Ohjelman asentaminen määrätylle osiolle
|
|
Onkonoin
Member
|
16. huhtikuuta 2010 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli ongelma on se, että haluaisin asentaa Nokian Ovisuite ohjelman omavalintaiselle levy-
osiolle, enkä käyttisosiolle johon se tunkee itsensä väkisin.
Olisko mitään konstia jolla saisin itse määrättyä mihin tuo ohjelma asentuu.
|
Member
4 tuotearviota
|
18. huhtikuuta 2010 @ 00:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Pikaisen googletuksen perusteella tuo ongelma on monella muullakin, mutta ratkaisua siihen ei ole. Jos asennusohjelma on tehty sellaiseksi että sijoitusta ei voi päättää niin sen siirtäminen muualle on joko mahdotonta tai vähintäänkin erittäin vaikeaa.
|
Onkonoin
Member
|
18. huhtikuuta 2010 @ 10:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Onnistuisko sellanen juttu, että asennuksen jälkeen kopioisi sen ohjelman toiselle osiolle
ja tekisi siltä käynnistämistä varten uuden pikakuvakkeen.
|
MikroMake
AfterDawn Addict
|
18. huhtikuuta 2010 @ 11:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Onkonoin: Onnistuisko sellanen juttu, että asennuksen jälkeen kopioisi sen ohjelman toiselle osiolle
Ei onnistu kopiomalla koska asennetusta ohjelmasta on tiedot myös Windowsin rekisterissä.
Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
|
Onkonoin
Member
|
18. huhtikuuta 2010 @ 11:09 |
Linkki tähän viestiin
|
OK, kiitos.
|
Member
2 tuotearviota
|
22. huhtikuuta 2010 @ 18:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MikroMake: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Onkonoin: Onnistuisko sellanen juttu, että asennuksen jälkeen kopioisi sen ohjelman toiselle osiolle
Ei onnistu kopiomalla koska asennetusta ohjelmasta on tiedot myös Windowsin rekisterissä.
Windowsin rekisterissä määritetään mihin asemaan ja kansioon sovellus asennetaan:
Navigoi tänne:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
ja etsi sieltä
ProgramFilesDir
Sieltä valitset asennuskansion ja jos haluat sen takaisin asennuksen jälkeen niin
vaihda se takaisin: C:\Program Files
i7-5820K + HR-02 Macho | MSI R7870 Twin Frozr III | X99-A/USB 3.1 | 16Gb DDR4 2400 | LG Blu-Ray | ASUS Xonar DGX | Seasonic P-760 | Define R4 | HD103SJ 1Tb + Force 3 SSD 120Gb
|
Onkonoin
Member
|
22. huhtikuuta 2010 @ 18:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Toimiiko toi kaikissa Windowseissa, mulla on W7.
Unohtui kysyä, että miten tuonne mennään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. huhtikuuta 2010 @ 18:49
|
Onkonoin
Member
|
23. huhtikuuta 2010 @ 18:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Windowsin rekisterissä määritetään mihin asemaan ja kansioon sovellus asennetaan:
Navigoi tänne:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
ja etsi sieltä
ProgramFilesDir
Sieltä valitset asennuskansion ja jos haluat sen takaisin asennuksen jälkeen niin
vaihda se takaisin: C:\Program Files
Tota rekisterijuttua mä vielä kysyn, että miten sinne mennään.
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
24. huhtikuuta 2010 @ 10:21 |
Linkki tähän viestiin
|
En lähtisi leikkimään tuolla rekisterikikalla, mutta jos välttämättä haluat, luo ensin järjestelmän palautuspiste siltä varalta että jotain menee kunnolla pieleen. Rekisterieditorin saat auki kirjoittamalla käynnistysvalikon hakuun Regedit.exe ja eikun seikkailemaan.
Jos et luonut järjestelmän palautuspistettä, ja saat kikkailuillasi Windowsin sekaisin, niin ei kannata sitten tulla tänne syyttämään ketään :)
|
Onkonoin
Member
|
24. huhtikuuta 2010 @ 10:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos varoituksesta, mulla ei ole ollut tapana syytellä muita omista virheistäni.
Toivottavasti sentään uskallan tarvittaessa edelleenkin pyytää apua.
Sen vielä haluan sanoa, että tämä on paras ja asiallisin sivusto, joka pesee kaikki muut.
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
24. huhtikuuta 2010 @ 10:52 |
Linkki tähän viestiin
|
No tietenkin uskallat pyytää apua. Mutta muista nyt kuitenkin se palautuspisteen luonti, noin niin kuin yleensäkin aina ennen riskisäätöjä :)
|
Onkonoin
Member
|
24. huhtikuuta 2010 @ 20:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Tutkiskelin tota jutskaa, ja pääsin melkein "perille", mutta tuota ProgramFilesDir-kohtaa
en löytänyt. Mua askarruttaa se, että päteekö toi kaikkiin Win-versioihin. Mulla on W7.
|
Mainos
|
  |
|
Onkonoin
Member
|
29. huhtikuuta 2010 @ 16:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Vahingossa löysin tuon ProgramFilesDir-kohdan, mutta en tehnyt mitään muutoksia. Rupesin
nimittäin epäilemään, että siirtyykö se koko ohjelmakansio sisältöineen toiselle osiolle.
|