User Käyttäjä Salasana  

tiistai 10.6.2025 / 09:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > miten aloittaa kun haluan w7 ja minulla on wxp?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Miten aloittaa kun haluan w7 ja minulla on wXP?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jihad89
Junior Member
_
24. tammikuuta 2011 @ 23:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nonnee eli mulla on aina ollu toi windows Xp ja ajattelin että ny voisin kokeilla tuota windows7 mutta mitenkä lähden liikkeelle mitenkä poistan tuon windowsXP vai voiko tuon 7 vain asentaa päälle? Miten tämä homma niinkuin toimii ja jos pitää poistaa tuo windowsXP niin mitenkä poistan sen? Olen asennellut XP uudestaan tiedän miten se homma toimii mutta miten tässä nyt pitäis toimia?
1pertti
AfterDawn Addict
_
25. tammikuuta 2011 @ 00:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ensin kannattaa varmistaa, että koneen ominaisuudet riittävät Windows 7:n toimintaan. Itselläni esimerkiksi on Windows XP läppärissä, jonka ominaisuudet eivät riitä Windows 7:lle. Jos tilanne olisi toinen, eli kapasiteettia Win 7:lle riittäisi, valitsisin varmaan Windowsin päivitysversion, jolla vanhan XP:n saisi päivitettyä Seiskaksi.

Tarkempia ohjeita saat alla olevilta Microsoftin sivuilta, joilta myös selviää vaihtoehto säilyttää entiset tiedostot ja ohjelmat Windows 7: asennuksen yhteydessä:
http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/upgrading-to-windows-7-frequently-asked-questions
http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7
Zarok
Suspended due to non-functional email address
_
25. tammikuuta 2011 @ 07:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos omistaa kiekon. Tökkäsee sen DVD-levyasemaan ja boottaa koneen ja katsoo BIOS:sta, että se tarkistaa ensimmäisenä DVD-aseman. Ja sitten vaan meen asetukseen ja painanat vaan seuraava, seuraava, seuraava... kuten ylensä asennuksissa.
jihad89
Junior Member
_
25. tammikuuta 2011 @ 08:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti:
Ensin kannattaa varmistaa, että koneen ominaisuudet riittävät Windows 7:n toimintaan. Itselläni esimerkiksi on Windows XP läppärissä, jonka ominaisuudet eivät riitä Windows 7:lle. Jos tilanne olisi toinen, eli kapasiteettia Win 7:lle riittäisi, valitsisin varmaan Windowsin päivitysversion, jolla vanhan XP:n saisi päivitettyä Seiskaksi.

Tarkempia ohjeita saat alla olevilta Microsoftin sivuilta, joilta myös selviää vaihtoehto säilyttää entiset tiedostot ja ohjelmat Windows 7: asennuksen yhteydessä:
http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/upgrading-to-windows-7-frequently-asked-questions
http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7
Joo kyl riittää hommasin vasta vähä aika si tän koneen ja asensin windowsXP kun oli omasta takaa
jihad89
Junior Member
_
25. tammikuuta 2011 @ 09:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitäs tota ko mulla on suomi xp ja yritin päivittää w7 ja toi windows7 on englannin kielinen :D ja ny se vinettoo ettei voi päivittää tohon mun wXP kun se on suomalainen. Auttaako tässä mikään vai onko asennettava kokonaan toi w7 ja kadotettava kaikki roina mitä koneella on ? Paitsi ny jos jaksan varmuuskopioida
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
25. tammikuuta 2011 @ 11:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Et pysty missään tapauksessa päivittämään XP:tä Windows 7:ään, vaan kyseessä on aina puhdas asennus.

Lisää tietoa: Päivittäminen Windows XP:stä Windows 7:ään

Mainos
_
__

_
1pertti
AfterDawn Addict
_
25. tammikuuta 2011 @ 18:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Et pysty missään tapauksessa päivittämään XP:tä Windows 7:ään, vaan kyseessä on aina puhdas asennus.
Näinhän se tietysti on. Vanhassa päässä on se ongelma, että vaikka tieto olisi vielä tallessa, hakuajat ovat tulleet niin pitkäksi, että ehtii kirjoittamaan vastauksen, ennen kuin kaikki yksityiskohdat ovat palanneet mieleen.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > miten aloittaa kun haluan w7 ja minulla on wxp?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy