User Käyttäjä Salasana  

torstai 6.3.2025 / 20:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > miten bios päivitetään?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Miten Bios päivitetään?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
lortsimig
Suspended due to non-functional email address
_
5. tammikuuta 2010 @ 12:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ajattelin vaan hetki sitten päivittää biossit niin ehkä tällä romulla alkaa toimimaan joten kuten paremmin pelit mutta en tiedä miten se tehdään :P tässä vähän koneen tietoja :
KäyttöJärjestelmä : Windows Vista Home Premium (6.0, koontiversio 6001)

Järjestelmän Malli : acer aspire 5315

Bios : Default System Bios

Suoritin : Intel (R) Celeron (R) CPU 530 @ 1.73 ghz, ~1.7 ghz

Muisti : 2038 MB RAM

Sivutustiedosto: 913 MT käytetty, 5085 MT käytettäissä

DirectX - Versio : Direct 10

Näytön Ohjain : Mobile Intel (R) 965 Express Chipset Family ( tiedän että näytönohjain on ihan paska )

siinä on osa tiedoista .
en ole ikinäkään päivittänyt biossia kannattaako edes alkaa päivittää ?
Senior Member

1 tuotearvio
_
5. tammikuuta 2010 @ 13:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuskinpa ne pelit BIOSin päivityksellä alkavat paremmin toimimaan. Sun koneelle löytyy acerin sivuilta yksi Bios päivitys se on julkaistu joulukuussa 2008 ja sen versio numero on 1.45. Asennuspaketista löytyvät tarpeelliset ohjeet sen asentamiseen.

las ballenas son el camino
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2010 @ 14:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
BIOS ei tosiaan vaikuta pelinopeuksiin ja sen tapaisiin lainkaan. Lisäksi on muistettava, että BIOS päivitykseen sisältyy aina riski. Se voi mennä pieleen, jolloin kone on usein valmis huoltoon vietäväksi. BIOSia ei kannata päivittää, ellei siihen ole erityisiä syitä kuten virhetoimintoja.

Siivoa mieluummin konetta tarpeettomasta ja eheytä kovalevy. Mitään ohjelmallisia konsteja ei juuri ole koneen nopeuttamiseksi, rautapuolen päivitykset sen tekevät.

lortsimig
_
6. tammikuuta 2010 @ 06:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiedä mitään Konstia enää.... olen päivittänyt näytön ajurit, olen eheyttänyt kovalevyn, olen poistanut tarpeettomat tiedostot ccleanerilla, olen lisännyt sivutustiedostojen kokoja, olen ottanut kaikki windows vistan ulkoasut poies, olen käyttänyt windows updatea,
olen poistanut kaikki tarpeettomat ohjelmat, olen lisännyt keskusmuistia, olen poistanut käynnistys ohjelmia msconfigista, olen vaihtanut f-securesta, Microsoft Security Essentials virusturvaan ja tuntuu että pelit viälläkin pätkii onko viällä pelien nopeentamis kikkoja ?? :P
lortsimig
_
6. tammikuuta 2010 @ 06:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiedä mitään Konstia enää.... olen päivittänyt näytön ajurit, olen eheyttänyt kovalevyn, olen poistanut tarpeettomat tiedostot ccleanerilla, olen lisännyt sivutustiedostojen kokoja, olen ottanut kaikki windows vistan ulkoasut poies, olen käyttänyt windows updatea,
olen poistanut kaikki tarpeettomat ohjelmat, olen lisännyt keskusmuistia, olen poistanut käynnistys ohjelmia msconfigista, olen vaihtanut f-securesta, Microsoft Security Essentials virusturvaan ja tuntuu että pelit viälläkin pätkii onko viällä pelien nopeentamis kikkoja ?? :P
lortsimig
_
6. tammikuuta 2010 @ 06:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jä tuntuu että levytila on loppumassa C levyssä on jäljellä 5.39 GT
ja D levyssä on jäljellä 10.1 GT kannataako tota muistia hankkia lisää vaikuttaako se pelien pätkimiseen jos`?
Senior Member

10 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2010 @ 06:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tuossa koneessa kanata mitään vistaa pitää... Asenna xp niin voi pelitkin jopa pyöriä - vanhemmat semmoset
lortsimig
_
6. tammikuuta 2010 @ 07:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tiedätkö sivun mistä saa xpeen halvalla?
hinta saisi olla 50-70 euroa
lortsimig
_
6. tammikuuta 2010 @ 07:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Löysin windows xpeen huuto.netistä tosi halvalla kannataako ostaa? ( vain 17 euroo :P )
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2010 @ 14:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta, että sulla on vain vähän vapaata tilaa C:-asemassa, niin siitä voi olla haittaa. Kun koneen RAM muisti (muistikammat) ei riitä, niin se käyttää muistin apuna kovalevyä. Jos kovalevyssä on vähän tilaa ja se on esim. pilkkoutunut moneen paikkaan, niin se kyllä hidastaa aina konetta.

En kyllä ole ollenkaan varma, että muuttaminen XPhen juurikaan asiaa auttaa. Mutta ainahan sitä voi kokeilla. Riippuu nyt millaisia pelejä pelaat ja millaisilla asetuksilla. On runsaasti pelejä, jotka aivan mainiosti pyörivät vielä vanhemmillakin laatikoilla. Jos taas haluat olla uusimpien pelien ensimmäisiä käyttäjiä, niin rautapuolen päivitys on vähin mitä tarvitaan, vielä järkevämpi uusi kone niitä varten.

Olisi hyvä jos oppisit tarkkailemaan koneen viestejä eli lokeja. Ne sijaitsevat paikassa Ohjauspaneeli -> Valvontatyökalut -> Tapahtumienvalvonta. Sinne Windowsit pitävät "päiväkirjaa" tapahtumistaan. Sieltä saattaa löytyä virheistä ja varotuksista arvokasta vinkkiä, miksi kone hidastelee tai pätkii. Kaikilla virheillä on tarkka aikansa, joten ne voi paikallistaa tapahtumiin konetta käytettäessä.

Jos netistä jotain ostaa, on huolehdittava siitä, että myös tavaran saa ja että se on kunnollinen. Konekohtaisesti rekisteröitävissä ohjelmissa on vaaransa, että ne onkin jo rekisteröity johonkin muuhun koneeseen.

Senior Member

30 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2010 @ 15:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei sitä f-securee olis kannattanu poistaa jos hitauden aiheuttaa vaikka virus ja osta mielummin seiska paljon kevyempi ja ei hidastu.

AMD Phenom x6 1055T , 8GB DDR3 1333mhz ,Samsung Spinpoint T166 500gb,A-data S596 Turbo 60Gb SSD, 160Gb Samsung 2,5", Buffalo 1000GB, Asus M4A88TD-V EVO/USB3 ,Fractal design, 630w AXP poweri ,Gainward GeForce GTX 460 1024MB "GS-GLH"@ 800Mhz core 2000Mhz memory ,Windows 7 Home premium 64-bit,
lortsimig
_
6. tammikuuta 2010 @ 21:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei se f-secure internet security mitään löytänyt Kun tarkistin AVGeellä se löysi 104 viirusta :P suurin osa oli pilaantuneita evästeitä paitsi kaksi ei ollu niin kannataako mun hankkia lisää levytilaa ja mistä saisi halvalla? :O ja se pitäisi olla yhteen sopivaa mun koneenn kanssa konees malli on acer aspire 5315 :) olen tarkistanut monella muullakin viirusturvalla sen jälkeen koneen kun se löysi ne 104 viirusta :)
apumies
Member

11 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2010 @ 21:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä pelejä olet ajatellut pelata?
Sun koneessa on rauta niin hidasta(prossu ja näyttis) ettei sillä mitään ihmeitä tehdä,mutta jotain vanhempia pelejä voi saada pelattua.

Pöytäkone:Intel 3570K,ac freeser 7 pro rev2,Asrock Z77 pro3,Asus HD7850,16GB Kingston,120SSd+250GB+500GB+16GB,Chieftec 650W,AntecSP3,Win 7
Läppäri:Acer Aspire

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2010 @ 21:42

lortsimig
_
6. tammikuuta 2010 @ 22:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kannataako hankkia nopeampi prossu ja lisää levytilaa
apumies
Member

11 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2010 @ 23:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lortsimig:
kannataako hankkia nopeampi prossu ja lisää levytilaa

Prossun vaihto läppäriin ehkä ei,levytilaa eli uusi kovalevy kyllä jos ei koneelle kaikki tarvittava mahdu.Kannattaa harkita ulkoista kovlevyä.
Näytönohjain jarruttaa pelejä jokatapauksessa.

Pöytäkone:Intel 3570K,ac freeser 7 pro rev2,Asrock Z77 pro3,Asus HD7850,16GB Kingston,120SSd+250GB+500GB+16GB,Chieftec 650W,AntecSP3,Win 7
Läppäri:Acer Aspire
lortsimig
_
7. tammikuuta 2010 @ 08:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä kovalevy olisi yhteensopiva tämän mallin kanssa acer aspire 5315
Tai miten saan tietää mikä kovalevy olisi yhteen sopiva tämän koneen kanssa?
kiitos vastauksista :)
Moderator

5 tuotearviota
_
7. tammikuuta 2010 @ 09:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lortsimig:
Mikä kovalevy olisi yhteensopiva tämän mallin kanssa acer aspire 5315
Tai miten saan tietää mikä kovalevy olisi yhteen sopiva tämän koneen kanssa?
kiitos vastauksista :)

Mikä tahansa ulkoinen USB-kovalevy.

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. tammikuuta 2010 @ 09:16

Senior Member

11 tuotearviota
_
7. tammikuuta 2010 @ 09:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostaa uus kone )
Vaikka jimmsilta ----> http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM-BG-620?t=false
Halvin kone, mut riittää tehoja peruspelaamiseen.

Intel i5 2500k @4.6Ghz -=- Asrock P67 Pro3 -=- Asus GTX680 DirectCU II OC -=- Corsair 1600Mhz 8Gb -=- Intel 120gb SSD -=- Samsung SpinPoint F3 1Tb x2 -=- XFX 650w -=- Creative Sound Blaster Recon3D -=- Corsair H100 -=- Rosewill BLACKHAWK ULTRA -=- BenQ 24" XL2420T, 144Hz -=- Tt eSPORTS Challenger Pro -=- Razer Kraken Pro -=- steelSeries KANA -=- WIN7 Ultimate 64

Läppäri: MacBook Air "13 128Gb "2013"
lortsimig
_
7. tammikuuta 2010 @ 16:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sori vaan että ei oo nyt varaa ostaa uutta konetta :P mutta ostan ulkoisen USB kovalevyn tai ostaisko mielummin sisäisen kovalevyn kun oon kuullut että se on vähän nopeampi kun ulkoinen :)??
lortsimig
_
7. tammikuuta 2010 @ 16:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Löysin Youtubesta videon miten nopeentaa mun näytön ohjainta mutta se ei paljoa vaikuta Nyt ei ole kyseessä kellotaminan Tässä video Part 1
: http://www.youtube.com/watch?v=G1Qe7NWwahU&feature=related

Part 2 : http://www.youtube.com/watch?v=tHfYYlK0C...0320&feature=iv

kannataako tehdä :P?
vähän ehkä paremmin toimis noi pelit sen jälkeen :)

Lörtsi miguel
lortsimig
_
7. tammikuuta 2010 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olisko mitään neuvoja miten toi tehdään?

Lörtsi miguel
lortsimig
_
7. tammikuuta 2010 @ 16:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ehkä toi vähän auttaa pelien FPSSään :)

Lörtsi miguel
Member

1 tuotearvio
_
7. tammikuuta 2010 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei auta, turhaan vaivaudut
lortsimig
_
7. tammikuuta 2010 @ 17:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei se mua haita vaikka se tua 3-5 fpssää lisää peleihin mutta sekin on kehitystä tälle näytön ohjaimelle
Mainos
_
__

_
Member

1 tuotearvio
_
7. tammikuuta 2010 @ 17:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mutta kun ei tuo 3-5 fps

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > miten bios päivitetään?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy