User Käyttäjä Salasana  

maanantai 10.11.2025 / 21:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 7 ultimate x64
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows 7 Ultimate x64
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Zadam
Member

12 tuotearviota
_
30. syyskuuta 2009 @ 22:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tää ei nyt mikään windows-ongelma ole, enkä oikeen nyt mitään muuta järkevää aihealuettakaan tälle löytänyt.

Sekä mun mielestä on myös jotenkin ironista:
Yleistä keskustelua tietokoneista -kategorioiden aihealueet;
Löytyy mm.
-Linux -keskustelu
-Mac -keskustelu
Sitten on:
-Windows - Ongelmat
Missä on pelkkä Windows -keskustelu? :O

Mutta asiaan.
Olen tässä miettinyt että vaihtaisin Vista Ultimate 64:sta
Tohon Windows 7 Ultimate 64:een.
Lähinnä mietityttää, varsinkin vanhempien ohjelmien yhteensopivuus/toimivuus, tai ylipäätään mitkä on suunniteltu edes XP:lle/Vistalle tukeeko ne 7:aa?

Mitä mieltä Dawn-laiset on 7:sta? Hyvät ja huonot puolet?
Olen kuullut et toi on hyvä ja vakaa, parempi kuin mikään muu aikaisempi. Eli paras tähän mennessä.
Kuinka paikkaansa pitävä tää väite sitten todellisuudessa on?
Ja tää kun on taas niin uusi, ei taida vielä mitään SP:iä löytyä.

Mulla itselläni on esimerkiksi Vistasta pelkkää positiista sanottavaa.
Ei yhtäkään kaatumista, eikä juuri mitään virheitäkään, kun vertaan edeltäjäänsä XP:hen. Sai tapella kokoajan.

Kannattaako vielä vaihtaa 7:aan?

"How can you prepare for what would happen next?"
heikki75
Senior Member
_
30. syyskuuta 2009 @ 23:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kotikäyttäjälle riittää Windows 7 Home Premium versio, kalliimmissa versioissa ei ole mitään ominaisuuksia joita kotikäyttäjä tarvitsee.

http://windows.microsoft.com/fi-FI/windo...ompare-editions

edit: Home Premium versiossa on myös varmuuskopiointiohjelma, mutta siinä on vähemmän ominaisuuksia kuin Professional ja Ultimate versioiden varmuuskopiointiohjelmassa. http://img223.imageshack.us/img223/1209/varmuuskopioi.jpg

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. lokakuuta 2009 @ 00:34

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2009 @ 08:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zadam:
Tää ei nyt mikään windows-ongelma ole, enkä oikeen nyt mitään muuta järkevää aihealuettakaan tälle löytänyt.
...
Arvaa onko asiaa pyydetty (mm. tässä), mutta ylläpidolle asia on jotenkin kaiketi tärkeää ja asenteellista, joten muutosta ei ole tapahtunut.

Olen tässä miettinyt että vaihtaisin Vista Ultimate 64:sta Tohon Windows 7 Ultimate 64:een.
Lähinnä mietityttää, varsinkin vanhempien ohjelmien yhteensopivuus/toimivuus, tai ylipäätään mitkä on suunniteltu edes XP:lle/Vistalle tukeeko ne 7:aa?
Itse vaihdoin Vista Ultimate 32-bit -> 7 Ultimate 64-bit, eikä vastaan ole juurikaan ohjelmia jotka eivät toimisi seiskassa (pl. Topfieldin USB-ajuri ei toimi 64-bittisessä Windowsissa). Itse asiassa, en muista yhtään softaa mikä ei olisi toiminut seiskassa mutta olisi toiminut Vistassa (varmasti niitäkin on). Voi hyvällä mielellä sanoa, että Vistassa toimivat softat toimivat seiskassa. Itselläni on käytössä seiskassa Windows 98:lle tarkoitettuja ohjelmia, enkä ole edes yhteensopivuusasetusten kanssa kikkaillut.

Olen kuullut et toi on hyvä ja vakaa, parempi kuin mikään muu aikaisempi. Eli paras tähän mennessä.
Mitään varsinaisia testituloksia ei minulla ole esittää (netistä löytyy niitäkin) mutta onhan tämä 7 selkeästi nopeampi kuin Vista, varsinkin levyoperaatiot (jotka vaikuttaa koko järjestelmään).

Eihän Windows 7 ole edes virallisesti julkaistu vielä!

Ja ei, Windows 7 ei tarvitse samalla tavalla Service packia, kuin yleensä Windowseista väitetään (eli että uusi Windows on käytettävässä kunnossa vasta ensimmäisen SP:n jälkeen), sillä itse asiassa Windows 7 on todella valmis pakkaus jo RTM -versiona. Onhan se aika pitkälle viilattu Vista, oikeastaan Vistan SP3 ;)

Tulin itsekin Vistan kanssa oikein hyvin toimeen, mutta vielä paremmin seiskan kanssa :) Olen tänne kirjoittanut joitain huomioita Windows 7:sta ja sen uudistuksista. Luonnisestikaan kaikkia muutoksia ei ole otettu huomioon

Mielestäni kannattaa, jos edullisesti voit. Itse tosin olisin tilannut seiskan joka tapauksessa, mutta sainkin sen sitten ilmaiseksi :) (ihan laillisesti siis, kaikki minut tietävät tietävät asenteeni piratismiin).

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. lokakuuta 2009 @ 08:48

Senior Member
_
1. lokakuuta 2009 @ 12:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti heikki75:
Kotikäyttäjälle riittää Windows 7 Home Premium versio, kalliimmissa versioissa ei ole mitään ominaisuuksia joita kotikäyttäjä tarvitsee.
Aivan, tosin onhan Ultimatessa kielen vaihdon mahdollisuus, jos joku haluaa käyttää vaikka polskiksi, enkuksi tai dutchiksi suomen sijaan.

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2009 @ 12:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On siinä joitain muitakin, ei tosin kummoisia, ellei ole jo tottunut Vistassa käyttämään (kysyjällähän oli jo Vistasta Ultimate versio).

Nämä ainakin puuttuvat Windows 7 Home Premium -versiosta verrattuna Ultimateen

Encrypting File System
Location Aware Printing
Remote Desktop Host
Presentation Mode
Windows Server domain joining
Windows XP Mode
Aero glass remoting
AppLocker
BitLocker Drive Encryption
BranchCache Distributed Cache
DirectAccess
Subsystem for Unix-based Applications
Multilingual User Interface Pack
Virtual Hard Disk Booting

Edit: Unohtui mainita, että ei, en aio siis väitellä. Kyllä Homella pärjää, jos ei tarvitse esim. em. ominaisuuksia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. lokakuuta 2009 @ 13:08

Zadam
Member

12 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2009 @ 15:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei no tässä tulikin kaikkiin tärkeimpiin kysymyksiini vastaukset.
Ja hyvä pointti oli todellakin toi Home Premium- versio.
Onhan se aika paljon halvempikin kun toi ultimate.
Sekä tosiaan kyllähän tuo home premium riittää mainiosti.

Ja toi selvensi sitten aika paljon, että noi ohjelmat mitkä toimii Vistassa toimii mylös 7:ssa.

Nyt voin niin sanotusti tyytyväisin mielin vaihtaa 7.

Suur kiitokset kaikille vastauksista.

Zadam
Member

12 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2009 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muutama kysymys heräsi viellä 7:aan liittyen.
Onko paljon raskaampi kun Vista?
Ja korjatkaa jos olen väärässä:
Mutta Vistahan vaati muistaakseni 2gb keskusmuistia toimiaakseen hyvin.
Mites tän 7:n laitteistovaatimukset?

Overseen
Suspended due to non-functional email address
_
1. lokakuuta 2009 @ 16:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muutama kysymys heräsi viellä 7:aan liittyen.
Onko paljon raskaampi kun Vista?
Ja korjatkaa jos olen väärässä:
Mutta Vistahan vaati muistaakseni 2gb keskusmuistia toimiaakseen hyvin.
Mites tän 7:n laitteistovaatimukset?
Omasta kokemuksestani läppärillä Windows 7 on kevyempi ja vie vähemmän resursseja kuin Vista. Gigan muistilla olen pyöritellyt seiskaa ja vistaa vuorotelllen ja seiska on selvästi paremmin toimiva. Kaiken lisäksi UAC ja tiedostojen kopiointi toimii selvästi paremmin.

Tuohon aikaisempaan Ultimate / Premium vertaamiseen liittyen sanoisin täydellisen järjestelmän 1:1 palautuksen DVD:ltä tai toiselta osiolta olevan Ultimaten hinnan eron arvoinen;)

Itsellä on asennettuna niin paljon erilaisia työohjelmia ja niiden päivitys/rekisteröinti on kallista ja aikaa vievää, että Ultimaten automaattinen ja hyvintoimiva varmuuskopiointi on hinnan eron väärti.

Member

3 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2009 @ 17:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Itse vaihdoin Vista Ultimate 32-bit -> 7 Ultimate 64-bit, eikä vastaan ole juurikaan ohjelmia jotka eivät toimisi seiskassa
Lainaus:
Ja toi selvensi sitten aika paljon, että noi ohjelmat mitkä toimii Vistassa toimii mylös 7:ssa.
Lisään tuohon, että ainakaan 32-bit Windows(build 7100) eivät läheskään kaikki Vistan-ohjelmat toimi sama koskee tietenkin myös aiempia käyttöjärjestelmiä. Osa toimii, mutta osa ei. Pelaaminen ei onnistu ollenkaan - tosin en kyllä paljon pelaile muutenkaan. Window7 64-bit ei ole kokemuksia. Mutta yleisesti vaikuttaa, että toimivuus riippuu tällä hetkellä aika pitkälle asianomaisen rautakokoonpanosta. Toivottavasti tilanne muuttuu Windows7 virallisen julkaisun myötä.

Mitään Windows7 tulee - niin takaisin en vaihtaisi(käytössä ennen Vista, Windows server jne.)käyttöjärjestelmä on selvästi nopeampi kuin Vista ja ennen kaikkea vakaampi. Mukava lisä on puhtaan asennuksen helppous sekä käytön- ja ylläpidon huolettomuus.

Alla linkki ohjelmista, joita on testattu Windows7 käytön yhteydessä.

http://www.sevenforums.com/software/92-f...indows-7-a.html

Communis Opinium Doctorum

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. lokakuuta 2009 @ 17:33

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2009 @ 17:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tosiaan peleistä ei mullakaan ole kokemusta, kuin että Civilization IV toimii :) Itselle ei ole kyllä tullut vastaan toimimattomia ohjelmia, sellaisia jotka toimivat Vistassa muttei seiskassa. Niistähän voisi laittaa kukin listaa tännekin, jos kerran sellaisia on tullut vastaan?

Senior Member

5 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2009 @ 17:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisin tuohon pelikeskusteluun kommentoida, että vain WoW on aiheuttanut (tosin hyvin lieviä) ongelmia Win7 RC:n kanssa. Eli joskus vain sulkeutuu ilman mitään virheilmoituksia, mutta eiköhän tuokin ongelma sitten retailissa ole korjattu. Muuten ei ole ollut peleissä mitään ongelmia.
Slabs
Junior Member

1 tuotearvio
_
1. lokakuuta 2009 @ 19:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kerran nyt täällä on Windows 7 puhetta niin isken samaan omat ongelmani mitä kohtasin seiskan kanssa ja voitte antaa selvitys ohjeita vaikka uskonkin että melko mahdotonta selvittää.

Ensinnäkin, modeemini ei toimi Windows 7 kanssa. Ajurit eivät suostu asentumaan. Modeemina kohta 10v palvellut telewell tw-ia300 pci.

Toisekseen äänikortissa sama vika, seiska ei sitäkään tunnista, se taas vuodelta 2004.

Että rautapuolella ja ajureiden kanssa voi kohdata ongelmaa varsinkin vanhempien laitteiden kanssa, ainakin minulle näin kävi, jos joku sattuu tietämään mahdollisia konsteja hoitaa noi niin ottasin win7 käyttöön vaikka heti.
Senior Member

3 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2009 @ 19:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voihan niitä laitteiden ajureita ja apuohjelmia kokeilla asentaa yhteensopivuustilassa, eri foorumeita lukiessa tuo on auttanut usein.

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
Member

3 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2009 @ 19:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Että rautapuolella ja ajureiden kanssa voi kohdata ongelmaa varsinkin vanhempien laitteiden kanssa, ainakin minulle näin kävi, jos joku sattuu tietämään mahdollisia konsteja hoitaa noi niin ottasin win7 käyttöön vaikka heti.
Kannattaa kysyä esim. tuolta - ainakaan ei varmaan haittaa ole.

http://www.sevenforums.com/sound-audio/

Minulla oli myös ongelmia äänikortin kanssa onnneksi sain sen korjattua. Itse hiukan epäilen, että osan raudastani joudun vaihtamaan uudempaan.

Communis Opinium Doctorum
Member

2 tuotearviota
_
2. lokakuuta 2009 @ 08:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ite tykkään kovasti, ajurit asentaa tosiaan ite tää seiska ja palomuuria ei tarvii ite asennella ku windowsin palomuuri on hyvä, asensin vaan avastin. Suosittelut!

Mulla on siis Dualbootilla xp ja 7.

Edit: Niin ja tosiaan kevyt on ja ei ole ongelmia ollut tämän kanssa. :--)Tykkään kovasti.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. lokakuuta 2009 @ 08:50

hinuk
Junior Member
_
7. lokakuuta 2009 @ 23:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
...
Arvaa onko asiaa pyydetty (mm. tässä), mutta ylläpidolle asia on jotenkin kaiketi tärkeää ja asenteellista, joten muutosta ei ole tapahtunut.

Olen tässä miettinyt että vaihtaisin Vista Ultimate 64:sta Tohon Windows 7 Ultimate 64:een.
Itse vaihdoin Vista Ultimate 32-bit -> 7 Ultimate 64-bit, eikä vastaan ole juurikaan ohjelmia jotka eivät toimisi seiskassa (pl. Topfieldin USB-ajuri ei toimi 64-bittisessä Windowsissa). Itse asiassa, en muista yhtään softaa mikä ei olisi toiminut seiskassa mutta olisi toiminut Vistassa (varmasti niitäkin on). Voi hyvällä mielellä sanoa, että Vistassa toimivat softat toimivat seiskassa. Itselläni on käytössä seiskassa Windows 98:lle tarkoitettuja ohjelmia, enkä ole edes yhteensopivuusasetusten kanssa kikkaillut.

Mitään varsinaisia testituloksia ei minulla ole esittää (netistä löytyy niitäkin) mutta onhan tämä 7 selkeästi nopeampi kuin Vista, varsinkin levyoperaatiot (jotka vaikuttaa koko järjestelmään).

Eihän Windows 7 ole edes virallisesti julkaistu vielä!

Ja ei, Windows 7 ei tarvitse samalla tavalla Service packia, kuin yleensä Windowseista väitetään (eli että uusi Windows on käytettävässä kunnossa vasta ensimmäisen SP:n jälkeen), sillä itse asiassa Windows 7 on todella valmis pakkaus jo RTM -versiona. Onhan se aika pitkälle viilattu Vista, oikeastaan Vistan SP3 ;)

Tulin itsekin Vistan kanssa oikein hyvin toimeen, mutta vielä paremmin seiskan kanssa :) Olen tänne kirjoittanut joitain huomioita Windows 7:sta ja sen uudistuksista. Luonnisestikaan kaikkia muutoksia ei ole otettu huomioon

Mielestäni kannattaa, jos edullisesti voit. Itse tosin olisin tilannut seiskan joka tapauksessa, mutta sainkin sen sitten ilmaiseksi :) (ihan laillisesti siis, kaikki minut tietävät tietävät asenteeni piratismiin).

henkilökohtaisesti koen 7 vistan sp3 päivityksenä jos sulla on laillinen vista niin periaatteessa 7 asennus on pakollinen kun kerta vasta 7 toimii tällä mun hp läppärillä niin kuin vistan olisi pitänyt toimia.
en toki kiistä että vista saattaa toimia jollakulla kunnolla ja toimi se mullakin kohtalaisesti mutta nyt tää 7 toimii mulla paremmin kuin xp pöytäkoneella.
Member
_
8. lokakuuta 2009 @ 20:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itellä ollu seiska käytössä siitä asti kuin se retail versio tuli niin ei olu muuta kuin positiivista sanottavaa. Kaikki toimii hienosti!

Ja ajureista sen verran että windows 7 huolii vista ajurit sellaisenaan. Ainakin mitä itse olen sitä asennennut muutamaan koneeseen. esim. yks hp:n kannettava mihin ei ollu kuin vistan ajurit niin kaikki asentui sellaisenaan windows seiskaan.

Tämä dellin vanha 2003 vuodelta oleva kannettava näyttää prossun kellotaajuuden liian pienenä siihen pitäisi ratkaisu löytää. Kellotaajuus on liian pieni esim cpuz ohjelmalla katsottuna.
Kaikk ajurit tähänkin on laitettu vistalle tarkoitetut.

Intel E6420 @ 3,5Ghz ¤ CoolerMaster Hyper TX2 ¤ Abit IP35 ¤ A-data Vitesta Extreme Edition 4Gb 800+Mhz ¤ Palit HD3850 512Mb ¤ 300Gb WD ¤ Chieftec 700W ¤ Benq G2220HD ¤ Windows7 64-Bit
Zadam
Member

12 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2009 @ 11:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites muuten löytyykö Windows 7:sta seuraava ominaisuus,
jäin sitä Vistasta kaipaamaan. XP:stä löytyy.

Eli toi yläkansioon ominaisuus, Vistasta en sitä ole ainakaan löytänyt mistään asetuksista.

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2009 @ 12:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vistassa / seiskassa pääsee helposti takaisin päin klikkaamalla haluttua kohtaa osoiterivillä.

hiworld
Newbie
_
14. lokakuuta 2009 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on nyt Vista Ultimate 64-bittinen ja ajattelin hankkia 7 Ultimate 64-bittisen. Voiko tuon 7 version asentaa samalle kovalevylle ja testata sitä, ennen kuin lopullisesti formatoi Vistan?

Miten tämä sitten käytännössä tapahtuisi? Osioidaan kovalevyyn uusi osa ja asennetaan siihen Windows 7? Sitten buuttaus vaiheessa valitaan Windows käyttöjärjestelmä johon halutaan käynnistää, kun 7 on jo asennettu?

Jej!
Member
_
14. lokakuuta 2009 @ 19:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hiworld:
Itselläni on nyt Vista Ultimate 64-bittinen ja ajattelin hankkia 7 Ultimate 64-bittisen. Voiko tuon 7 version asentaa samalle kovalevylle ja testata sitä, ennen kuin lopullisesti formatoi Vistan?

Miten tämä sitten käytännössä tapahtuisi? Osioidaan kovalevyyn uusi osa ja asennetaan siihen Windows 7? Sitten buuttaus vaiheessa valitaan Windows käyttöjärjestelmä johon halutaan käynnistää, kun 7 on jo asennettu?
Asennat vain eriosioon sen kuin missä vista on. Kaikki hoituu sitten itsestään...siihen tulee alkuun ennen kuin windows lähtee latautumaan valikko mistä voit valita kumpi käyttis käynnistyy.

Eli sun ei tarvi muusta huolehtia kuin siitä että asennat sen seiskan eri osioon kuin vista. Mutta ainahan jokin voi mennä pieleen niin kannattaa kuitenkin varmuuskopioida tiedostot talteen ennen operaation aloitusta. :)

edit.
Niin onko sulla kaksi osiota jos ei ole niin sun pitää sitten c osiota pienentään että saa luotua sinne toisen osion koska et voi kahta käyttistä asentaa samaan osioon. Ja sen osion minkä sinne luot tulee olla ensisijainen eikä jatko-osio. Silloin kun noita osoitten kokoja muuttelee niin on suuri vaara että se levy ei toimi enää. Ja sitten joutuu poistamaan siltä levyltä osiot kokonaan ja luomaan uudet. Eli se varmuuskopiointi pitää tehdä ennen tuommoisia operaatioita!

Intel E6420 @ 3,5Ghz ¤ CoolerMaster Hyper TX2 ¤ Abit IP35 ¤ A-data Vitesta Extreme Edition 4Gb 800+Mhz ¤ Palit HD3850 512Mb ¤ 300Gb WD ¤ Chieftec 700W ¤ Benq G2220HD ¤ Windows7 64-Bit

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. lokakuuta 2009 @ 20:12

hiworld
Newbie
_
14. lokakuuta 2009 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tiimarko:

Asennat vain eriosioon sen kuin missä vista on. Kaikki hoituu sitten itsestään...siihen tulee alkuun ennen kuin windows lähtee latautumaan valikko mistä voit valita kumpi käyttis käynnistyy.

Eli sun ei tarvi muusta huolehtia kuin siitä että asennat sen seiskan eri osioon kuin vista. Mutta ainahan jokin voi mennä pieleen niin kannattaa kuitenkin varmuuskopioida tiedostot talteen ennen operaation aloitusta. :)

edit.
Niin onko sulla kaksi osiota jos ei ole niin sun pitää sitten c osiota pienentään että saa luotua sinne toisen osion koska et voi kahta käyttistä asentaa samaan osioon. Ja sen osion minkä sinne luot tulee olla ensisijainen eikä jatko-osio. Silloin kun noita osoitten kokoja muuttelee niin on suuri vaara että se levy ei toimi enää. Ja sitten joutuu poistamaan siltä levyltä osiot kokonaan ja luomaan uudet. Eli se varmuuskopiointi pitää tehdä ennen tuommoisia operaatioita!
Kiitos todella paljon avusta! Oonkin näköjään osioinut koko kovalevyn tilan yhteen osioon, joten en viitsi alkaa pienentämään sitä. No, Windows 7 hankkiminen saa jäädä siihen asti, kunnes hankin kokonaan uuden koneen. Ja toi seiskahan julkaistaan vasta ensiviikolla.
Ei mitään kiirettä :)

Jej!
Member
_
14. lokakuuta 2009 @ 22:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Kiitos todella paljon avusta! Oonkin näköjään osioinut koko kovalevyn tilan yhteen osioon, joten en viitsi alkaa pienentämään sitä. No, Windows 7 hankkiminen saa jäädä siihen asti, kunnes hankin kokonaan uuden koneen. Ja toi seiskahan julkaistaan vasta ensiviikolla.
Ei mitään kiirettä :)
Kannattaa vaihtaa seiskaan heti kun mahdollista. Olen itse ollut todella tyytyväinen. Toimii tosi paljon nopeammin kuin vista ja mitä olen sitä asentanut koneisiin missä on ollut xp niin nekin koneet ovat tulleet nopeammiksi.

Hyvä käyttis...ei voi muutakuin suositella! :)

laqqi
Member

1 tuotearvio
_
20. lokakuuta 2009 @ 12:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites teillä on toiminu ton 64 bittisen Internet Explorer? Mulla ei suostu toi 32 bittinen IE yhdistymään nettiin vaan ilmoittaa palomuurin estävän sen..?
Mainos
_
__

_
heikki75
Senior Member
_
20. lokakuuta 2009 @ 14:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti laqqi:
Mites teillä on toiminu ton 64 bittisen Internet Explorer? Mulla ei suostu toi 32 bittinen IE yhdistymään nettiin vaan ilmoittaa palomuurin estävän sen..?
Oletko itse asentanut jonkun palomuuriohjelman 7:aan?

64-bit 7:ssa ei 7:n oma palomuuri blokkaa oletusasetuksilla kumpaakaan IE:n versiota (32-bit ja 64-bit).

Jos olet ottanut käyttöön 7:n laajennetun palomuurin (eli myös lähtevän liikenteen tarkkailu) niin siinä on tehtävä IE:n 32-bit ja 64-bit -versioille palomuurisäännöt.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 7 ultimate x64

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy