User Käyttäjä Salasana  

maanantai 7.7.2025 / 05:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > tietokone ja internet pätkii vähänväliä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tietokone ja internet pätkii vähänväliä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
elz0
Newbie
_
10. tammikuuta 2014 @ 23:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaakohan joku neuvoa, kun tuossa 3 vuotta sitten kasasin netin kautta systemastoresta itselleni tietokoneen, ja nyt aivan yhtäkkiä noin viikko sitte on alkanut netti ja itse tietokone pätkimään.

Pelit, esim. World of warcraft disconnectaa vähänväliä ja tilttaa myös useasti muutamaksi minuutiksi, jonka jälkeen peli jatkuu normaalisti.

Olen yrittänyt tehdä speedtest.net sivuilla netinnopeustestejä, tuloksetta. Ping pyörii 60-68 välillä, mutta kun tulee ''Download Speed'' vaihe, tietokoneeni ei pääse sitä edes läpi, vaan tulee ilmoitus Download Test Error.

Tietokoneessani ei ole sisäänrakennettua wlan vastaanotinta, vaan käytän usbilla toimivaa. Voiko netin pätkimisen vika olla wlan vastaanottimessa, ja mikäköhän voisi olla itse tietokoneen pätkimisen syynä ? :(

Iso kiitos vastaajille jo etukäteen!
1pertti
AfterDawn Addict
_
11. tammikuuta 2014 @ 01:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti elz0:
Tietokoneessani ei ole sisäänrakennettua wlan vastaanotinta, vaan käytän usbilla toimivaa. Voiko netin pätkimisen vika olla wlan vastaanottimessa, ja mikäköhän voisi olla itse tietokoneen pätkimisen syynä ?
Tietenkin vika voisi olla wlan-sovittimessa tai sen ajurissa. Syy voi olla myös jossakin uudessa laitteessa, joka häiritsee wlan-yhteyttä, tai naapurissa, joka on alkanut käyttää samaa wlan-kanavaa. Ongelma voi olla myös nettiyhteydessä tai sen päätelaitteessa, mutta nämä vaihtoehdot eivät selittäisi tietokoneen muuta takeltelua. Onko virusturva ajantasalla? Kannattaa myös ladata ja asentaa Malwarebytes Anti-malware. Asennusen päättyessä poista valintatäppä kohdasta "Aloita ilmainen kokeilujakso". Päivitä MBAM ja tee silläkin täysi tarkastus.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > tietokone ja internet pätkii vähänväliä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy