Minun nykyinen DirectX on 9.0c ja olen ostamassa näytönohjainta, jonka tiedoissa mainitaan DirectX 10.1. Kun tietokoneeni on vain 9.0c, niin toimiiko tuo näyttis koneessani, vai päivittääkö tuo näyttis koneeni DirectX:n 10.1:een näyttiksen asennuksen jälkeen?
Peliin Borderlands tarvitaan 9.0c, niin jos ostan tuon näyttiksen jossa tulee vissiinki tuo DirectX 10.1, niin toimiiko tuo peli huonommin/yhtä hyvin/paremmin?
Lainaus:Minun nykyinen DirectX on 9.0c ja olen ostamassa näytönohjainta, jonka tiedoissa mainitaan DirectX 10.1. Kun tietokoneeni on vain 9.0c, niin toimiiko tuo näyttis koneessani, vai päivittääkö tuo näyttis koneeni DirectX:n 10.1:een näyttiksen asennuksen jälkeen?
Toimii.
Lainaus:Peliin Borderlands tarvitaan 9.0c, niin jos ostan tuon näyttiksen jossa tulee vissiinki tuo DirectX 10.1, niin toimiiko tuo peli huonommin/yhtä hyvin/paremmin?
Samalla tavalla.
DX:n softa-tuki on eri asia, kuin rautatuki. Näytönohjaimen jonkun DX:n tuki tarkoittaa, että kun se on koneessa, niin kaikki tietyn version sisältämät käskyt suoritetaan suoraan sillä, eikä niitä ensin käyttiksellä emuloida tai jätetä näyttämättä.
DirectX:n versiot ovat alaspäin yhteensopivia, eikä XP:hen tuota 9.0c:tä suurempinumeroista saa, vaan on vaihdettava Visvaan tai Seiskaan, jossa on uusin dX....