|
Valokuvat lukitussa tilassa Windowsin Omat kuvatiedostot -kansiossa, mitä voin tehdä?
|
|
|
Tuula66
Newbie
|
25. heinäkuuta 2009 @ 09:02 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Hei! Olen epätoivoinen jumittuneiden valokuvatiedostojeni vuoksi. Kun klikkaan Omat kuvatiedostot -kansiota, kaikki alikansiot näkyvät kuten pitääkin ja kansion "päällä" näkyy kuvina, millaisia valokuvia kukin kansio sisältää. Kun menen johonkin alikansioon sisälle, ko. kansiossa ei näy kuin videoina kuvatut kuvatiedostot, mutta valokuvia ei näy lainkaan. Silti kansion koko osoittaa, että kuvat ovat kansiossa jossakin piilossa. Suurin osa kuvista on poltettu cd:lle, mutta viimeisen vuoden ajalta en ole ko. toimenpidettä tehnyt. Harmittavinta on, että yhdessä kansiossa, josta ei vielä varmuuskopioita ole otettu, on esim. poikani rippikuvat. Nyt en voi muuta kuin kysyä, pystyisikö joku auttamaan minua??? Terv. Tuula66
|
|
Tuula66
Newbie
|
25. heinäkuuta 2009 @ 11:17 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Heissan, taas! Tarkennusta äskeiseen kysymykseeni sen verran, että näyttää siltä, ettei Windows näytä jpg-muodossa olevia kuvia. Olisiko tästä mitään apua? Pystyisikö joku auttamaan minua ongelmani kanssa? terv. Tuula66
|
|
samira75
Newbie
|
25. heinäkuuta 2009 @ 21:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itse kokeilisin ensin tallentaa koko kansion esim. tikulle tai cd-levylle ja katsoa jollakin toisella tietokoneella näkyykö kuvat siellä ja samalla tehdä varmuuskopion niistä.
Joitakin rekisterin ja haittaohjelmien putsaus ohjelmia voisi kokeilla ajaa läpi jos niistä olisi apua. Lisäksi komentoikkunassa ajettava sfc /scannow saattaisi auttaa.
Kattelin netistä jos löytyisi vastaavia ongelmia ja ratkaisuja mutta turhaan joten nämä ohjeet ovat nyt täysin arvailua...
|
Member
5 tuotearviota
|
25. heinäkuuta 2009 @ 21:51 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Katsoppa onko tiedostot jostain syystä asetettu piilotiedostoiksi. Eli kansion asetuksista piilotiedostot näkyviin, jos sillä tiedostoja ilmenisi. Ja siis tietokoneesi ei avaa jpg-muotoisia kuvia vai niitä ei vain kyseisistä kansioista löydy?
Asus M4A78T-E | AMD Phenom II X3 720BE@3,0GHz | Kingston DDR3 CL9 1333MHz 2x2Gt | XFX Radeon HD4890 | WD Caviar Black 500GB & Green 1TB | Nexus NX-5000 500W | Antec P182 | Win7 Ultimate
Acer Aspire One A110 | XP Pro | Toshiba 1,8" 80Gt
..................................................................................

|
|
Tuula66
Newbie
|
28. heinäkuuta 2009 @ 11:34 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kiitos vinkeistä. Olen jo kokeillutkin tallennusta tikulle ja ulkoiselle kovalevylle. Asia ei kuitenkaan korjaantunut. Kokeilen nyt noita paria muuta konstia - toivottavasti apu löytyy niistä. terv. Tuula66
|
|
Tuula66
Newbie
|
28. heinäkuuta 2009 @ 12:02 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Äskeinen viestini oli tarkoitettu Samira75:lle. Jeims'lle haluaisin kertoa, että kokeilin juuri äsken muuttaa kansion asetuksia niin, että piilotiedostotkin näkyisivät. Se ei kuitenkaan auttanut. Ongelma on todellakin se, että kun avaan jonkin kuvia sisältävistä kansioista, JPEG-kuvatiedostoja ei näy ko. kansiossa lainkaan. Vain videona kuvatut pätkät näkyvät tiedostoina. Jos avaan vain JPEG-kuvia sisältävän kansion, tiedostoja ei siis näy lainkaan, mutta kansion sisällön koko näkyy esim. kilo- tai megatavuina. Tiedostojen yhteiskoko vastaa käsitystäni kansion sisältämistä kuvista ja siitä olen päätellyt kuvien kuitenkin olevan kansioissa. Olen etsinyt ihan tuskassa netistä vastaavia tapauksia, mutta en ole löytänyt. Kokeilen vielä noita Samira75:n paria vinkkiä. Toivottavasti saan pulman ratkaistuksi niiden avulla. Kiitos vielä teille molemmille jo tässä vaiheessa. terv. Tuula66
|
|
tubbana
Suspended due to non-functional email address
|
28. heinäkuuta 2009 @ 12:30 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. heinäkuuta 2009 @ 12:39
|
|
Wonderman
Member
|
28. heinäkuuta 2009 @ 12:33 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Löytääkö windowsin hakutoiminto kuvatiedostoja jos koitat etsiä esim "*.jpg", jonka pitäisi paikallistaa kaikki jpg-loppuiset tiedostot koneelta?
|
|
Tuula66
Newbie
|
28. heinäkuuta 2009 @ 13:17 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Wonderman, etsin jpg-tiedostoja kansioista. Kaikki sellaiset jpg-tiedostot löytyi, jotka on tallennettu muihin kuin "Omat kuvatiedostot" -kansioon tai ko. kansion alikansioihin. Ongelma näyttää siis koskevan Omat kuvatiedostot -kansiota + alikansioita. Ko. kansion uusissa (eilen tehdyissä) alikansioissa olevat kuvat löytyivät. Uudet kuvat siirrettiin kansioihin eilen ja niistä on myös varmuuskopiot. En tiedä, onko aiemmin siirrettyjen kuvien "piiloutumisella" mitään tekemistä sen kanssa, että olen ladannut koneelleni pari sovellusta (Power CD-G player ja Karafun), jolla pystyy pyörittämään englannikielisiä karaokelevyjä. Ajatus nousi mieleeni, kun olisin tehnyt Windowsin järjestelmäpalautuksen, mutta Windowsissa oli valittavissa palautuspisteeksi ainoastaan sellaisia vaihtoehtoja, jotka on muodostuneet vasta em. sovellusten latauksen jälkeen.
Tubbana, tuo linuxin käyttö on minulle tosi vierasta, joten minun täytynee selvittää, olisiko tuttavapiirissäni ketään, joka tuntee linuxin koukeroita. Omin päin en uskalla kokeilla. Pelkään saavani lisää vahinkoa aikaan.
Samira75, ajoin komentoikkunassa sfc /scannow'n, mutta ei valitettavasti auttanut asiaa.
|
|
tubbana
|
28. heinäkuuta 2009 @ 13:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tuula66:
Tubbana, tuo linuxin käyttö on minulle tosi vierasta, joten minun täytynee selvittää, olisiko tuttavapiirissäni ketään, joka tuntee linuxin koukeroita. Omin päin en uskalla kokeilla. Pelkään saavani lisää vahinkoa aikaan.
No se on kyllä tosi helppoa, jos lontoon kieli taipuu niin tossa on hyvät ohjeet http://www.howtogeek.com/howto/windows-v...ndows-computer/
Eli ei tarvitse edes asentaa sitä linuxia
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. heinäkuuta 2009 @ 13:32
|
|
tukis
|
28. heinäkuuta 2009 @ 13:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisihan kokeilla kopioida jotain kansiota vaikkapa Työpöydälle tai toiselle asemalle Omat kuvatiedostot -kansiosta (jos ei ole tikkua tai poltettavaa CD/DVD-levyä)
Recuva ohjelmaa voisi myös kokeilla, jos ei kuvat eivät näy toisessa paikassa/koneessakaan/Linuxilla/ym.
|
|
Mainos
|
  |
|
Member
5 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2009 @ 16:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tuo linuxilla kansioiden tarkastelu ei voisi kyllä auttaa. Mikäli tiedostot ovat jostain syystä windowssin ulottumattomissa, saattavat ne silti hyvinkin pullahtaa minkä vain linux-distron tiedostoselaimesta. Eikä siihen tarvita asiantuntemusta. Esimerkiksi ubuntu on varsin helppokäyttöinen ja täysin suomeksi. Tyrkkäsee vain buutissa levyn sisään ja käynnistää tietokoneen CD-levyltä kiintolevyn sijaan. Tietokoneelle ei tapahdu muutoksia, mutta kiintolevyn kansioita ja levyjä voi selata vähän eri kulmasta.
Asus M4A78T-E | AMD Phenom II X3 720BE@3,0GHz | Kingston DDR3 CL9 1333MHz 2x2Gt | XFX Radeon HD4890 | WD Caviar Black 500GB & Green 1TB | Nexus NX-5000 500W | Antec P182 | Win7 Ultimate
Acer Aspire One A110 | XP Pro | Toshiba 1,8" 80Gt
..................................................................................

|