User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 4.6.2025 / 16:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > widows käyttäjätili - nainen kaipaa apua!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Widows käyttäjätili - nainen kaipaa apua!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Cristall
Newbie
_
30. heinäkuuta 2011 @ 19:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei,
Osaisikohan joku fiksu täällä neuvo kun naisena en oikein näistä koneista miään ymmärrä. Minulla on siis windows 7 ja itse olen järjestelmänvalvoja. Tein tavallisen käyttäjä tilin että voin asettaa aikarajat lapseni koneen käyttöön.
En siis laittanut tilille mitään muita kuin aikarajoituksia ja salasanan. Mutta kun lapseni yritti pelata lempparipeliään kone vaatiikin minun salasanaani. Erästä toista peliä hän taas pystyi pelaamaan ilman salasanaani. Onko tämä ongelma poistettavissa ja miten?
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
30. heinäkuuta 2011 @ 19:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luultavasti korjaantuisi poistamalla ko. peli ja asentamalla sen uudestaan siten, että käynnistät asennuksen tältä normaalilta tililtä. Asennus sitten kysyy järjestelmänvalvojan salasanaa, asentaa pelin, JA ÄLKÄÄ lopussa käynnistäkö peliä, jos se sellaista ehdottaa (sama pätee yleensäkin, jos asennat ohjelmia normaalilta tililtä).

Tämän jälkeen ohjelma toiminee normaalilta tililtä, jos kyseessä vain on Windows 7/Vista yhteensopiva eikä muuten todella tarvitse niitä järjestelmänvalvojan oikeuksia.

Sitä normaalia tiliä kannattaisi käyttää päivittäisessä käytössä sinun itsesikin.

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
2. elokuuta 2011 @ 19:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vista/win7 on viety pidemmälle tuo 'Järjestelmänvalvojan tiliä' ei käytetä kuin ohelmien asennuksessa, yms. käytössä Aina jotenkin rajoitettu tili on se jolla ollan nettiin yhteydessä jne.
Yamaneko nää eri (ainakin uudemmat) winukat hallitsee. Mulle on riittänyt xp. Joka ei tolleen "kenkkuile", jos sen ohjelman jollain tilillä saa asennettua.
Paitsi, ohjelmaa en muista, jonka asensin Järjestelmänvalvojana, että se olisi kaikkien tilien käytössä. Eipä toiminut muilla, koska joka kerta sen ohjelman käynnistyessä, se kirjoitti jonkun "turhanpäiväisen" tiedoston uusiksi. Ja kun rajoitetuilla tileillä ei ollut kirjoitusoikeuksia 'Program Files' kansioon, niin TILT. Oli pakko määritellä Järjestelmänvalvojana kaikille tileille extra kirjotusoikeus siihen "turhanpäiväisen" tiedoston kansioon. Tietoturvatoimi, ohjelma toimi.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > widows käyttäjätili - nainen kaipaa apua!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy