User Käyttäjä Salasana  

torstai 7.8.2025 / 11:02
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > toisen tietokoneen näytön hyödyntäminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Toisen tietokoneen näytön hyödyntäminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
sohvasoturi
Newbie
_
30. lokakuuta 2010 @ 09:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on 2 Windows läppäriä. Ensimmäinen edustaa nykyaikaa ja toinen on jo muutaman vuoden kulahtanut. Molemmissa on kuitenkin hyvät näytöt. Onkohan olemassa keinoa esim verkon välityksellä yhdistää toisen koneen näyttö ensimmäiseen niin että voisin asettaa tietokoneet vierekkäin ja liikuttaa esim hiiren suoraan ensimmäisestä näytöstä toiseen. Eli samalla tavalla kuin jos minulla olisi erillinen näyttö kiinni ns. extend (siis ei dublicate) ominaisuudella?
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
30. lokakuuta 2010 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Minulla on 2 Windows läppäriä.
|
Onkohan olemassa keinoa esim verkon välityksellä yhdistää toisen koneen näyttö ensimmäiseen niin että voisin asettaa tietokoneet vierekkäin ja liikuttaa esim hiiren suoraan ensimmäisestä näytöstä toiseen. Eli samalla tavalla kuin jos minulla olisi erillinen näyttö kiinni ns. extend (siis ei dublicate) ominaisuudella?
Ei.
Läppäreillä tuo ei onnistu.. irtonäytöillä onnistuu, mikäli näytönohjaimessa on paikkoja...

T: Vesku

Edit: Pianovhreitä...

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2010 @ 10:54

sohvasoturi
Newbie
_
30. lokakuuta 2010 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vps358:

Ei.
Läppäreillä tuo ei onnistu.. irtonäytöillä onnistuu, mikäli näytönohjaimessa on paikkoja...

Edit: Pianovhreitä...
Tuota, ehkä pitää sen verran vielä valottaa taustaa että tiedän että tuo jotenkin onnistuu verkon välityksellä. Olen nähnyt moisen viritelmän toiminnassa, mutta en vain tiedä millä ohjelmalla/tavalla se oli toteutettu... Pahoittelen huonoa kysymyksen asettelua.
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
30. lokakuuta 2010 @ 14:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuollainen vastaus löytyi:

http://www.windowsitpro.com/article/desktop-management/q-can-i-extend-my-computer-display-onto-another-computer-s-display-.aspx

Lainaus:
There's no native solution to do this in Windows, but there are a number of third party solutions that run software on the computer whose display you want to use. A client on your computer creates a virtual device with a display that's redirected to the target computer. Below is a breakdown of the solutions I found. Check out the tools?depending on your environment and budget, one will probably be a better fit than the others.
ZoneOS?A hobbyist-created solution. It doesn't used signed drivers, so ZoneOS will be problematic on 64-bit platforms.
ShareKMC?A free download. ShareKMC is available from various websites, but doesn't seem to have an official site, so check out this Google search.
Synergy?Another free solution.
MaxiVista?A commercial solution. This product seems to be very popular.

Microsoft also has an internal tool to extend your desktop to a laptop. The tool isn't available to the public now, but it may be available in future.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2010 @ 14:28

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
31. lokakuuta 2010 @ 11:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
tiedän että tuo jotenkin onnistuu verkon välityksellä. Olen nähnyt moisen viritelmän toiminnassa, mutta en vain tiedä millä ohjelmalla/tavalla se oli toteutettu
Jolloin on ollut kyse toisen koneen etäkäytöstä kokonaisuutena, ei vain sen näytön käyttämisestä...

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
1. marraskuuta 2010 @ 10:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vps358:
Lainaus:
tiedän että tuo jotenkin onnistuu verkon välityksellä. Olen nähnyt moisen viritelmän toiminnassa, mutta en vain tiedä millä ohjelmalla/tavalla se oli toteutettu
Jolloin on ollut kyse toisen koneen etäkäytöstä kokonaisuutena, ei vain sen näytön käyttämisestä...

Välimerkkikopulaatiota.

Jos etäkäytöksi riittää että slave-kone suostuu näyttämään pääkoneen haluttuja asiota näytöllään, niin sehän kysyjän ongelman ratkaisee.
Budejetti, järkevyys ja toteutus on sitten .....

p.s.
Jos sitä pilkkua haluaa ******, niin kerro miten onnistuu pöytäkoneella? Ilman etäkäyttöä. Kun se toinen näyttö on siinä kiinni. Satuit kirjoittamaan ei onnistu läppäreillä.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
1. marraskuuta 2010 @ 11:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Jos sitä pilkkua haluaa ******, niin kerro miten onnistuu pöytäkoneella? Ilman etäkäyttöä. Kun se toinen näyttö on siinä kiinni. Satuit kirjoittamaan ei onnistu läppäreillä.
******taan sitä välimerkkiä sitten oikein urakalla....
Yksinkertaisimmin toisen (pöytä)koneen näyttöä voi käyttää ihan silleen, että ottaa piuhan irti toisesta koneesta ja kytkee sen toiseen koneeseen, läppäreillä tuo ei onnistu...

Toinen (kalliimpi, vähän tai enemmän) vaihtoehto on käyttää KVM-kytkintä näyttöjen välillä, jolloin näyttöjen väillä vaihdellaan siitä kytkimestä, tuokaan ei oikein onnistu läppäreillä....

Toki olen saattanut "yleistää" vähän liikaakin, kysyjän tietämyksen tasosta ei oaina voi varma olla....

Ja olen tottunut vielä herkempään "Välimerkkikopulaatioon" muilla foorumeilla, joita olen seuraillut ja niille kirjoitellut useampia vuosia...

T:Vesku

BTW: Herneen voi itsekukin vetäistä nenäänsä ihan itse...

Mainos
_
__

_
sohvasoturi
Newbie
_
4. marraskuuta 2010 @ 11:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tukis:
Tuollainen vastaus löytyi:

http://www.windowsitpro.com/article/desktop-management/q-can-i-extend-my-computer-display-onto-another-computer-s-display-.aspx

Lainaus:
There's no native solution to do this in Windows, but there are a number of third party solutions that run software on the computer whose display you want to use. A client on your computer creates a virtual device with a display that's redirected to the target computer. Below is a breakdown of the solutions I found. Check out the tools?depending on your environment and budget, one will probably be a better fit than the others.
ZoneOS?A hobbyist-created solution. It doesn't used signed drivers, so ZoneOS will be problematic on 64-bit platforms.
ShareKMC?A free download. ShareKMC is available from various websites, but doesn't seem to have an official site, so check out this Google search.
Synergy?Another free solution.
MaxiVista?A commercial solution. This product seems to be very popular.

Microsoft also has an internal tool to extend your desktop to a laptop. The tool isn't available to the public now, but it may be available in future.

Yeah, kokeilin tuota MaxiVistan demoa Windowseilla, tuntui toimivan ihan OK, mutta penninvenyttäjälle ilmainen tavara tuntuu vielä paremmalta. Eli päädyin lopulta Synergyyn, se toimi mukavasti myös Linuxissa jolloin voin harjoittaa turvallisempaa surffaamista ja sisäinen nörtti pysyy tyytyväisempänä. Kiitokset tukikselle hyvistä neuvoista, itse asiassa lopullinen ratkaisu oli jopa parempi kuin osasin alunperin odottaa/kysyä :D
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > toisen tietokoneen näytön hyödyntäminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy