User Käyttäjä Salasana  

maanantai 3.3.2025 / 11:39
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > kiinteät tekstit elokuviin
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kiinteät tekstit elokuviin
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

2 tuotearviota
_
2. tammikuuta 2011 @ 18:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka...

Toivon mukaan tämä on oikea paikka tällaisille kysymyksille. Ostin hetki sitten tv:n..Tällaisen:

http://www.lg.com/fi/tv-audio-video/televisiot/LG-led-tv-42LE530N.jsp

Nyt olen siirtänyt ulkoisen kovalevyn tähän televisioon,joka oli ennen omassa tietoloneessa.Siinä on elokuvia ja tietyille leffoille irtotekstiä.Kun nyt katson televisiosta näitä elokuvia,niin käsittääkseni nämä suomitekstit pitäisi saada jotenkin kiinteään muotoon,että saisin nämä elokuvat katsottua fin tekstityksen kera.Voitteko opastaa minua miten se onnistuu?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. tammikuuta 2011 @ 18:40

Senior Member

12 tuotearviota
_
10. tammikuuta 2011 @ 06:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täytyy muistaa, että AD on yhä muutakin kuin pelkkä foorumi, ja oppaat osio on vapaassa käytössä

http://fin.afterdawn.com/oppaat/arkisto/tekstityksien_lisaaminen_videotiedostoihin.cfm
JonneVaan
Newbie
_
10. tammikuuta 2011 @ 21:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luulisi tuon telkkarisi tukevan .srt- ja .sub-tekstejä, ainakin oma n. puoli vuotta vanha LG niin tekee. Laitat vain tekstit ja elokuvan kiintolevyllä samaan kansioon ja samalla tiedostonimellä, niin pitäis toimia.
Lurppax
Junior Member

5 tuotearviota
_
11. tammikuuta 2011 @ 15:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten isäni on muutamia kertoja minulle sanonut, RTFM!

Ulkoinen tekstitysformaatti : *.smi/*.srt/*.sub(MicroDVD,Subviewer1.0/2.0)/*.ass/*.ssa/*.txt(TMPlayer)/*.psb(PowerDivX)
Sisäinen tekstitysformaatti: vain, XSUB (Tekstitysformaatti jota käytetään DivX6- tiedostoissa)

Eli pitäisi pystyä siis lukemaan erillisiä tekstityksiä (suomenkieliset taitaa ylenesä olla .sub), ei tarvitse kiinteitä laitattaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. tammikuuta 2011 @ 15:36

Mainos
_
__

_
Member

2 tuotearviota
_
12. tammikuuta 2011 @ 07:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tähän asti olen pelannut näillä irtoteksteillä,mutta olenkin katsonut elokuvia silloin tiekoneen näytöllä. En hirveästi ole asiaan perehtynyt.Irtotekstit eivät ole tuottaneet vaikeuksia.Nyt vain otin asian esille kun laitoin tuon tv:n ja miten sen kanssa pelaa tämäntyyppisiullä asioilla...Onko yleisesti eroja kiinteillä ja irtoteksteillä,katseltaessa elokuvia???

Nyt minulle on juuri postissa tulossa näytönohjain ja hdmi letku:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19894

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16342

Luultavasti tällä systeemillä saan ainakin katsottua leffat irtöteksteineen...Luulisin tämän olevan kuitenkin parempi ratkaisu kuin tuo kovalevy suoraan tv:een. Olen nyt jo huomannut,että se ei täysin ongelmitta toimi.Siis kovalevy usb:n kautta tv:n yhdistettynä.Kuitenkin hyvä tietää jotain nuista kiinteistäkin jotain.Kun tähän asti olen tiennyt yhtä paljon kuin sika hopealusikasta...

Tuo kuitenkin näytti helpolta ohjeelta mitä 4Rayden2 opasti...Kiitoksia kaikille infosta..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. tammikuuta 2011 @ 08:46

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > kiinteät tekstit elokuviin

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy