User Käyttäjä Salasana  

tiistai 4.3.2025 / 17:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ääniongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ääniongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
samrotti
Newbie
_
29. elokuuta 2010 @ 03:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on ollut jo jonkun aikaa ulkoinen äänikortti (lexicon alpha). Eli sen kautta on biisit äänitetty ja sen kautta myös käytän konetta joka päivä. Ihan hyvin on toiminut, ei mitään ongelmaa.
Paitsi nyt. Vaihdoin emolevyn parempaan jotta uus prosessori toimis ja kyllähän se toimiikin mutta nyt tuli ongelmia äänten kanssa. Äänet periaatteessa kuuluu ihan hyvin kun musiikkia kuuntelee ja silleen, mutta aina kun tulee tilanne missä tuohon ulkoiseen äänikorttiin menevä ääni (eli mun mikrofonista menevä ääni) toistetaan samaan aikaan kun sitä tuotetaan eli tavallaan livenä, ääni on naarmuuntunut ja särisevä, vois sanoa että robottimainen.
Emolevyn vaihdon jälkeen mulla oli kaikki tiedostot koneella tallella ja kaikki samat ajurit eikä tarvinnu windowsiakaan uudestaan asentaa. Kokeilin asentaa emolevyn ääniajurit mutta sama ongelma.
Eli vois veikata että jonkunlainen yhteensopivuusongelma mutta veikkaushan voi mennä aivan pieleen.
Mistä tämä voisi johtua?
Senior Member
_
29. elokuuta 2010 @ 05:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis et asentanut windowsia uusiks ku vaihdoit emolevyn :o
Käsittääkseni se kyllä pitäisi tehdä...
Kokeile poistaa lexiconin ajurit ja asenna uudelleen, josko auttas.

CM 690 II Advanced, i5 2500K, MSI P67A-C43, Scythe Mugen-2 Revision B, XFX Pro550 80+ pronze, CORSAIR DDR3-1600 2*2G CL9 VENGEANCE, Asus r9 290x directCU II ,Samsung 830 SSD 128Gb+ 4.5 teraa, Win 7.
MikroMake
AfterDawn Addict
_
29. elokuuta 2010 @ 06:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emolevyn vaihto - ilman windowsin uudelleenasennusta:

http://murobbs.plaza.fi/ongelmat/452271-...nasennusta.html

Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
Mainos
_
__

_
samrotti
Newbie
_
29. elokuuta 2010 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä en tehnyt mitään muuta ku vaihdoin emolevyn ihan suorilta. Ja kaikki tiedostot säily ja sama xp tässä vieläkin on. Ihan samanlailla lähti käyntiin ku vanhalla emolla. Mikähän siinäkin on :S Oon kokeillu poistaa lexiconin ajurit ja laittaa uudet mutta ei auta.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ääniongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy