User Käyttäjä Salasana  

torstai 6.3.2025 / 11:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > äänet hukassa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Äänet hukassa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
cougar61
Newbie
_
23. maaliskuuta 2010 @ 14:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli läppäristä hävis äänet. Vielä pari viikkoa sitten äänet toimivat satunnaisesti, ehkä yhdellä käynnistyksellä kymmenestä, mutta nyttemmin ovat hävinneet kokonaan. Olen yrittänyt asentaa uusia ajureita (ja myös vanhempia), mutta laitehallintaan tulee aina sama ilmoitus; "Laitetta ei voi käynnistää (koodi 10)". Asensin myös Vistan uusiksi, mutta ongelma ei poistunut edes sillä. Osaisiko joku kertoa, että missä vika voisi olla?
Junior Member

9 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2010 @ 17:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minkä merkkinen läppäri kyseessä?

Arzka007
Junior Member
_
24. maaliskuuta 2010 @ 18:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuulostaa siltä että läppärin äänikortti on fyysisesti hajalla... Ei taida homma korjaantua muuten kuin ulkoisen usb-äänikortin ostamisella.

Mutta niitähän saa jo parillakympillä, esim. tommosen:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=26575
cougar61
Newbie
_
24. maaliskuuta 2010 @ 19:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Acer(7520g) on kyseessä. Vähän epäilyttää tuokin, että olisi fyysisesti hajalla, kun tämä sama ongelma on välillä korjaantunut ja sitten taas tullu takas. Eipähän tuo usb-korttikaan tietysti kallis investointi ole, jos sillä sais toimimaan.
slyme
Newbie
_
25. maaliskuuta 2010 @ 15:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitähän mä sit teen väärin, kun ostin ulkoisen äänikortin Lenovon T61p-koneeseen, eikä sen takana olevista monitor-speakereista silti tule kuin system soundia. Musiikki ei soi. Sound Max antaa vaihtaa tän Yamahan äänikortin kaikkiin sound- ja voice playback-asetuksiin, mut kanavoi kumminkin pelkkiä omia väyliään (koneen omat pikku spiikerit ja 3.5mm plugi). Ainoa mitä tapahtuu niin volume control lakkaa toimimasta ja koneen system plimpsuttelut lähtee äänikortin kautta kajareihin.

Multa lähtee hiukset kohta päästä kun en tajua. Softa tosin sano et Jammu sopii yhteen vain Windows SP1 ja 2 kanssa, mulla on SP3. Voiko tää olla ongelman ydin (eikö luulis et 2006 ei vain tunnettu kolmosta)?
Arzka007
Junior Member
_
25. maaliskuuta 2010 @ 18:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mitähän mä sit teen väärin, kun ostin ulkoisen äänikortin Lenovon T61p-koneeseen, eikä sen takana olevista monitor-speakereista silti tule kuin system soundia. Musiikki ei soi. Sound Max antaa vaihtaa tän Yamahan äänikortin kaikkiin sound- ja voice playback-asetuksiin, mut kanavoi kumminkin pelkkiä omia väyliään (koneen omat pikku spiikerit ja 3.5mm plugi). Ainoa mitä tapahtuu niin volume control lakkaa toimimasta ja koneen system plimpsuttelut lähtee äänikortin kautta kajareihin.

Multa lähtee hiukset kohta päästä kun en tajua. Softa tosin sano et Jammu sopii yhteen vain Windows SP1 ja 2 kanssa, mulla on SP3. Voiko tää olla ongelman ydin (eikö luulis et 2006 ei vain tunnettu kolmosta)?
Kuulostaa aika pahalta jos jokaisen service packin jälkeen joutuu uusimaan kaikki oheislaitteet... =(

Kokeiles huviksesi poistaa laitehallinnasta läppärin integroitu äänipiiri pois käytöstä. (Näin koneen on tavallaan "pakko" puskea kaikki äänet ulos ulkoisesta kortista.) En väitä että on mitään takeita toimimisesta mutta ainahan kokeilla voi...
Mainos
_
__

_
slyme
Newbie
_
26. maaliskuuta 2010 @ 09:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Arzka007:
Lainaus:

Kuulostaa aika pahalta jos jokaisen service packin jälkeen joutuu uusimaan kaikki oheislaitteet... =(

Kokeiles huviksesi poistaa laitehallinnasta läppärin integroitu äänipiiri pois käytöstä. (Näin koneen on tavallaan "pakko" puskea kaikki äänet ulos ulkoisesta kortista.) En väitä että on mitään takeita toimimisesta mutta ainahan kokeilla voi...
Semmosta tuolla Intelin sivuillakin vihjattiin, paina BIOSiin F2 bootatessa ja ota äänikortti pois. Laita äänikortti. No mä painelin useammas kohtaa, mut se mihinkään vaikuttanut. Ehkä sen saa kytkettyä pois jostain Windowsin device managerista, täytyy tutkia.

Eilen onnistuin ajamaan mikkiinpölinät kajareista ulos (tosin kaikuen hemmetisti), kun avasin Yamahan mukana tulleen Cubase-softan ja avasin sinne projektin. Mut kun toin projektiin audio-trackin, se ei tullut ulos.

Mä olen ihan ssssaamarin ihastuksissani et yksinkertaiset hommat jotka sais olla jumaliut plug and play vaan saadaan näin vaikeiks käsittää normaalijärjellä? Onkohan nyt niin, että toi firewire ei jostain syystä aja audiota pc:stä ulos. Et mun pitää vetää tosta 3.5mm kanavasta, josta ääntä sentään tulee, piuha ulkoiseen äänikorttiin? Piti toimia firewirellä, mut toistaseks mokomasta ei ole evidenssin tynkääkään.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > äänet hukassa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy