Mozilla firefox jää käyntiin
|
|
Junior Member
|
14. maaliskuuta 2012 @ 09:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikähän mahtaa olla syynä kun Firefox ei sulkeudu, käytössä uusin vakaa versio, ei beta, jää käyntiin ja raksuttaa kiintolevyä kokoajan, tehtävienhallinnasta saan sammutettua, mutta olisi kiva kun sammuisi kuten kuuluukin.
|
AfterDawn Addict
|
14. maaliskuuta 2012 @ 10:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2012 @ 11:12
|
Junior Member
|
14. maaliskuuta 2012 @ 11:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri: Kokeile putsata Firefoxsin väliaikais tiedostot Ccleaner ohjelmalla: http://www.piriform.com/ccleaner
Voit myös kokeilla firefoxsin uudelleen asennusta. Eli poista koko Firefox ja sen jättämät kansiot Windowsista.
Olen tyhjentänyt kyseisellä ohjelmalla, mutta kun avaan firefoxin ja olen käyttänyt pidempään ja suljen, niin sama juttu. Uudelleen asennustakin kokeillut, ei vaikuta. Tätä ei tapahdu aina, mutta kun jää päälle, niin jää, ja rouskuttaa koko ajan.
|
AfterDawn Addict
|
14. maaliskuuta 2012 @ 11:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Korrala: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri: Kokeile putsata Firefoxsin väliaikais tiedostot Ccleaner ohjelmalla: http://www.piriform.com/ccleaner
Voit myös kokeilla firefoxsin uudelleen asennusta. Eli poista koko Firefox ja sen jättämät kansiot Windowsista.
Olen tyhjentänyt kyseisellä ohjelmalla, mutta kun avaan firefoxin ja olen käyttänyt pidempään ja suljen, niin sama juttu. Uudelleen asennustakin kokeillut, ei vaikuta. Tätä ei tapahdu aina, mutta kun jää päälle, niin jää, ja rouskuttaa koko ajan.
Olet varmaan myös buutannut tietokoneen. Sinun kannattaa kokeilla jotakin muuta selainta. Esimerkiksi Google Chrome.
|
Junior Member
|
14. maaliskuuta 2012 @ 11:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Korrala: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri: Kokeile putsata Firefoxsin väliaikais tiedostot Ccleaner ohjelmalla: http://www.piriform.com/ccleaner
Olet varmaan myös buutannut tietokoneen. Sinun kannattaa kokeilla jotakin muuta selainta. Esimerkiksi Google Chrome.
Olen buutannut ja kokeillut vaikka mitä, nyt olenkin siirtynyt käyttämään Chromea, mutta enemmän pidän Firefoxista jotenkin. Siksi aloin kyselemään neuvoa, ja sen huomaa kun jää jumiin, hidastelee jo käyttäessä sivujen lataamisen kanssa ja videoiden katselu tökkii, ja kun sitten sulkee, jää päälle ja sammuu vaan tehtävienhallinasta.
|
AfterDawn Addict
|
14. maaliskuuta 2012 @ 11:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse vaihdoin aikoinaan Ghromeen, koska siinä saa kaikki salasanat/kirjanmerkit kätevästi automaattisesti talteen Google tilille. Näin niitä ei tarvitse itse varmuuskopioida ulkoiselle levylle. Toinen syy oli Firefoxsin raskaus nettiselailussa.
|
Junior Member
|
14. maaliskuuta 2012 @ 12:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri: Itse vaihdoin aikoinaan Ghromeen, koska siinä saa kaikki salasanat/kirjanmerkit kätevästi automaattisesti talteen Google tilille. Näin niitä ei tarvitse itse varmuuskopioida ulkoiselle levylle. Toinen syy oli Firefoxsin raskaus nettiselailussa.
Itse käytän salasanojen tallennukseen lastpassia, erittäin hyvä ohjelma, kannattaa tutustua.
|
AfterDawn Addict
|
14. maaliskuuta 2012 @ 12:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Korrala: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri: Itse vaihdoin aikoinaan Ghromeen, koska siinä saa kaikki salasanat/kirjanmerkit kätevästi automaattisesti talteen Google tilille. Näin niitä ei tarvitse itse varmuuskopioida ulkoiselle levylle. Toinen syy oli Firefoxsin raskaus nettiselailussa.
Itse käytän salasanojen tallennukseen lastpassia, erittäin hyvä ohjelma, kannattaa tutustua.
Pitääpä testata tuota ohjelmaa sitten kotona. Kiitos vinkistä!
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. maaliskuuta 2012 @ 18:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Useimmiten syynä tuollaiseen ohjelman jumittamiseen on jokin tietoturvaohjelma. Jotain pari vuotta sitten tuollaista aiheutti Avastin ja ZoneAlarmin kombo, ja nimenomaan juuri Firefoxille. Kannattaa siis ongelman aiheuttajaa etsiä asennettujen tietoturvaohjelmien asetuksista, mahdollisesti ohjelmien vaihtamistakin voi joutua kokeilemaan.
GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
|
AfterDawn Addict
|
14. maaliskuuta 2012 @ 20:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 79atanos: Useimmiten syynä tuollaiseen ohjelman jumittamiseen on jokin tietoturvaohjelma. Jotain pari vuotta sitten tuollaista aiheutti Avastin ja ZoneAlarmin kombo, ja nimenomaan juuri Firefoxille. Kannattaa siis ongelman aiheuttajaa etsiä asennettujen tietoturvaohjelmien asetuksista, mahdollisesti ohjelmien vaihtamistakin voi joutua kokeilemaan.
Ja jos kyseessä on ilmainen palomuuri softa, niin se kannattaa poistaa. Windows XP/Vista/7 kun ei tarvitse erillistä palomuuri softaa ellet ole "palomuuriharrastaja".
http://www.webopas.net/palomuurinvalitseminen.html
|
Junior Member
|
14. maaliskuuta 2012 @ 22:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Palomuurina on Windowsin oma, ei muita, ja virustorjuntana Microsoft Security Essential.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. maaliskuuta 2012 @ 22:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitten ei pitäisi siitä johtua. Voit vielä kokeeksi poistaa ja asentaa Essentialsin uudelleen varmuuden vuoksi.
Yksi mieleen tuleva vaihtoehto on tietysti jokin bugaava Firefoxin lisäosa. Kokeile käynnistää kettu ilman lisäosia --> http://support.mozilla.org/fi/kb/Vikasi...t&r=3&e=es&as=s
GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
|