User Käyttäjä Salasana  

lauantai 24.5.2025 / 22:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > tulostus bat-tiedostosta win7 x64
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tulostus bat-tiedostosta Win7 x64
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
8. kesäkuuta 2012 @ 15:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tällainen ongelma: Tulostin, HP Color Laserjet CM6040mfp, tulostaa ihan ok kun tulostan "normaalisti" (eli painan vaikkapa Wordissa tulosta). Kun yritän automatisoida hommaa .bat-tiedoston kautta, niin ei toimi. Kaverilla toimii 32-bittisellä Windowsilla.

Tuleva virhe on:
"Operation could not be completed (error 0x00000705). Windows cannot locate a suitable printer driver. Contact your administrator for help locating and installing a suitable driver." Ilmeisesti jotain tulisi asentaa, siispä kysymys kuuluu: Mitä?
eklu
Member
_
10. kesäkuuta 2012 @ 21:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jflurrie:
Tällainen ongelma: Tulostin, HP Color Laserjet CM6040mfp, tulostaa ihan ok kun tulostan "normaalisti" (eli painan vaikkapa Wordissa tulosta). Kun yritän automatisoida hommaa .bat-tiedoston kautta, niin ei toimi. Kaverilla toimii 32-bittisellä Windowsilla.

Tuleva virhe on:
"Operation could not be completed (error 0x00000705). Windows cannot locate a suitable printer driver. Contact your administrator for help locating and installing a suitable driver." Ilmeisesti jotain tulisi asentaa, siispä kysymys kuuluu: Mitä?
Koita battiin et aja järjelmän admin oikeuksilla, mulla ainakin toimi.
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
11. kesäkuuta 2012 @ 09:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muita mahdollisia vaihtoehtoja (koska .batin ajaminen ei sitä anna tulostaa, se vaan suoritetaan silloin):
1) Avaa .bat-tiedosto ensin tekstieditoriin painamalla siitä hiiren oikealla ja valitsemalla "Muokkaa". Tästä pitäisi avautua muistio (notepad) ja voit suorittaa tulostuksen sieltä.

2) Tulostimesi ei ole oletustulostimena. Mene laitteiden ja tulostinten hallintaan ja määritä tulostimesi järjestelmän oletustulostimeksi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2012 @ 09:52

Member
_
12. kesäkuuta 2012 @ 13:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eklu:

Tuleva virhe on:
Mikä komento tuo on sinne .battiin?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xbkrypt0n:
Muita mahdollisia vaihtoehtoja (koska .batin ajaminen ei sitä anna tulostaa, se vaan suoritetaan silloin):
1) Avaa .bat-tiedosto ensin tekstieditoriin painamalla siitä hiiren oikealla ja valitsemalla "Muokkaa". Tästä pitäisi avautua muistio (notepad) ja voit suorittaa tulostuksen sieltä.

2) Tulostimesi ei ole oletustulostimena. Mene laitteiden ja tulostinten hallintaan ja määritä tulostimesi järjestelmän oletustulostimeksi.
1) En oikein ymmärrä tuon ideaa. Mitä hyötyä sen .bat-tiedoston tulostuksesta sinällään on, sehän on vain muutaman rivin scripti?

2) On oletustulostimena.

Jos nyt tarkennetaan tuota avausviestiä sen verran, että se lopullinen tarkoitus on pystyä tulostamaan monelta printteriltä testisivu, jotta ne printterit olisivat aamulla lämpimiä ja sanoisivat, että toimivat ok. Tämän -voi- tehdä kävelemällä joka printterin luo ja painaa tulosta testisivu valikoiden kautta, mutta ajallinen säästö on luokkaa vartin jos tuon .bat-tiedoston saa toimimaan. Syy siihen, että otin tuon CM6040mfp:n esimerkiksi, on että se sattuu olemaan tuossa muutaman metri päässä, niin sillä pääsee alkuun testaamaan hommaa kaikkein helpoiten.

Tämän ei siis varsinaisesti tarvitse edes olla .bat-tiedosto, jos joku C# tms. saa tuon toimimaan helpommin, niin mikäs siinä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. kesäkuuta 2012 @ 13:49

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
12. kesäkuuta 2012 @ 14:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse veikkaan, että batin kanssa ollaan erinäisissä ongelmissa (pohjautuen omiin kokemuksiini edellisessä työpaikassani). Jos mahdollista, suorittaisin homman PowerShellillä, joka taipuu helpommin vaikka mihin (en tosin ole itse tulostusta kokeillut, ja toisaalta PowerShell vaatii sopivat asetukset jotta sen scriptit olisi ajettavissa).

Tässä vain minun 2 senttiseni, pahoittelut jos tästä ei ollut mitään apua.

Member
_
12. kesäkuuta 2012 @ 14:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Itse veikkaan, että batin kanssa ollaan erinäisissä ongelmissa (pohjautuen omiin kokemuksiini edellisessä työpaikassani). Jos mahdollista, suorittaisin homman PowerShellillä, joka taipuu helpommin vaikka mihin (en tosin ole itse tulostusta kokeillut, ja toisaalta PowerShell vaatii sopivat asetukset jotta sen scriptit olisi ajettavissa).

Tämä kuulostaa ihan mahdolliselta ratkaisulta, täytyypä tutkia.

Kiitos!
eklu
Member
_
12. kesäkuuta 2012 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eklu:

Tuleva virhe on:
Mikä komento tuo on sinne .battiin?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xbkrypt0n:

1) En oikein ymmärrä tuon ideaa. Mitä hyötyä sen .bat-tiedoston tulostuksesta sinällään on, sehän on vain muutaman rivin scripti?

2) On oletustulostimena.

Jos nyt tarkennetaan tuota avausviestiä sen verran, että se lopullinen tarkoitus on pystyä tulostamaan monelta printteriltä testisivu, jotta ne printterit olisivat aamulla lämpimiä ja sanoisivat, että toimivat ok. Tämän -voi- tehdä kävelemällä joka printterin luo ja painaa tulosta testisivu valikoiden kautta, mutta ajallinen säästö on luokkaa vartin jos tuon .bat-tiedoston saa toimimaan. Syy siihen, että otin tuon CM6040mfp:n esimerkiksi, on että se sattuu olemaan tuossa muutaman metri päässä, niin sillä pääsee alkuun testaamaan hommaa kaikkein helpoiten.

Tämän ei siis varsinaisesti tarvitse edes olla .bat-tiedosto, jos joku C# tms. saa tuon toimimaan helpommin, niin mikäs siinä.
Olet ilmeisesti tilanteessa josta mä jäin eläkkeelle ja vasta ihan lopussa huomasin et käyttäjät soittaa joa jokin ei toimi ja kun mun alue oli 65 hehtaaria ja yli kymmenen rakennusta niin usein selvittiin ihan neuvoilla eikä mun tarvinnu ravata.
Mainos
_
__

_
eklu
Member
_
12. kesäkuuta 2012 @ 15:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:

Tämä kuulostaa ihan mahdolliselta ratkaisulta, täytyypä tutkia.

Kiitos!
Kirjoita jotain kyseilellä printterillä tiedostoksi ja sitten kopioit sen tiedoston joko johonki porttiin tai IP osoitteeseen niin johan toimii ja saat ilmoituksen jos failasi.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > tulostus bat-tiedostosta win7 x64

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy