Tilanne on sellanen että kone lakkas toimimasta. Kun sen avasin niin ensimmäinen viesti oli että viimeisin kellotusyritys oli epäonnistunut. Valintana oli joko painaa F1 tai F2, joten menin biosiin siitä ja poistuin sieltä ruksia painamalla ja tallensin muutokset, vaikka en usko niitä sillä hetkellä tehneeni. Tämän jälkeen kone käynnistyi ja jumittui kohtaa ''Starting Windows'' ja sen jälkeen tulee nopea blue screeni ja käynnistyy uudestaan. Kone ei myöskään käynnisty vikasietotilassa vaan tulee sama nopea blue screeni ja käynnistyy uudelleen.
Ainoa mitä edellisenä päivänä tapahtui oli että asensin waretetun sony vegas pro 10 jonka olen asentanut aiemminkin, mutta se lopetti toimimasta. Mahdollista olisi nytt että kyseessä on virusongelma, mutta en ole varma kun kone valitti kellotusvirheestä.
Korjaustoimia olen yrittänyt:
Palauttaa edelliseen toimivaan tilaan, ei auttanut.
Antanut Windowsin itse etsiä vikaa. Jonkun se löysi mutta ei osannut korjata.
Palauttanut biosista tehdasasetukset, ei auttanut.
Menee arvaamiseksi, mutta yleisin BIOS:ssa tapahtuva muutos joka aiheuttaa BSOD käynnistyksessä on emolevyn SATA määritys/tila. (emolevysi on palauttanut luultavasti tehdasasetukset uudelleenkäynnistyksen yhteydessä)
vaihtoehtoja voi olla RAID(tuskin) ACHI, Enchanced, IDE.
Todennäköisesti IDE on vaihtunut ACHI:si tai toisinpäin.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tupe77: Menee arvaamiseksi, mutta yleisin BIOS:ssa tapahtuva muutos joka aiheuttaa BSOD käynnistyksessä on emolevyn SATA määritys/tila. (emolevysi on palauttanut luultavasti tehdasasetukset uudelleenkäynnistyksen yhteydessä)
vaihtoehtoja voi olla RAID(tuskin) ACHI, Enchanced, IDE.
Todennäköisesti IDE on vaihtunut ACHI:si tai toisinpäin.
Nyt en kyllä ihan tarkkaan ymmärtäny. Löytyykö nämä asiat ko lähen biosiin säätämään?
Vai kannattaako viedä kone suoraan johonki paikkaan korjattavaks? Ja mikä ois sellanen paikka?