Paras ilmainen virustorjunta/palomuuri?
|
|
Lada1500s
Member
26 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2009 @ 17:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu hyvää päivää taas. :D
Eli, mulla on nyt ollut jo jonkin aikaa tämmönen combo: Avira Antivir + Netlimiter 2 PRO palomuurina.
Nyt huomasin, että en enää saa pelejäni/porttejani toimimaan laisinkaan, vaikka ennen formatointia Normannin Personal Firewall ja antivirus päästivät heti läpi.
Emo: ASUS M4N72-E; Prossu: AMD Phenom II 955; Muistit: 4Gt Kingston 800MHz DDR2; Näyttis: ASUS Geforce 9800GTX+; Äänikortti: SoundBlaster Audigy; Virtalähde: Antec Earthwatts 500w; Kotelo: Antec Sonata III; Näyttö: LG:n 22" 22LS4D 1650x1050
|
Senior Member
|
5. syyskuuta 2009 @ 19:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Ennen käytin Outpostia + NOD32:sta = vieläkin suosikkini, varsinkin NOD32 (=yritin ihan oikeasti ostaa, se ei sitten ollut kovinkaan helppoa joten se jäi).
Monien seikkojen takia (pienin oli se että outpost meni välillä "vähän" sekaisin), kyllästyin 2:n softan systeemiin ja siitä lähtien Comodo:a olen käyttänyt - siinä sekä palomuuri ja antivirus.
Molemmat palomuuriohjelmat suht. helppoja konffata (minulle erittäin tärkeä ominaisuus). Tuo Comodo vain jäi, koska olen laiska..ihan hyvin se on joissakin testeissä pärjännyt.
(Mielestäni "huonoja" softia: F-Secure....jos haluat että kone tahmaa&käynnistyy hitaasti tässä softa sinulle (vanha dos pohjinen f-prot oli viimeinen "hyvä"), Norton näyttää kivalta ei vaan yleensä pärjää testeissä. Zone-Alarmissa oli aikoinaan vekkuleita versioita jotka eivät päästäneet minua ollenkaan nettiin + konffaus oli syvältä joten en ole siihen koskenut vuosiin. Onhan noita muitakin, eräät softat vinkaisevat aina kaikesta pienestä jne. enkä jaksa aina niitä alkaa säätää.)
"Experientia docet stultos"
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. syyskuuta 2009 @ 19:39
|
Lada1500s
Member
26 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2009 @ 19:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli Comodolta otan molemmat? :) Pitänee kokeilla, itse vilkaisin jo, mutten tiennyt kannattaako moinen.
Netlimiter kyllä jää koneelle, on mukava päästä pelaamaan kun jokin ohjelma lataa päivityksiä.
Emo: ASUS M4N72-E; Prossu: AMD Phenom II 955; Muistit: 4Gt Kingston 800MHz DDR2; Näyttis: ASUS Geforce 9800GTX+; Äänikortti: SoundBlaster Audigy; Virtalähde: Antec Earthwatts 500w; Kotelo: Antec Sonata III; Näyttö: LG:n 22" 22LS4D 1650x1050
|
Walfin
Member
|
6. syyskuuta 2009 @ 20:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni on Avast:i jonkinlainen Home Edition. Ilmainen sekä pätevältä vaikuttanut.
Kyllästyin kaikkiin Kerioon yms., koska niiden kanssa on kuitenkin pientä säätämistä.
Ei ole samanlainen tehosyöppö kun ylimarkkinoitu F-secure. (ehkä :D )
|
LordPepsi
Senior Member
|
6. syyskuuta 2009 @ 21:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Comodoa suosittelen :)
Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
6. syyskuuta 2009 @ 21:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikista ilmaisista antiviruksista Avira ehdoton ykkönen, mutta sen antamat false positivet saanevat joillakin aikaan ennenaikaisen kaljuuntumisen :) Ja joskus sen oma update-client saattaa lopettaa päivitysten hakemisen...
Jos mahdollisimman varmatoimisen softan haluaa, niin sitten se on Avast.
