netti-tikku toimii TODELLA huonosti. Voiko vika olla ajureissa?
|
|
_jones
Newbie
|
14. lokakuuta 2009 @ 21:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Meillä on kotona kaksi nettitikkua jotka toimiessaankin olis riittävän paskoja, mutta mulla taitaa tän lisäks olla jossain muuallakin vikaa.
Netti pätkii kannettavassani niin tiheään ettei esimerkiksi meseen pysty kirjautumaan tai jos joskus muutamaksi sekunniksi onnistuisinkin kirjautumaan en näe online tilassa olevia henkilöitä. Varmaan jo arvaattekin että netin selaaminen on tuskaista, yhtä sivua saa odotella ja päivittää useita minuutteja. Nopeustesti antaa todella vaihtelevia tuloksia 300kb/s - 1,5mb/s (paljonko muuten vastaava ADSL-yhteys näyttää nopeustestissä?). Käytössä olen seurannut nopeutta tikun mukana tulevasta ohjelmasta silloin suurimmat luvut ovat olleet 100kb/s.
Tiedän ettei näin pahat ongelmat voi johtua pelkästä nettitikusta, koska siskon kannettavassa ja pöytäkoneessa netti toimii niin huonosti kun nettitikku toimii; pystyy käyttämään messengeriä ja netin selaaminen onnistuu pienellä kärsivällisyydellä.
Epäilen ongelmien johtuvan jotenkin ajureista. Ostaessani koneen siinä oli Vista, asensin sen tilalle Xpeen. Sillon joutu koneeseen asentamaan ajurit uudestaan eli voisiko olla ettei ajurit ole tämän takia oikeat? Voiko vielä joku muukin vaikuttaa netin toimivuuteen?
|
Senior Member
|
15. lokakuuta 2009 @ 09:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Kysymys lienee 3g modeemi eli mokkulayhteydestä? Jos on niin nopeudet ja yhteyden laatu/pätkiminen johtunee usein verkon muusta käytöstä; puhelinliikenne menee aina edelle. Samoin mokkulan sijainti tukiasemaan nähden ja onko verkko 3g vai gsm vai jotain siltä väliltä vaikuttaa asiaan. Joissakin tapauksissa modeemia, "mokkulaa" voi säätää operaattorikohtaisen yhteyden parantamiseksi, kuten tavallista modeemiakin. Moneen mokkulamalliin saa myös lisäantennin.
Jos nettiyhteytesi on pelkästään mokkulan varassa niin esim windowsin ja ohjelmien automaattiset päivitykset voivat hyydyttää tehokkaasti...
|
jmartisk
Junior Member
6 tuotearviota
|
15. lokakuuta 2009 @ 14:24 |
Linkki tähän viestiin
|
100kb/s pitäisi riittää ihan hyvin normaali nettitoimintaan. Ei siis ole prosessorin kuormittumisongelma tms.?
Jos on kannettava, kokeile jossain hyvän kuuluvuuden omaavassa paikassa tapahtuuko muutoksia...
|
_jones
Newbie
|
15. lokakuuta 2009 @ 15:27 |
Linkki tähän viestiin
|
joo joo.. riittäis kirkkaasti. En varmaa kirjottanu tarpeeks selvästi tohon alotus postaukseen: Kun nettiä kuormittaa vaikka avaamalla selaimen nopeus heilahtaa tavallisesti 40kb/s ja hyvänä päivänä 100kb/s mutta jo seuraavalla sekunnilla yhteys puolittuu ja taas seuraavalla sekunnilla hyytyy lisää ja muutamassa sekunnissa yhteys on nollassa. Näkyviin jää valkoinen ikkuna tai puolyiksi latautunut sivu. Yhteys pysyy nollassa yleensä noin minuutin kunnes se taas reagoi esim. "päivitys" nappiin. Silloin tää ylle kirjoitettu runkkaaminen alkaa alusta.
Yhden sivun avaamiseen kuluu siis minuutti tolkulla aikaa ja vikaa täytyy olla jossain ku asutaan melkein 3g tolpan vieressä parhaalla kuuluvuus alueella.
Hitauden täytyy johtua jostain muustakin kun "verkon muusta käytöstä" Mä jotenki epäilen itse asennettuja ajureita ettei ne oo ihan kohillaan?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. lokakuuta 2009 @ 15:32
|
Senior Member
|
15. lokakuuta 2009 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei muuta ku mokkulan kanssa takaisin kauppaan valittamaan, jos myyty muuta mitä on ostettu.
|
_jones
Newbie
|
15. lokakuuta 2009 @ 17:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Ei muuta ku mokkulan kanssa takaisin kauppaan valittamaan, jos myyty muuta mitä on ostettu.
Joo tämäkin jo kokeiltu. Tikku lähetettiin johonkin ja sieltä tuli päätös että tikku toimii ja 2 vuoden sopimusta ei voi purkaa
|
_jones
Newbie
|
15. lokakuuta 2009 @ 20:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Joo tämäkin jo kokeiltu. Tikku lähetettiin johonkin ja sieltä tuli päätös että tikku toimii ja 2 vuoden sopimusta ei voi purkaa
Tämäkin tukee sitä teoriaa että vika ei ole yhteydessä tai mokkulassa. Tuntuu toimivan muissa koneissa, mutta oon varma että mun koneessa on jotain mikä aiheuttaa ongelmia. Eli voisko joku tarttuu tähän? Oisko jotain mistä tällänen hitaus voi johtua
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
|
16. lokakuuta 2009 @ 10:35 |
Linkki tähän viestiin
|
|