Hei. Minulla on HP 6735s- kannettava, jossa on vista 32it x86. Olen koneessa järjestelmänvalvojana. Osa järjestelmänvaljojan toiminnoista onnistuu (hiiren pikavalikolla suorita järjestelmänvalvojana), mutta osa ei onnistu (aina tuo komento ei ole hiirellä avautuvassa pikavalikossa). Vaikka olen kirjautunut sisään järjestelmänvalvojana, en saa esimerkiksi poltettua cd:tä, poistetua koneesta etätyöpöytää, ...ja tehtyä monia asioita, joita haluaisin, koska saan ilmoituksen TARVITAAN KÄYTTÖOIKEUKSIA. Tuon ilmoituksen jälkeen kone ei mitenkään tarjoa mahdollisuutta saada käyttöoikeuksia, ei esim. kysy vahvistamista tai salasanaa.
koneessa on credential manager, joka kysyy salasanaa alussa pian käynnistämisen jälkeen, mutta sillekään tunnukselle ei myöhemmin erikseen pääse loggautumaan. Miten saisin käyttöoikeudet?
Toinen ongelma koneessa on Symantecin touchpad. Haluaisin sen pysyvästi pois päältä (haluan käyttää ainoastaan ulkoista hiirtä, koska minulla on tekstiä kijoittaessani tapana tahattomasti hipaista touchpadia, jolloin syntyy tekstiin sotkua.). Olen poistanut koneesta poista ohjelman asennus -kautta symantec touchpadin, olen laittanut järjestelmän kokoonpanosta sen ajurit pois käytöstä. Nämä auttavat vain hetkeksi - koska sitten, kun käynnistän koneen uudelleen, touchpad tulee itsestään takaisin käyttöön. Joissakin koneissa on pikanäppäin touchpadin pois päältä ottamiseksi (esim. fn+jotain), mutta tässä koneessa sellaista ei ole. On työlästä käydä joka käynnistyksen jälkeen asentamassa pois touchpad-ohjelma ja ottamassa hiiren ohjaimet pois käytöstä. MITEN SAAN TOUCHPADIN POIS?
Kolmas ongelma on Office 2000, jota haluaisin käyttää koneessa. Sille ei ilmeisesti enää saa päivityksiä vistaan?
Näiden ajurien asennuksen jälkeen ilmoitualueelta klikkaamalla ainakin omassa läppärissä voi myös poistaa tasohiiren klikkaukset, jolloin pelkkä hiiren osoittimen vaeltelu ei sotke tekstiä (Itse ole jo oppinut välttämään klikkaukset, vaikka se on päällä.)
BIOS:sta voi myös yleensä poistaa tasohiiren käytöstä ja ehkä muutenkin muokata sen käytöstä.
Virallesesti Office 2000 pitäisi toimia. Muistelen joitain ohjeitakin nähneeni, joten saattaa vaatia joitain toimenpiteitä.
Hei,
Windows ilmoittaa siis käyttöoikeuden tarpeesta sanoilla TÄMÄN TOIMENPITEEN SUORITTAMISEEN TARVITAAN KÄYTTÖOIKEUKSIA, tai KOROTUSTA. Kiitos avusta, miten käyttöoikeudet saisi, olen siis järjestelmänvalvojana.
Minulla kone pyytää vahvistusta (tai myös salasanaa rajoittetulla tilillä) klikattuani Järjestelmän lisäasetukset (Advanced Systen Settings) -linkkiä, mutta vaihtaessani täpän paikka ei enää kysele mitään.
Poltto-ohjelmassa voi olla oma käytäntö. Nerossa on Burning Rights, joka löytyy ohjauspaneelista (Additional settings alta). Sillä voi kieltää polton vaikka kaikilta.