Mutta makuasioita nämäkin kuten moni muukin, itse olen aina jotenkin tykännyt F-Securesta.
GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. syyskuuta 2009 @ 21:37
|
Lada1500s
Member
26 tuotearviota
|
6. syyskuuta 2009 @ 22:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt teen näin:
Palaan takaisin Avira + Netlimiter comboon, koska Comodon säädöt ovat niin sekavat. Avira toimii varmasti ja vakaasti.
Comodossa vikaa löytyi:
- Pelejä ei voinut hostia: Tein kaikki mahdolliset portinohjaukset tuohon, mutta yhäkään kukaan ei löytäny mun pelejä, Netlimiter onnistui asiassa hienosti.
- Sekava käyttöliittymä: En löytänyt yhtään mitään.
- Luulen, että pärjään paremmin Netlimiterin omalla muurilla. :D Vai osaako herrasväki sanoa parempaa palomuuria, joka toimisi?
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
7. syyskuuta 2009 @ 01:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lada1500s: Nyt teen näin:
Palaan takaisin Avira + Netlimiter comboon, koska Comodon säädöt ovat niin sekavat. Avira toimii varmasti ja vakaasti.
Comodossa vikaa löytyi:
- Pelejä ei voinut hostia: Tein kaikki mahdolliset portinohjaukset tuohon, mutta yhäkään kukaan ei löytäny mun pelejä, Netlimiter onnistui asiassa hienosti.
- Luulen, että pärjään paremmin Netlimiterin omalla muurilla. :D Vai osaako herrasväki sanoa parempaa palomuuria, joka toimisi?
Miksi et laittanut Comodoa trainig-modeen ennenkuin käynnistit palvelut, osaa itse luoda säännöt mitkä pelien hostaaminen tarvitsee toimiakseen.
|
LordPepsi
Senior Member
|
7. syyskuuta 2009 @ 03:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Helppo se comodo on pienen tutkinnan jälkeen... Ja training modeen toki aluksia.. sit ku oot vähän aikaan tutkinu niin vaikka clean pc modee... Itsellä comodo eikä mitään häikkää hostaamisissa tai minkään muunkan ohjelman kanssa..
Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo
|
Senior Member
|
7. syyskuuta 2009 @ 16:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lada1500s: Nyt teen näin:
Comodossa vikaa löytyi:
Niin no...jollekin selkeä voi olla toisella ei niin selkeä.... Ehkä juuri se, että Comodossa pystyy säätämään monia asioita tekee siitä joillekin ei niin selkeän - itselleni taas se tekee softasta "käytettävän". Ja nuo portin ohjaukset eivät ole tuottaneet minulle ongelmia, lähinnä reitin on niissä ollut "se" jota olen säätänyt jos on ollut tarve.
"Experientia docet stultos"
|
Mainos
|
  |
|
Junior Member
|
7. syyskuuta 2009 @ 17:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeilin tuota comodoa, laitoin training modenkin kun huomasin ettei selaimella päässyt nettiin, mutta eipä tuo silti alkanu kyselemään lupia vaikka käynnistelin jos mitä ohjelmia, eikä antanut päivittää comodon omia virustiedostojakaan. Mikään ei oikein tuntunut auttavan, joten poistin ohjelman, mutta netti pysyi edelleen saavuttamattomissa :D uudelleenkäynnistyksiä, internet-asetuksia, yhteyden luomista, modeemin resetointia, yhteyden korjausta, piuhojen vaihelua... Ei auttanut mikään. Paitsi seuraavana aamuna netti löytyi...
Tosin nyt välillä hyppää ilmoitus "connect to broadband" ja kone kyselee tunnusta ja salasanaa ja yrittää "soittaa" jonnekin xD No eihän se mitään yhteyttä silleen saa, mutta silti tuntuu yhteys toimivan, vaikka yhdistämisen ajaksi katkesikin.
Asus m2npv-vm + TP3-430 ♫ Athlon X2 6000+ ♫ 4x1G 667Mhz ddr2 ♫ WD 160G + 320G ♫ Sapphire HD4830 512M
|