Koitin pöytäkoneeseen laittaa windowssia uudestaan kun ei ole konetta tullut puhdistettua ties kuinka pitkään aikaan. Laitoin koneen mukana tulleen windows levyn sisään ja asensin winukan uudelleen.
Kaikki ei nyt taas ihan mennyt niin kuin olin suunnitellut. Koneella on edelleen kovalevylta saman verran käytössä kuin ennen uudelleen asennusta, samat kansiot ym. löytyy edelleen. Ajurit on nyt toki hukassa kaikista mahdollisista komponenteista eikä koneella pääse nettiin, ilmeisesti juuri koska verkkokortin ajurit ovat hukassa. Valitettavasti kone vaan ei tunnista mitä komponentteja siihen on laitettu joten tuon verkkokortin ajurien lataaminenkaan ei onnistu, kun en verkkokortin mallia tiedä.
Mutta itse kysymys on, että miten saan koneen kokonaan puhtaaksi, samaan kuntoon kuin tullessa? Kone ei ole paketti vaan osista koottu joten tässä ei ilmeisesti ole mitään palautusosiota?
Sain ajurit päivitettyä ja kone on nyt huomattavasti paremmassa kunnossa kuin aiemmin. Mutta C asemalta löytyy "Windows.old" kansio joka on siis periaatteessa tuo minun edellinen asennus yhdessä kansiossa? Kokoa löytyy yli 300G, voiko tämän huoletta poistaa koneelta ilman että alkaa tulemaan ongelmia?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zesus: Sain ajurit päivitettyä ja kone on nyt huomattavasti paremmassa kunnossa kuin aiemmin. Mutta C asemalta löytyy "Windows.old" kansio joka on siis periaatteessa tuo minun edellinen asennus yhdessä kansiossa? Kokoa löytyy yli 300G, voiko tämän huoletta poistaa koneelta ilman että alkaa tulemaan ongelmia?
Tuolla on kaikki vanhat tiedostosi, eli jos kaikki on tallessa, voit poistaa ko. kansion.
Loistavaa, kiitos. Kysytään nyt vielä että miten saan koneen ihan kokonaan puhtaaksi kaikesta rojusta? Tosiaan löytyy tuo winukan asennuslevy mutta sillä en saanut aloittaa täysin puhtaalta pöydältä kuten toivoin. Kone kyllä tuntuu nopean kokeilun jälkeen toimovan paremmin mutta tuskin tekisi pahaa jos saisi kaiken rojun pois.
Pistä dbanilla eli dariks boot and nuke ohjelma yöks päälle ja kirjoita data 7 kertaa yli (8-10tuntia) ja sit koko hoito uudelleen , heti kun olet päivittänyt koneen täysin , niin macrium reflect ohjelmalla image koko c:asemasta , niin et joudu uudelleen kaikkea asentamaan..
se on paras tapa , ei nääs rumba kestä koko päivää , vaan tunnin pari!
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri:Ccleaner ohjelmalla.Eikö Vistan asennuslevyssä ollut alustus kohtaa? Ainakin Win 7 asennuksessa levy alustetaan ensin.
Ei ollut tuollaista kohtaa levylle, vain asennus ja päivitys.
Kiitos paljon vastanneille. Ccleaner on käytössä ja pitää tuohon dbaniinkin vielä perehtyä hieman myöhemmin!