User Käyttäjä Salasana  

torstai 30.1.2025 / 17:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > etsitään ajurin päivitysohjelmaa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Etsitään ajurin päivitysohjelmaa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Joxuu
Newbie
_
9. toukokuuta 2013 @ 15:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve.

Etsisin tässä ajureiden automaattista tarkastus ja mahdollisesti myös automaattista päivitys softaa. Oon kokellu ettiä, mutta kaikki on maksullisia tai tulee paljon muuta siinä ohella tietokoneelle.

Oisko ehotuksia ?
Tepsu9
Senior Member
_
9. toukokuuta 2013 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Joxuu:
Terve.

Etsisin tässä ajureiden automaattista tarkastus ja mahdollisesti myös automaattista päivitys softaa. Oon kokellu ettiä, mutta kaikki on maksullisia tai tulee paljon muuta siinä ohella tietokoneelle.

Oisko ehotuksia ?

Ilmainen ja hoitaa hommansa.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

1pertti
AfterDawn Addict
_
9. toukokuuta 2013 @ 16:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos kyseessä on ns. pakettikone, niin eikös tuollaisten ajuripäivitysohjelmien käyttö ole ongelmallista? Koneessa saattaa olla valmistajan juuri kyseiselle mallille modifioimia ajureita, mutta päivitysohjelma hakeekin kunkin komponentin valmistajan sivustolta uusimman (modifioimattoman) ajurin. Lopputulos on, ettei laite enää toimikaan oikein ja jopa blue screenit. Tässä tapauksessa ajuripäivityksiä pitää hakea koneen valmistajan sivustolta.
Tepsu9
Senior Member
_
9. toukokuuta 2013 @ 17:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti:
Jos kyseessä on ns. pakettikone, niin eikös tuollaisten ajuripäivitysohjelmien käyttö ole ongelmallista? Koneessa saattaa olla valmistajan juuri kyseiselle mallille modifioimia ajureita, mutta päivitysohjelma hakeekin kunkin komponentin valmistajan sivustolta uusimman (modifioimattoman) ajurin. Lopputulos on, ettei laite enää toimikaan oikein ja jopa blue screenit. Tässä tapauksessa ajuripäivityksiä pitää hakea koneen valmistajan sivustolta.
Itsellä on tällä hetkellä Asusksen keskusyksikkö jonka ostin kun vanha paukahti keskesnkaiken ja piti saada samantien uusi kone kun ei ollut aikaa alkaa tilaamaan uusia osia ja odottaa niiden tulemista. Olin jo listannut osat mitä tarvitsen ja tilaan ne, mutta tuli ns. "heti pakko nyt" tilanne kun ei ollut aikaa odottaa. Olen käyttänyt tuota Slimdrivers ohjelmaa noin 6 kk. tässä koneessa ilman minkäänalisia ongelmia ja blue screeniä.

Moderator

5 tuotearviota
_
9. toukokuuta 2013 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä ensisijainen ajurien latauspaikka Pakettikoneen/emolevyn valmistajan oma sivu, se takaa laitteiden toiminnan parhaiten.

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
AfterDawn Addict
_
9. toukokuuta 2013 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni tuo Slimdriver on löytänyt vanhoja ajureita esimerkiksi näytönohjaimeen. Eli aina ei pidä luottaa että se löytää uusimmat versiot ajureista. Mutta on siitä hyötyä ollut kun olen asentanut muutaman XP aikaisen koneen. Silloin se löysi puuttuvat ajurit.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. toukokuuta 2013 @ 19:07

Member

5 tuotearviota
_
10. toukokuuta 2013 @ 09:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainakin muutamilla läppärimerkeillä acer hp esim. slimdrivers on löytänyt suoraan oikeat ajurit, vaikka ne tosin löytyivät valmistajankin sivuilta.

Pidän ohjelmasta koska se tunnistaa laitteet helposti.
kaapelimies
Junior Member

8 tuotearviota
_
14. toukokuuta 2013 @ 10:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on tossa keskustelu ''ajuri sivut'' siinä on muutamia linkkejä valmistajien sivuille suoraan lähes sinne mistä ajurit saa. Slimdrivees on luotettava sivusto, mutta itse silti käytän valmistajien sivuja vain.
Mainos
_
__

_
Junior Member
_
14. toukokuuta 2013 @ 11:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Joxuu:
Terve.

Oisko ehotuksia ?
Sellainen ehdotus, että päivittele ajurit sitä mukaa kun uusia tulee ihan käsipelillä. Tuon tyyppisissä ohjelmissa on taso varsin kirjava ja joukossa lienee niitäkin, jotka tekevät muuta kuin mitä lupaavat.

Itse olen koonnut selaimen suosikkeihin yhteen paikkaan tarvittavat laite-ja softavalmistajien sivut, joista käyn muun netinkäytön ohessa tarkastamassa onko tullut päivityksiä.

Pakettikoneiden kanssa on toinen juttu, niistä usein löytyy tällainen päivitysohjelma ja ne ovat aivan oivallinen apuväline, ohjelma tunnistaa koneen komponentit ja ohjelmaversiot varmasti oikein.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > etsitään ajurin päivitysohjelmaa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy