Eli ongelma on seuraava: olen asentamassa vistan päälle windows 7:ää (home premium 32 bit). Asennus sujui vaiheet 1 ja 2 ihan
normaalisti. Kun olin vaiheessa 3 (ajurien asennus upgrade-levyltä), asennusohjelma pyytää laittamaan
CD-asemaan acer upgrade-levyn. Vaikka laitan levyn sisään, pyytää ohjelma aina uudelleen laittamaan levyn.
Eli toisin sanoen, CD-asema on kadonnut. Kun laitoin resurssinhallinnan päälle ja levyn uudelleen sisään,
näkyy resurssinhallinnassa hetken aikaa CD-asema ja sitten se katoaa. Kun näkymisen aikana klikkaan CD-aseman
kuvaketta, tulee ilmoitus, CD-asema ei käytettävissä. Se on ts. kadonnut asennuksen aikana johonkin?
Tähän vaiheeseen asti asennus ja CD-asema toimivat normaalisti.
Kone on Acer Aspire 5810TZ ja siinä on koneen oma sisäinen CD-DVD-asema. Mitään muutoksia en ole siihen
tehnyt. Nyt en pääse asentamaan ajureita ja windows 7:ää loppuun, koska tuo CD-asema ei ole enää käytettävissä.
Onko kenelläkään ollut samaa ongelmaa ja miten saitte CD-aseman taas toimimaan.
Mitään virheilmoituksia ei asennuksen aikana tullut ja kaikki meni tähän asti ihan hyvin.
Kokeilin myös toisella levyllä, mutta sama ongelma, asema ei ole käytettävissä. Eli levy ei ole viallinen ja se
toimi 1. asennusvaiheen ajankin.
Mulla ihan sama ongelma. Koneena Acer Aspire 5810T. Tosin en ole vielä saanut mitään yhteyttä koko asemaan - ei ole tullut edes ilmoitusta, ettei se ole käytettävissä. Itse suoritin mukautetun asennuksen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Erkkinerd: Mulla ihan sama ongelma. Koneena Acer Aspire 5810T. Tosin en ole vielä saanut mitään yhteyttä koko asemaan - ei ole tullut edes ilmoitusta, ettei se ole käytettävissä. Itse suoritin mukautetun asennuksen.
Onhan tämä aika hauskaa, kun ostaa microsoftilta lisenssituotteen, joka on suunniteltu Acerille ja sitten saa itse etsiä, miten sen saa toimimaan...
Toivottavasti saat toimimaan. Itse poistin ensin apple i-tunesin sekä nortonin virusturvan jne. toiminnasta. Niillä on joissakin tapauksissa ollut vaikutusta asennukseen. Kyse on ilmeisesti digitaalisen allekirjoituksen puuttumisesta, microsoft ei "hyväksy" kilpailijoiden tuotteita...
Minä tein päivityksen, joten voi olla, että samasta ongelmasta kyse tai sitten ei. Kokeilemallahan se selviää.
Tosin tuota OpticalDrive PM Applicationia ei listalla näy...
Saas miten käy...
No nyt läksi toimimaan. En todellakaan tiedä mikä kokeilemistani kikoista lopulta toimi, mutta sain kuin sainkin lopulta Upgrade-levyn 3. vaiheenkin suoritettua.
Tosin tuota OpticalDrive PM Applicationia ei listalla näy...
Saas miten käy...
No nyt läksi toimimaan. En todellakaan tiedä mikä kokeilemistani kikoista lopulta toimi, mutta sain kuin sainkin lopulta Upgrade-levyn 3. vaiheenkin suoritettua.