User Käyttäjä Salasana  

maanantai 26.5.2025 / 05:02
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > realtek hd audiohallinta ei näytä hdmi ääntä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Realtek HD Audiohallinta ei näytä HDMI ääntä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. tammikuuta 2012 @ 20:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen nyt asentanut uudelleen Windows 7 Home Premiumin tietokoneeseeni. Nyt kun olen asentanut tuon realtekin ajurit tietokoneeseeni, niin enää tuolla Realtek HD audiohallinassa näy HDMI Liitännällä yhdistettyä televisiotani. Siellä oon vain Digital Output ja Digital Output (Optical). Kun liitän kaiuttimeni koneeseen, eli en HDMI liittimessä olevaan, vaan kaiutinlähtöön, niin ne kyllä ilmestyvät tuonne. Eli missä vika? Olen jo asentanut uudelleen ajurit, mutta ei toimi.

Ja siis kyllähän tuolta ääntä kuuluu, mutta en voi säätää nuita "ominaisuuksia" tuolle tv:een tulevalle äänelle.

X6 960T - 8GB - MATRIX HD7970P - XFX 550W
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
24. tammikuuta 2012 @ 21:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti daolpu:
Olen nyt asentanut uudelleen Windows 7 Home Premiumin tietokoneeseeni. Nyt kun olen asentanut tuon realtekin ajurit tietokoneeseeni, niin enää tuolla Realtek HD audiohallinassa näy HDMI Liitännällä yhdistettyä televisiotani. Siellä oon vain Digital Output ja Digital Output (Optical). Kun liitän kaiuttimeni koneeseen, eli en HDMI liittimessä olevaan, vaan kaiutinlähtöön, niin ne kyllä ilmestyvät tuonne. Eli missä vika? Olen jo asentanut uudelleen ajurit, mutta ei toimi.

Ja siis kyllähän tuolta ääntä kuuluu, mutta en voi säätää nuita "ominaisuuksia" tuolle tv:een tulevalle äänelle.
Ei sen realtchin kuulukkaan sinne ilmestyä.
Katsos kun se onkin näytönohjain, joka sitä ääntä toimittaa siihen HDMI:hin.
Itsekin menin ensin tuohon vipuun omalla Ion koneella...
Ja se hdmi on kaikkine hdcp-kättelyineen niin hidas, että joka klikkiääni ei ehdi edes kuulumaan...

T: Vesku

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. tammikuuta 2012 @ 21:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli onko sitten järkevämpää laittaa tv:seen pc:stä audio kaapeli (siis pelkästään kuulokeliitännästä), josta se sitten lähettää tv:ssä olevasta kuulokeliitännästä äänen Logitekin X-530 5.1 kaiuttimille. Sen takia en laita noita 5.1 kaiuttimia suoraan pchen, koska pitää saada samoista kaiuttimista kuulumaan myös mm. PS2:sen ääni.

E: Ja pystyykö tuota HDMI liitäntään tulevaa ääntä mitenkään muokkaamaan samalla tavalla kuin esim. normaalista kuulokelähdöstä?

X6 960T - 8GB - MATRIX HD7970P - XFX 550W

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2012 @ 21:37

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
25. tammikuuta 2012 @ 11:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti daolpu:

E: Ja pystyykö tuota HDMI liitäntään tulevaa ääntä mitenkään muokkaamaan samalla tavalla kuin esim. normaalista kuulokelähdöstä?
Ei pysty, jos ei näyttiksen ajuri sellaista tarjoa...

T: Vesku

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > realtek hd audiohallinta ei näytä hdmi ääntä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy