User Käyttäjä Salasana  

tiistai 4.3.2025 / 20:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > minulla on olekuva joka on mkv muodossa - kysymys
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Minulla on olekuva joka on mkv muodossa - Kysymys
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jarge92
Member
_
29. heinäkuuta 2010 @ 13:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on kyseisessä muodossa oleva elokuva ja haluaisin muuttaa sen aviksi. Miten pystyn muuttamaan elokuvan niin, että kuvakoko pysyy samana? Kokeilin yhtä ohjelmaa mutta 6.5gigan mkv tuli 600megan avi ja kuva pieneni ihan tajuttomasti.
1pertti
AfterDawn Addict
_
29. heinäkuuta 2010 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mahdollisuuksia on varmasti useita, mutta itse olen käyttänyt SUPER -nimistä ohjelmaa. Se mahdollistaa joko entisen kuvakoon säilyttämisen tai tarjoaa laajan valikoiman muita vaihtoehtoja.
Jarge92
Member
_
29. heinäkuuta 2010 @ 19:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voitko kertoa vähän sillee asteittain et miten tää ny onnistuis helpoiten, ettei tartteis alkaa tekemään montaa kertaa?

Haluan siis .MKV 720p hd elokuvasta saman kokoisella resoluutiolla, mutta avina. Miten aloitan?
Onko nää ok?

link

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2010 @ 19:08

1pertti
AfterDawn Addict
_
29. heinäkuuta 2010 @ 22:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noilla asetuksilla kuvakooksi tulee 1280 x 720. Onko se alkuperäinen koko, jonka (ja paljon muutakin tietoa alkuperäisestä) voit nähdä tuplaklikkaamalla videon nimeä. Valitsemalla NoChange alkupeäinen kuvakoko ja -suhde säilyy. Tosin ainakin vanhemmissa Superin versioissa oli ongelmia joidenkin harvinaisempien kuvasuhteiden kanssa NoChange-valinnalla.

Itse olen valinnut FFmpegin, muistaakseni siksi, koska (vanha) Windows Movie Maker hylki MEncoderia.

Muunnos vaatii paljon kapasiteettia ja vapaata levytilaa koneelta, joten samaan aikaan ei kannata puuhata muuta. Aikaa muunnokseen menee silti paljon.
Jarge92
Member
_
29. heinäkuuta 2010 @ 22:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan dvd soitinta varten olen polttamassa, se käyttää divx. ELi mitä tärkeeää pitäisi minun tehdä?
1pertti
AfterDawn Addict
_
30. heinäkuuta 2010 @ 14:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaha, alussa oli puhe vain avi-muotoon muunnoksesta, joten luulin, että tietokoneessa toistetaan tai muokataan.

En ole tehnyt tai käsitellyt DivX-koodattuja levyjä, joten en osaa enempää neuvoakaan. Superissa voi kyllä valita ylhäällä keskellä koodekiksi DivX:n tai XviD:n, mutta en tiedä, tarvitseeko ottaa huomioon muutakin.
Jarge92
Member
_
30. heinäkuuta 2010 @ 15:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo mut iha aviksi haluan muuttaa, niin dvd soitin pyörittää. haluan vain säilyttää kuvakoon.
Mainos
_
__

_
Jarge92
Member
_
30. heinäkuuta 2010 @ 16:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin onko sellasta ohjelmaa jolla saa .mkv tiedostoon kiinteät subit, kun aviin pystyn laittamaan ainakin.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > minulla on olekuva joka on mkv muodossa - kysymys

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy