User Käyttäjä Salasana  

maanantai 10.11.2025 / 15:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 7 asennusongelma cd-asema katoaa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows 7 asennusongelma CD-asema katoaa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
huutaja24
Newbie
_
21. tammikuuta 2010 @ 08:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli ongelma on seuraava: olen asentamassa vistan päälle windows 7:ää (home premium 32 bit). Asennus sujui vaiheet 1 ja 2 ihan
normaalisti. Kun olin vaiheessa 3 (ajurien asennus upgrade-levyltä), asennusohjelma pyytää laittamaan
CD-asemaan acer upgrade-levyn. Vaikka laitan levyn sisään, pyytää ohjelma aina uudelleen laittamaan levyn.
Eli toisin sanoen, CD-asema on kadonnut. Kun laitoin resurssinhallinnan päälle ja levyn uudelleen sisään,
näkyy resurssinhallinnassa hetken aikaa CD-asema ja sitten se katoaa. Kun näkymisen aikana klikkaan CD-aseman
kuvaketta, tulee ilmoitus, CD-asema ei käytettävissä. Se on ts. kadonnut asennuksen aikana johonkin?
Tähän vaiheeseen asti asennus ja CD-asema toimivat normaalisti.
Kone on Acer Aspire 5810TZ ja siinä on koneen oma sisäinen CD-DVD-asema. Mitään muutoksia en ole siihen
tehnyt. Nyt en pääse asentamaan ajureita ja windows 7:ää loppuun, koska tuo CD-asema ei ole enää käytettävissä.
Onko kenelläkään ollut samaa ongelmaa ja miten saitte CD-aseman taas toimimaan.
Mitään virheilmoituksia ei asennuksen aikana tullut ja kaikki meni tähän asti ihan hyvin.

Kokeilin myös toisella levyllä, mutta sama ongelma, asema ei ole käytettävissä. Eli levy ei ole viallinen ja se
toimi 1. asennusvaiheen ajankin.
Erkkinerd
Newbie
_
22. tammikuuta 2010 @ 17:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ihan sama ongelma. Koneena Acer Aspire 5810T. Tosin en ole vielä saanut mitään yhteyttä koko asemaan - ei ole tullut edes ilmoitusta, ettei se ole käytettävissä. Itse suoritin mukautetun asennuksen.

Ilmoittele jos keksit ratkaisun.
huutaja24
Newbie
_
22. tammikuuta 2010 @ 18:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Erkkinerd:
Mulla ihan sama ongelma. Koneena Acer Aspire 5810T. Tosin en ole vielä saanut mitään yhteyttä koko asemaan - ei ole tullut edes ilmoitusta, ettei se ole käytettävissä. Itse suoritin mukautetun asennuksen.

Ilmoittele jos keksit ratkaisun.
Yksi samanlainen ongelma löytyi ja siihen ehdotus:
http://social.answers.microsoft.com/Foru...dd-a1137c96b5d1

Itse käytin seuraavaa ja sain toimimaan vaihtoehdolla 2:
http://windows7news.com/2009/01/15/windo...zing-dvd-drive/

Onhan tämä aika hauskaa, kun ostaa microsoftilta lisenssituotteen, joka on suunniteltu Acerille ja sitten saa itse etsiä, miten sen saa toimimaan...

Toivottavasti saat toimimaan. Itse poistin ensin apple i-tunesin sekä nortonin virusturvan jne. toiminnasta. Niillä on joissakin tapauksissa ollut vaikutusta asennukseen. Kyse on ilmeisesti digitaalisen allekirjoituksen puuttumisesta, microsoft ei "hyväksy" kilpailijoiden tuotteita...

Minä tein päivityksen, joten voi olla, että samasta ongelmasta kyse tai sitten ei. Kokeilemallahan se selviää.
Erkkinerd
Newbie
_
22. tammikuuta 2010 @ 19:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep. Itse lähdin juuri kokeilemaan Acerin Support sivuston neuvomaa tietä:

http://support.acer.com/acerpanam/notebo...M5800faq2.shtml

Tosin tuota OpticalDrive PM Applicationia ei listalla näy...

Saas miten käy...
Erkkinerd
Newbie
_
22. tammikuuta 2010 @ 20:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Saas miten käy...
No nyt läksi toimimaan. En todellakaan tiedä mikä kokeilemistani kikoista lopulta toimi, mutta sain kuin sainkin lopulta Upgrade-levyn 3. vaiheenkin suoritettua.
Mainos
_
__

_
huutaja24
Newbie
_
23. tammikuuta 2010 @ 10:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Saas miten käy...
No nyt läksi toimimaan. En todellakaan tiedä mikä kokeilemistani kikoista lopulta toimi, mutta sain kuin sainkin lopulta Upgrade-levyn 3. vaiheenkin suoritettua.
Hyvä juttu!
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 7 asennusongelma cd-asema katoaa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy