User Käyttäjä Salasana  

maanantai 10.11.2025 / 14:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 98 product key
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows 98 product key
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
akkuj
Newbie
_
2. helmikuuta 2010 @ 08:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaako joku selostaa, miksi vuonna 1998 ostettu windows 98 eilen 01.02.2010
käynnistettäessä yhtäkkiä kysyy Product Key:tä? Koskaan ennen se ei ole sitä kysynyt.
Minulla on laillinen asennusohjelma ja olen kirjoittanut oikean Product keyn aikoinaan
saamastani vihosta, mutta silti tietokone ilmoittaa, että Product key on väärä.
En siis pääse enää käyttämään tietokonettani. Mitähän minun pitäisi tehdä?

1) Onko mahdollista, että windows 98:ssa on jokin ominaisuus, että enää sitä ei voi
käyttää. Tämä tuntuu minusta epätodennäköiseltä, koska ei ole tullut mitään ilmoitusta
asiasta?

2) Mitenkähän pääsen tekemään varmuuskopiot tiedostoistani, jotka nyt ovat lukkiutuneet
tiekokoneen syövereihin?
Senior Member

15 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2010 @ 08:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Osaako joku selostaa, miksi vuonna 1998 ostettu windows 98 eilen 01.02.2010
käynnistettäessä yhtäkkiä kysyy Product Key:tä? Koskaan ennen se ei ole sitä kysynyt.
Minulla on laillinen asennusohjelma ja olen kirjoittanut oikean Product keyn aikoinaan
saamastani vihosta, mutta silti tietokone ilmoittaa, että Product key on väärä.
En siis pääse enää käyttämään tietokonettani. Mitähän minun pitäisi tehdä?

1) Onko mahdollista, että windows 98:ssa on jokin ominaisuus, että enää sitä ei voi
käyttää. Tämä tuntuu minusta epätodennäköiseltä, koska ei ole tullut mitään ilmoitusta
asiasta?

2) Mitenkähän pääsen tekemään varmuuskopiot tiedostoistani, jotka nyt ovat lukkiutuneet
tiekokoneen syövereihin?
1.) Kaikki on Winukassa mahdollista. :-)
Mutta todennäköisesti joku softa on konettasi sabotoinnut kohdasta: HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version -> ProductID

2) Varmuuskopiot saa helpoiten jollakin Linuxin live-cd:llä, ja siirtää esim. ulkoiselle kovalevylle. Toinen vähän varmempi mutta työläämpi keino on siirtää kovalevy toiseen koneeseen ja sitä kautta siirtää tiedostot parempaan talteen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2010 @ 10:37

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 98 product key

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy