Minulla ilmeni jokin aika sitten sellainen ongelma, että käynnistin koneen normaaliin tapaan päälle niin näyttö ei lähde päälle. En tiedä onko tämä ajuriongelma vai minkälainen sitten. En ole löytänyt googlettamalla vastauksia tähän ongelmaan, vaikka olen kauan etsinyt.
Eli koneessani on kaksi näytönohjainta: vähän parempi, mitä olen aina käyttänyt, joka tuli koneessa mukana valmiiksi ja on aina toiminut moitteettomasti. Toinen näytönohjain on myös, joka on koneessa valmiiksi integroituna, jota olen alkanut käyttämään vasta sen jälkeen, kun toinen näyttis lakkasi toimimasta yhtäkkiä.
Nyt ongelmani on sellainen, että tämä huonompikaan näytönohjain ei enää toimi. Olen kokeillut formatoida koneen, CMOS-muistin ja uudelleenasentaa ajurit koneeseen. Minusta alkoi tuntumaan, että ongelma olisi jotenki jossain softassa, kun eilen asensin Microsoft Wordin ja kun seuraavan kerran käynnistin koneen, nro.2 a.k.a. huonompi näytönohjain, jota olen käyttäny jo vähän aikaa niin ei enää lähtenyt käyntiin. Yritin noin puoli tuntia varmaan käynnistellä konetta eikä näyttö kertaakaan lähtenyt käyntiin.
Koneen tiedot:
HP Pavilion Slimline s3020.sc
Integroitu näytönohjain GeForce 6150 LE
Emolevy on M2NC51-AR
Näytönohjain GeForce 7500LE
Athlon 64 X2 (W) 3800+ 2.0 GHz (65W)
Virtalähde oli kai 160W