User Käyttäjä Salasana  

maanantai 10.3.2025 / 16:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > näyttö ei lähde päälle.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näyttö ei lähde päälle.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jirmi
Newbie
_
15. syyskuuta 2009 @ 21:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi,

Minulla ilmeni jokin aika sitten sellainen ongelma, että käynnistin koneen normaaliin tapaan päälle niin näyttö ei lähde päälle. En tiedä onko tämä ajuriongelma vai minkälainen sitten. En ole löytänyt googlettamalla vastauksia tähän ongelmaan, vaikka olen kauan etsinyt.
Eli koneessani on kaksi näytönohjainta: vähän parempi, mitä olen aina käyttänyt, joka tuli koneessa mukana valmiiksi ja on aina toiminut moitteettomasti. Toinen näytönohjain on myös, joka on koneessa valmiiksi integroituna, jota olen alkanut käyttämään vasta sen jälkeen, kun toinen näyttis lakkasi toimimasta yhtäkkiä.
Nyt ongelmani on sellainen, että tämä huonompikaan näytönohjain ei enää toimi. Olen kokeillut formatoida koneen, CMOS-muistin ja uudelleenasentaa ajurit koneeseen. Minusta alkoi tuntumaan, että ongelma olisi jotenki jossain softassa, kun eilen asensin Microsoft Wordin ja kun seuraavan kerran käynnistin koneen, nro.2 a.k.a. huonompi näytönohjain, jota olen käyttäny jo vähän aikaa niin ei enää lähtenyt käyntiin. Yritin noin puoli tuntia varmaan käynnistellä konetta eikä näyttö kertaakaan lähtenyt käyntiin.

Koneen tiedot:

HP Pavilion Slimline s3020.sc
Integroitu näytönohjain GeForce 6150 LE
Emolevy on M2NC51-AR
Näytönohjain GeForce 7500LE
Athlon 64 X2 (W) 3800+ 2.0 GHz (65W)
Virtalähde oli kai 160W
Junior Member

10 tuotearviota
_
17. syyskuuta 2009 @ 18:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä tulee vähän hatusta, mutta ootko kattonu ettei näytössä ole vikaa, johdoissa tai virrassa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. syyskuuta 2009 @ 18:56

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > näyttö ei lähde päälle.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy