User Käyttäjä Salasana  

tiistai 11.11.2025 / 19:58
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windowsin aktivoinnista...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windowsin aktivoinnista...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

23 tuotearviota
_
23. lokakuuta 2009 @ 15:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuli tässä päivitettyä rautaa hieman. Minulle tosin ensimmäinen kerta kun Windows vaatii aktivointia näytönohjaimen asennuksen jälkeen.. Eli tuli tänään haettua GeForce 260GTX ja vanha näyttis on 9800GT. No aloin sitten vaihtamaan korttia, ja kaikki sujuikin hyvin. Kone starttasi ihan normaalisti.

Mutta Windowsiin päästyäni, se alkoi ruinaamaan aktivointikoodia, ja tämä mun XP on aktivoitu niin monesti että se on kerennyt vanhentumaan/käytettyä liian moneen kertaan. Miten ihmeessä mä ton jostain saan, siis uuden product keyn?

Mielestäni myös aika outoa muutoinkin, kun enhän nyt sentään emolevyä vaihtanut. Voiko tosiaan vaikuttaa noin paljon pelkän näytönohjaimen vaihtaminen, edes prossuissa ei ole tullut koskaan tollasta vastaan..

Tällä hommalla olisi sikäli kiire, kun kone jumppaa kiinni kolmen päivän päästä, tosin on mulla tossa kannettava, mutta ei se silti hirveästi lohduta...

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
Senior Member

5 tuotearviota
_
23. lokakuuta 2009 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _kooma_:
Miten ihmeessä mä ton jostain saan, siis uuden product keyn?
Ostamalla uuden lisenssin.

Halvemmalla varmaan kuitenkin pääsee kun kilauttaa Microsoftin tukeen.
MikroMake
AfterDawn Addict
_
23. lokakuuta 2009 @ 17:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten Dreamlore tuossa jo kertoikin niin aktivointi onnistuu puhelimella:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/621798

Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
Mainos
_
__

_
Senior Member

23 tuotearviota
_
23. lokakuuta 2009 @ 20:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu ei täsä kyllä mitään lisenssejä enään ostella, ainakaan XP:een.
Ihmettelen vaan tuota että käyttis herjaa tollasta uudella näyttiksellä, no nyt se tekee sitä edelleen kun pistin vanhan takaisin.
Kokeilin myös järjestelmän palauttamista aiempaan ajankohtaan, mutta ei sekään tuntunut auttavan.
Käykös noin useinkin ihmisille, että jos vaihtavat näytönohjainta, niin pitäisi käyttiskin sitten aktivoida. Meinaan vaan, koska itsellä ei ole tollasta tullut koskaan eteen aiemmin.
Sen ymmärtäisin et josko olis kyse ollut emolevyssä, mut et näyttiksenkin kanssa. Eikä siitä edes ole kauaa, kun mulla oli tässä 4850X2 eikä senkään asentamisen yhteydessä tullut mitään tommosia juttuja. Outoa mun mielestäni... Voisko olla jokin troijalainen tai virus joka tollasta aiheuttaa?

No nyt se sitten suostui jostain aivan oudosta syystä aktivoimaan ittensä. Tiedä sitten mitä tää vekotin temppuilee... Saas nähdä et toimiiko enää huame ku pistän ton palitin takaisin kiinni, vai alkaako taas herjaamaan että

"tietokoneen kokoonpano on muuttunut viimekertaisesta käynnistyksestä niin paljon että vaaditaan Windowsin uusi aktivoiminen".

Tollasen setin se mulle nokan eteen heitti useaan otteeseen, siis aina kun käynnisti koneen uusiksi.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. lokakuuta 2009 @ 04:43

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windowsin aktivoinnista...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy