Java ohjelmointia
|
|
PCcp
Member
6 tuotearviota
|
12. kesäkuuta 2010 @ 19:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Moro,
ajattelin tuossa reenailla alustavasti Java ohjelmointia.
Netissä olevien tutorialien mukaan ohjelma pitäisi ajaa konsolin kautta jotenkin. Olen kuitenkin törmännyt esim. C++ ohjelmoinnissa käytettäviin "työalustoihin" jotka suorittavat ohjelman automaattisesti ja ohjelmointi on helpompaa.
Löytyykö java ohjelmointiin vastaavia työalustoja ?
|
Kojo10
Member
|
12. kesäkuuta 2010 @ 20:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PCcp:
http://netbeans.org/
|
PCcp
Member
6 tuotearviota
|
12. kesäkuuta 2010 @ 20:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kojo10: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PCcp:
http://netbeans.org/
Okei kiitoksia.
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
13. kesäkuuta 2010 @ 18:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja toinen tutustumisen arvoinen on JCreator (LE versio on ilmainen), joka ainakin minulle, joka olen aloittelija, sopii NetBeansiä paremmin, koska NetBeansissä on kieltämättä näppärää että se ehdottaa sopivia vaihtoehtoja koodia kirjoittaessa. Itselleni tästä näppäryydestä on tässä vaiheessa vielä haittaa, koska minulle jää paremmin mieleen kun joutuu vähän pinnistelemään oman muistin varassa. Mutta tämä lienee yksilöllistä. Varmaan siirtynen NetBeansiin myöhemmin, sen verran hyvältä se vaikuttaa.
JCreatorissa on hyvää myös se, että jos Javan API Documentaatio on ladattu, se osaa näyttää sen omalla välilehdellään (vs. NetBeans näyttää oletusselaimessa).
|
PCcp
Member
6 tuotearviota
|
13. kesäkuuta 2010 @ 19:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko: Ja toinen tutustumisen arvoinen on JCreator (LE versio on ilmainen), joka ainakin minulle, joka olen aloittelija, sopii NetBeansiä paremmin, koska NetBeansissä on kieltämättä näppärää että se ehdottaa sopivia vaihtoehtoja koodia kirjoittaessa. Itselleni tästä näppäryydestä on tässä vaiheessa vielä haittaa, koska minulle jää paremmin mieleen kun joutuu vähän pinnistelemään oman muistin varassa. Mutta tämä lienee yksilöllistä. Varmaan siirtynen NetBeansiin myöhemmin, sen verran hyvältä se vaikuttaa.
JCreatorissa on hyvää myös se, että jos Javan API Documentaatio on ladattu, se osaa näyttää sen omalla välilehdellään (vs. NetBeans näyttää oletusselaimessa).
Okei pitää kokeilla.
Mistä olet opetellut javaa ? jostain kirjasta vai netistä ?
Itse etsin netistä tutoriaaleja mutta kaipaisin enemmänkin esimerkkejä ohjelmien tekoon kuin yksitellen jokaisen merkin kertausta.
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
13. kesäkuuta 2010 @ 19:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla kuuluu koulutukseen (datanomi, tietojärjestelmien kehittäminen). Minä taas haluan oppia Javan ja C++:n ihan viimeisen päälle. Siis, kun ne kiinnostaa muutenkin :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. kesäkuuta 2010 @ 19:33
|
PCcp
Member
6 tuotearviota
|
13. kesäkuuta 2010 @ 20:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse pääsin juuri datanomin ensimmäisen vuoden läpi.
Javaa tulee jossain välissä meilläkin.
Liekkö kellään tietoa hyvistä netti tutoriaaleista vai pitääkö sitä tunkea kirjastoon ?
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
14. kesäkuuta 2010 @ 19:04 |
Linkki tähän viestiin
|
|