Mitenkäs tuo kävisi kätevästi, nimittäin päivitysten hankinta.
Nyt tikulla on ajurit ja SP3 ladattuna valmiina. Samoin
kodekkeja ja pari media soitinta. XP ei muistaakseni osaa toistaa
juuri mitään.
Tuosta SP3 voi olla enempi haittaa kuin hyötyä koneessa jolla
käytetään lähinnä medioiden toistoon ja pelaamiseen.
Mitenkäs niitä muita päivityksiä voisi asennella. Onnistuisiko,
jos asentaisi XP:n johonkin virtuaalikoneeseen ja antaisi sen
latailla päivityksiä ja sitten ilmestyisivät johonkin kansioon
ja sieltä ne voisi siirtää vaikka toiseen koneeseen tikulla.
Itselläni ei ole ollut Windowssia asennettuna vuosiin ja käsittääkseni
MS:llä ei ole palvelinta josta päivitykset voisi helposti kopsia
toiselle medialle. Omassa systeemissä saa helposti määritettyä
mistä päivitykset noudetaan. Ja useammatkin mediat on sallituja.
Kerran muistan yhdistäneeni SP:t mediaan, mutta sen jälkeen jostain kumman syystä product key ei enää toiminut sillä cd:llä vaikka alkuperäinen aito, mikähän meni vikaan ?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko: Päivitykset saa ladattua erikseen esim. Windows Updates Downloaderilla. Ja SP:t taas voi slipstreamata jollain, itse olen käyttänyt AutoStremeriä.
SP:n slipstream ei ole tarpeellista, koska ei isoa levyä tai sata tai vastaavalle tarpeelliselle ajurille ei ole tarvetta. Tuo WUD vaikuttaa
pätevältä. Löytyi myös AutoPatcher http://www.autopatcher.com/whatsautopatcher/ Jos tuolla WUDilla saa päivitykset vaikka tikulle, niin miten XP:lle kerrotaan,
että se etsii sieltä päivityksiä eikä verkosta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti weirdfell: Kerran muistan yhdistäneeni SP:t mediaan, mutta sen jälkeen jostain kumman syystä product key ei enää toiminut sillä cd:llä vaikka alkuperäinen aito, mikähän meni vikaan ?
Eipä aavistukaan, itsellä on aina onnistunut. Olen tosin aika vähän touhunnut näiden kanssa, varmaan yhden käden sormilla voi laskea.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sakarias: Jos tuolla WUDilla saa päivitykset vaikka tikulle, niin miten XP:lle kerrotaan, että se etsii sieltä päivityksiä eikä verkosta.
Taitaa mennä käsin asenteluksi, tai ainakaan itselläni ei ole kokemusta muusta. Google ollee ystäväsi, sieltä voi löytyä apua :)