.Jussi
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
8. elokuuta 2011 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tietenkin :) Vaikka itse suosisin IMAPia, jos jotain erillistä ohjelmaa käyttäisin (heivasin ne jo vuosia sitten pois, kun ei niitä Gmailin kanssa oikein tarvitse).

tahvojr
Junior Member
_
8. elokuuta 2011 @ 18:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
No tietenkin :) Vaikka itse suosisin IMAPia, jos jotain erillistä ohjelmaa käyttäisin (heivasin ne jo vuosia sitten pois, kun ei niitä Gmailin kanssa oikein tarvitse).
Mielenkiintoista. Miten gmailista voi lukea postit outlookin tai liven mailin tapaan ? Tutkin molempien koneiden asetuksia, ja molemmissa pop3 käytössä. Seiska koneessa vaan hidas ja xp:ssä nopea ?!?

Terv.Jussi
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
8. elokuuta 2011 @ 18:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiedä mitä tarkoitat lukemisellä Outlookin tai Liven tapaan, minä vain luen postit Gmailissa :)

Kokeile Windows 7:ssä IMAPia, se on muutenkin järkevämpi tapa kuin POP3.

tahvojr
Junior Member
_
8. elokuuta 2011 @ 18:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiedä mitä tarkoitat lukemisellä Outlookin tai Liven tapaan, minä vain luen postit Gmailissa :)

Kokeile Windows 7:ssä IMAPia, se on muutenkin järkevämpi tapa kuin POP3.
Siis klikkaat Live Mail tai Outlook Express kuvaketta ja sähköposti aukeaa.

Terv.Jussi
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
8. elokuuta 2011 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No minulla on selain aina auki kun olen koneella, ja halutessani kirjoitta tai lukea viestiä, siirryn vain Gmail-välilehdelle :) Paljon näppärämpää, ainakin sellaiselle siis jolla on selain yleensä auki kun on koneen ääressä (ja minulla tosiaan on, kun en yleensä sammuta selainta kuin päivittämisen tms. takia).

tahvojr
Junior Member
_
8. elokuuta 2011 @ 18:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No minulla on selain aina auki kun olen koneella, ja halutessani kirjoitta tai lukea viestiä, siirryn vain Gmail-välilehdelle :) Paljon näppärämpää, ainakin sellaiselle siis jolla on selain yleensä auki kun on koneen ääressä (ja minulla tosiaan on, kun en yleensä sammuta selainta kuin päivittämisen tms. takia).
Eli olet laittanut gmailin kirjautumisen yhteydessä että muistaa sinut... No käyhän se niinkin, mutta Live Mail on kätevämpi ohjelma monipuolisine toimintoineen.

Terv.Jussi
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
8. elokuuta 2011 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No enpä tiedä mitä parempaa Livessä olisi. :) Mutta mitäs näistä, ovat enempi makuasioita.

Varsinaiseen asiaasi, kokeile tosiaan IMAPia (ellet halua siinäkin pysyä wanhassa ;).

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
8. elokuuta 2011 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No enpä tiedä mitä parempaa Livessä olisi. :) Mutta mitäs näistä, ovat enempi makuasioita.

Varsinaiseen asiaasi, kokeile tosiaan IMAPia (ellet halua siinäkin pysyä wanhassa ;).

tahvojr
Junior Member
_
10. elokuuta 2011 @ 08:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Kokeilin IMAP:ia ja yhtä hidas. Tämä on taas niitä selittämättömiä juttuja joka ei varmaan selviä koskaan. XP-koneessa Live Mail toimii nopeasti, seiska-koneessa hitaasti ?!

Terv.Jussi
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
10. elokuuta 2011 @ 08:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Harmi. :(

Itselläni toimii kyllä nopeasti, kun kokeilin. Tässä taannoin kun piti sukulaismiehelle selvittää miten Gmailin saa Live Sähköpostiin (älyttömän helppoa), niin kokeilin kahdella Gmail ja yhdellä Hotmail tilillä. Asennus on edelleen tuossa koneella, ja niinpä justiinsa kokeilin äsken ja kaikki oli nopeaa.

Muistan kyllä, että ensimmäisellä kerralla se hidasteli runsaasti, mutta sen jälkeen ei enää ollenkaan (olisiko ensimmäisellä kerralle tehnyt jonkin indexin tms.). Kun sitten etänä laitoin toimimaan sukulaiselle, sielläkin ensimmäinen kerta oli yhtä tuskaa (viestejä oli ilmeisen paljon), mutta toisaalta en ole kuullut hänestä mitään sen jälkeen, joten uskon siellä Live Sähköpostin toimivan kunnolla (tosin hän käyttääkin sitä vain Wordista postittamiseen, muutoin Gmailia selaimella).

Onko asetukset muutoin samoin molemissa Liven Sähköposteissa?

Entä onko jokin raskaampi tietoturvaohjelmisto Windows 7:ssä tarkistamassa esim. sähköpostiliikennettä? Tuollaisethan voivat hidastaa kummasti. Mutta tuskin tästä on kyse, olisit varmaan kokeillut ilmankin, kunhan varmistelen kun ihmettelen että täällä tosiaan näyttää toimivan nopeasti (ja tämä mihin olen tuon Liven Sähköpostin testiä varten asentanut on aika nuhapumppu kannettava).

Mainos
_
__

_
tahvojr
Junior Member
_
11. elokuuta 2011 @ 07:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Harmi. :(

Itselläni toimii kyllä nopeasti, kun kokeilin. Tässä taannoin kun piti sukulaismiehelle selvittää miten Gmailin saa Live Sähköpostiin (älyttömän helppoa), niin kokeilin kahdella Gmail ja yhdellä Hotmail tilillä. Asennus on edelleen tuossa koneella, ja niinpä justiinsa kokeilin äsken ja kaikki oli nopeaa.

Muistan kyllä, että ensimmäisellä kerralla se hidasteli runsaasti, mutta sen jälkeen ei enää ollenkaan (olisiko ensimmäisellä kerralle tehnyt jonkin indexin tms.). Kun sitten etänä laitoin toimimaan sukulaiselle, sielläkin ensimmäinen kerta oli yhtä tuskaa (viestejä oli ilmeisen paljon), mutta toisaalta en ole kuullut hänestä mitään sen jälkeen, joten uskon siellä Live Sähköpostin toimivan kunnolla (tosin hän käyttääkin sitä vain Wordista postittamiseen, muutoin Gmailia selaimella).

Onko asetukset muutoin samoin molemissa Liven Sähköposteissa?

Entä onko jokin raskaampi tietoturvaohjelmisto Windows 7:ssä tarkistamassa esim. sähköpostiliikennettä? Tuollaisethan voivat hidastaa kummasti. Mutta tuskin tästä on kyse, olisit varmaan kokeillut ilmankin, kunhan varmistelen kun ihmettelen että täällä tosiaan näyttää toimivan nopeasti (ja tämä mihin olen tuon Liven Sähköpostin testiä varten asentanut on aika nuhapumppu kannettava).
Joo kyllä tässä kaikki on kokeiltu ilman ja kanssa. Jostain syytä seiska-koneessa onnettoman hidas ?

Terv.Jussi
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > liven sähköposti

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy