Elikkäs mulla on nyt tässä koneella Java(TM)6u15 ja 6u7, ja kun koitan poistaa Java 6u15 niin se ei kuitenkaan poistu. Olen koittanut poistaa sen tuolta ohjauspaneelista ja myös Ccleanerillä ja EasyCleanerilla muttei se vaan poistu.
Oisko jotain ohjeita/vinkkejä miten sen saisi poistettua onnistuneesti? :)
Hei mulla on kanssa samanlainen ongelma mutta ei poistu ees javaralla. ja java versio on Java(TM)6u16
Heittää herjan poistaessa: yritetään käyttää ominaisuutta verkkoresurssia, joka ei ole käytettävissä.
Yritä uudelleen valitsemalla ok tai kirjoita alla olevaan ruutuun asennuspakkauksen jre 1.6.0_16 msi.polku Olen samaista kysynyt virustorjunta.netissä mutta jos joku täällä osaisi sanoo mistä tuo herja johtuu, että vois paikallistaa ongelman.
Siskon koneella kun joskus oli saaman tyyppistä ongelmaa ja yritin repii sen väkisin jollain poisto-ohjelmalla pois niin se ei lähtenyt kuin osittain (ohjauspaneelissa kuvake muuttui) ja sitten ei toiminut enää java sovelmatkaan ja pistin käyttiksen uusiksi.
Mutta kun tää on kaverin kone niin ei uskalla alkaa koittaan ihan kaikkea ens hätään. :-)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti: Ilmeisesti Javan poistosta huolimatta rekisteriin on jäänyt jotakin, joka aiheuttaa ongelman. Helpointa taitaisi olla palauttaa järjestelmä tilanteeseen, jossa Java vielä toimi, jos tällainen palautuspiste on käytettävissä. Tietoturvasyistä Javan vanhan version käyttö ei muutoinkaan ole suositeltavaa. Jos järjestelmän palautusmahdollisuus ei ole käytettävissä, ainoa, mitä enää osaan ehdottaa on Ccleaner, ellet jo ole kokeillut sitäkin. (Asenna ja) aja siis Ccleanerin rekisterin puhdistustoiminto. Kun ohjelma kysyy, tallennetaanko poistettavat rekisteritiedot, vastaa yes/kyllä. Itse en ole koskaan kohdannut tilannetta, jossa Ccleaner olisi poistanut jotakin tärkeää, mutta rekisteritietojen kanssa kannattaa aina olla tarkkana ja valita tallennus. Kun tallennus on tehty, voit huoletta valita "poista kaikki valitut".
-----Edit:
Googlaamalla löytyi ilmeinen selitys ja ratkaisukin.
Javan asennusohjelma tutkii ensin rekisteristä, onko koneella jo asennettu Java-versio. Jos kyseinen rekisteriavain löytyy, se yrittää ajaa vanhan asennusohjelman, siis sen, jonka poistit tuolla installer cleanupilla. Asennus ei onnistu ja virheilmoitus tulee, kun vanhaa asennusohjelmaa ei löydykään. Todennäköisesti Ccleanerkään ei osaa tätä korjata.
Ensin tärkeä varoitus: Joudut muokkaamaan Windowsin rekisteriä ja siinä muokkauksessa tehty virhe voi johtaa kohtalokkaisiin ongelmiin tietokoneen toiminnassa. Lue siis ohjeet ensin tarkoin. Jos päätät kokeilla ohjeita, niin se tapahtuu tietenkin omalla vastuullasi. Itselläni ei ongelmasta ole kokemuksia, mutta neuvon tallentamaan järjestelmän palautuspisteen ennen jatkamista.
Seuraavan sivun ensimmäisessä viestissä on linkki tiedostoon RemoveJ6U14.zip: http://forums.whatthetech.com/Java_Setup_Problem_t104537.html Purkamalla tämän ja ajamalla ohjelman RemoveJ6U14.reg voit kirjoittajan mukaan korjata kyseisen rekisteriongelman myös Javan myöhemmissä versioissa.
Nyt kaikki on toivottavasti kunnossa ja voit asentaa uusimman Javan. (En tosiaan suosittele sitä vanhempaa versiota.) Mutta jos ei vieläkään onnistu, jäänee vain yksi vaihtoehto eli rekisteriavaimen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft\Java Runtime Environment poistaminen manuaalisesti regeditillä.
Itselläni oli ongelma että, olin poistanut java tiedostot enkä voinut asentaa uutta.
Joten poistappa kaikki Java tiedostot lisää ja poista sovelluksella ja lataa tuo " RemoveJ6U14 " ohjelma ja aja se, jonka jälkeen voit ladata minkä tahansa java version ja asentaa... Itselläni tuo toimi.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti : Joten poistappa kaikki Java tiedostot lisää ja poista sovelluksella ja lataa tuo " RemoveJ6U14 " ohjelma ja aja se, jonka jälkeen voit ladata minkä tahansa java version ja asentaa... Itselläni tuo toimi.
Pikkasen selvennykseksi, että tässä koneessa en oo vielä yrittänyt repiä sitä väkisin irti.
Nyt on ongelma, ettei tuo vanha suostu lähteen mihkään. Se heittää kesken poiston ton herjan minkä kirjoitin ja poisto keskeytyy.:-( Olla möllöttää edelleen siellä lisää/poista osiossa.
Mutta nyt aletaan läheneen jo ongelmaa vissiinkin. Mie en osaa lontoon murretta ja suomenkielisiltä saiteilta ei löydy mitää ohjetta oikein.
Ja olen yrittänyt suoraan vetää uutta javaa päälle ja sekään ei sinne mene.
Mutta on tossa jo jotain mielenkiintoista kokeiltavaa mitä harkita. Pitää vaan keskittyy ton tekemiseen kun pääsen sen koneen lähelle. Jos jotain muutakin tulee mielee niin ilmoita ihmeessä. Kokeilen niitä pikku hiljaa.
Eli onko palautuspisteen luominen ja palauttaminen sit turvana jos jokin menee pieleen?
Tiedän, että vanhat javat on tietoturva riski niin sillä sitä nyt yritänkin kysellä hiukan.;-)