Parted Macig -ongelma
|
|
Junior Member
|
12. heinäkuuta 2010 @ 17:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkoituksena olisi asentaa Parted Macig v4.8, joka löytyy tältäkin sivustolta. Kaikki menee hyvin siihen asti, kun olen ladannut asennuksen koneelle. Valitsin CD-version usb:n sijaan kyseisestä. Eli ilmeisesti se täytyisi polttaa levykuvana, muttei aukea vaan millään ohjelmalla.
Käyttöjärjestelmänä Win 7. Mikä on vialla?
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
13. heinäkuuta 2010 @ 08:07 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Junior Member
|
13. heinäkuuta 2010 @ 13:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei se edes anna vaihtoehtoa tallentaa näköistiedostona. :(
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. heinäkuuta 2010 @ 13:40
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
13. heinäkuuta 2010 @ 14:10 |
Linkki tähän viestiin
|
No siis tuota, olethan purkanut zip-paketin ensin, ja kokeillut sitten asiaa sisältä paljastuneelle .iso -tiedostolle?
|
Junior Member
|
27. heinäkuuta 2010 @ 22:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko: No siis tuota, olethan purkanut zip-paketin ensin, ja kokeillut sitten asiaa sisältä paljastuneelle .iso -tiedostolle?
Ei näyttäisi olevan mahdollista vieläkään tallennus. Zip:in purkaamisen jälkeen näkyy vain oudon nimiset BOOT, boot.images ja PMacig kansiot, joissa entistä oudomman nimisiä tiedostoja.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2010 @ 22:33
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2010 @ 06:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Heh, ei voi olla noin vaikeaa :) Olet mennyt purkamaan sen iso-tiedostonkin...
Jos imuttelet esim. täältä AD:sta tuon pmagic-4.8.iso.zip paketin ja purat sen, sisältä löytyy pmagic-4.8.iso, jonka poltat CD:lle ohjeiden mukaan.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti niksotus: Ei se edes anna vaihtoehtoa tallentaa näköistiedostona. :(
Onko sinulla Windows 7? Kyseinen ominaisuus on vain Windows 7:ssä.
Tarkoitus ei ole olla ilkeä, mutta oletkohan nyt ihan varma että haluat touhuta tuolla Parted Magic ohjelmalla, kun ei tahdo onnistua melkoisen yksinkertainen asiakaan? Siis meinaan vain, että tuolla ohjelmalla sentään voi saada pahaakin jälkeä aikaiseksi. Ja koska kyseessä ei ole Windows -ohjelma, se voi tuntua entistä hankalammalta käyttää...
Jos käytössäsi on 32-bittinen Windows (jos sinulla on Windows XP, se on sitä todennäköisesti), saat ilmaiseksi hyvän Windows-pohjaisen osiointiohjelman, EASEUS Partition Master Home Editionin (ohjeita ohjelman käyttöön löydät täältä). Tietenkin jos haet esim. levykuvausta tms. niin sellaista ei EASEUS Partition Master tarjoa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. heinäkuuta 2010 @ 07:13
|
Junior Member
|
29. heinäkuuta 2010 @ 20:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Voihan se niinkin olla, ettei minulla ole ihan niin kovaa tasoa näissä "kehittyneempien käyttäjien" ohjelmissa. Windows 7:han minulla on kannettavassani, ja 64-bittinen.

Oikeastaan päätin kirjoitella tänne, koska juuri tuo 64-bittinen järjestelmäni ei suostunut vanhemman Nero-ohjelmistoni kanssa kimppaan, jotta olisin voinut polttaa ylipäätään levyjä.
Joka tapauksessa olen vasta tämän kesän opetellut Seiskan käyttöä, jossa on huomattavia eroja edellisen koneeni XP:hen verrattuna. Ja itse asiassa näköistiedoston tallentaminen löytyi kuin löytyi, mutta koneellani hieman eri polkua kuin mitä ohjeessa: Klikkaus, Avaa sovelluksessa, Levyn näköistiedoston tallentaminen. Ei kyllä onnistunut vieläkään. Polttaa levylle vain Boot ja Pmacig kansiot...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2010 @ 20:27
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
29. heinäkuuta 2010 @ 20:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkoitus ei ollut arvostella tietotaitoasi, vaan varoittaa mahdollisista vaaroista.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti niksotus: Ja itse asiassa näköistiedoston tallentaminen löytyi kuin löytyi, mutta koneellani hieman eri polkua kuin mitä ohjeessa: Klikkaus, Avaa sovelluksessa, Levyn näköistiedoston tallentaminen.
Näemmä ihmeellisesti vaihtelee riippuen siitä missä image-tiedosto on, esim. täällä ainakin työpäydällä näkyy tuo vaihtoehto suoraan, mutta joissain kansiossa pitää sitten valita ensin tuo Avaa sovelluksessa ensin. En ole keksinyt millä kaavalla tuo menee, mutta pitää lisätä ohjeisiin maininta tuosta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2010 @ 21:00
|