Hidas mokkula - Sonera 3,2 Mt
|
|
hennax
Suspended due to non-functional email address
|
9. syyskuuta 2009 @ 01:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin just uuden nopeaksi mainostetun Soneran mokkulan 3,2 Mt. Ja mitä vielä, sehän on hitaampi kuin kaverini 1 Mt DNA-mokkula! Voisiko vika olla USB-portissa, siis eli että mulla olisi hitaampi USB?
Laitehallinnassa lukee:
Standard Enhanced PCI to USB host controller
ja 3 kpl seuraavaa:
Standard Open HCD USB host controller
Yritin päivittää jokaista, mutta kone ilmoitti, että paras mahdollinen ohjain on jo asennettu. Voiko olla niin, ettei tähän kannettavaani saa USB2:ta? Tämä on ihan uusi emachines-kone Win Vista Homella.
Apuuva!
|
Member
|
9. syyskuuta 2009 @ 15:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Veikkaisin, että asut sellaisella paikalla jossa tuo " kuuluvuus" on heikko. Itselläni oli käytössä elisan 2m mokkula eikä niitä nopeuksia koskaan tullut.
Käy läpi keskusteluja tästä aiheesta niin löydät tietoa lisää.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
9. syyskuuta 2009 @ 18:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hennax: Voiko olla niin, ettei tähän kannettavaani saa USB2:ta? Tämä on ihan uusi emachines-kone Win Vista Homella.
Tähän tarttuakseni:
Kuten kaikki muutkin komponentit, myös USB (2.0)-portit ovat fyysisiä laitteita, joiden lisääminen jälkeenpäin etenkin läppäriin on pääsääntöisesti täysin mahdotonta. Vielä vähemmän tuo on mahdollista ohjelmalla.
Mutta vika todennäköisesti on juuri siinä kuuluvuudessa. Miksi ihmiset uskovat sokeasti kaikki mainospuheet? Se että jokin on nopea jossain olosuhteissa, ei ole mikään tae siitä että samoihin nopeuksiin pääsee jossain muualla. Näissä asioissa kun on niin monia muuttujia...
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
9. syyskuuta 2009 @ 19:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja kun kyseessä on noinkin uusi tietokone, niin siinä on kyllä noi 2.0-USB:t. Eli se nopeus, tai siis hitaus, johtuu nyt noista edellämainituista tekijöistä.
GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
|
hennax
Suspended due to non-functional email address
|
9. syyskuuta 2009 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi,
läppärini sijaitsee 3 km Turun keskustasta, joten se on kai 3G-aluetta?
Kyllä silloin mielestäni pitäisi päästä parempaan latausnopeuteen virallisilta sivuilta kuin n. 70kbit/s.
Teimme ystäväni kanssa viestintäviraston nettimittaritestin. Kummallakin oli oma läppärinsä ja ystävälläni DNA:n 1 Mt mokkula. Minulla siis Soneran 3,6 Mt. Testasimme koneet vierekkäin samassa osoitteessa. Tulos oli, että ystäväni 1 Mt mokkula oli 2 kertaa nopeampi kuin minun Soneran 3,6 Mt mokkulani. Miten tämä voi olla mahdollista?
|
tsaijai
Newbie
|
9. syyskuuta 2009 @ 21:15 |
Linkki tähän viestiin
|
kannattaa myös tarkistaa omalta operaattorilta MILLÄ NOPEUDELLA KYSEINEN 3G-MASTO suoltaa langatonta nopeutta ympärilleen,,noissa kun kun monesti aika anhiton nopeus.jossain meganen lähetin,joissain kahden jne..todella harvassa kolmen.
p.s noita tietoja voi olla vaikea saada operaattoreilta,mut kannattaa kysyä,kaikki eivät niitä silti luovuta.
ilmeisesti siksi että meitä voidaan vedättää maksamaan turhasta.
|
1pertti
AfterDawn Addict
|
9. syyskuuta 2009 @ 22:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos nopeus on jatkuvasti tuota luokkaa lähes keskellä Turkua, tuntuu, että jokin on todella vialla ja sinun kannattaa koettaa selvittää sitä Soneran teknisen tuen avulla.
Muutoin pitää muistaa, että mokkulan dataliikenne on verkon käytössä "toisarvoista" eli puhelinliikenteellä on etusija. Itse olen todennut tämän aivan Elisan tukiaseman vieressä: Yhteys vaihtuu kesken kaiken hitaammaksi, vaikka 3G kenttävoimakkuus on maksimissa. Tuo siis johtuu verkon kuormitustilanteesta ja on verkkoon rakennettu ominaisuus eikä vika. Vasta jos nopeus jää 3g-alueella pysyvästi alle megan tasolle, on syytä epäillä vikaa jossakin.
|
Member
|
10. syyskuuta 2009 @ 08:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Niitä tapauksiahan on myös, että olet mielestäsi hankkinut esim. 2m liittymän, mutta jotenkin kummasti operaattori on laittanutkin 1m.
|
Senior Member
15 tuotearviota
|
10. syyskuuta 2009 @ 09:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hennax: Moi,
läppärini sijaitsee 3 km Turun keskustasta, joten se on kai 3G-aluetta?
Kyllä silloin mielestäni pitäisi päästä parempaan latausnopeuteen virallisilta sivuilta kuin n. 70kbit/s.
Teimme ystäväni kanssa viestintäviraston nettimittaritestin. Kummallakin oli oma läppärinsä ja ystävälläni DNA:n 1 Mt mokkula. Minulla siis Soneran 3,6 Mt. Testasimme koneet vierekkäin samassa osoitteessa. Tulos oli, että ystäväni 1 Mt mokkula oli 2 kertaa nopeampi kuin minun Soneran 3,6 Mt mokkulani. Miten tämä voi olla mahdollista?
Syy on yksinkertainen :-)

Itsellä mennyt yli 2vk tilauksesta eikä vieläkään sitä tikkua...
|
Member
|
10. syyskuuta 2009 @ 10:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun nyt muistelen niin soitin kerran elisalle ja valitin oman 2m liittymän hitaudesta niin sanoivat sieltä mitä asetuksia pitää muuttaa. En nyt muista ulkoa, mutta voin tarkistaa myöhemmin minkälaiset asetukset itsellä on päällä. Muutosten ansiosta nopeus nousi mutta ei se ikinä sille 2m tasolle tullut.
|
Jorkki007
Junior Member
|
16. syyskuuta 2009 @ 21:16 |
Linkki tähän viestiin
|
onkoha kellää tietoo et millaset lähetysnopeudet pitäisi olla tollasessa 1 megan elisan mokkulassa? tää mun mokkula lataa n.120 kt/s mutta lähettää vain n. 40 kt/s...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. syyskuuta 2009 @ 21:18
|
Senior Member
15 tuotearviota
|
17. syyskuuta 2009 @ 09:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Tietääkseni mokkulan uppinopeus on 384 kbp/s eli 38,4 kt/s. Joten sulla on uppi ihan kohdillaan.
Latausnopeus on kyllä kohdillaan.. :-D Normaalisti kuuluisi olla megasella mokkulalla 70-110 kt/s.
|
Member
|
17. syyskuuta 2009 @ 22:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Itsellä mennyt yli 2vk tilauksesta eikä vieläkään sitä tikkua...
Mulla meni 5 min kun oli jo mokkula ja liittymä kourassa!! Myyjä ei turhia aikaillu. Itse sai sit jälkeen päin Soneran aspaan soitella ja korjailla muutamia myyjän kämmejä.
Kysyisin teiltä tuon mokkulan omistajilta ja muiltakin mobiililaajakaistan käyttäjiltä.
Miksi messengerissä mokkula -> mokkula 3g-yhteys molemmilla videokeskustelu tökkii ja puhe kaikuu, niin ettei saa selvää. Jos keskustelee mesessä, niin että toisella tavallinen adsl-yhteys ja toisella vain mokkula, ei ole ongelmaa. Puhe ei kaiu!!
Elikkä pystyykö kukaan käyttämään mokkula -> mokkulayhteyksillä mesen videokeskustelua ongelmitta? Mikä auttaisi...hajottaaa :( Onko toimivampaa softaa tuohon tarkoitukseen kuin Msn livemese?
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
15 tuotearviota
|
17. syyskuuta 2009 @ 23:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt on mennyt jo yli 3 viikkoa.. Eikä ollut edes postissa kun kävin tänään utelemassa...
Huomennapa saa Sonera iloista reklamaatiota.
|