User Käyttäjä Salasana  

maanantai 10.3.2025 / 22:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > soundblaster audigy 2 ajurit eivät toimi oikein?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Soundblaster Audigy 2 ajurit eivät toimi oikein?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
skygge
Newbie
_
5. elokuuta 2009 @ 23:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asentelin pari päivää sitten koneelleni vanhojen päivien kunniaksi Grand Prix 3:n. Kun pelaan peliä, niin kesken kisailun Windows XP heittää Blue Screenin ja valittaa hap17v2k.sys -tiedostosta.

Googletin tuota ongelmaa ja sain sen verran selville, että tämä ongelma johtuu Audigy 2 kortin ajureista(?). Itse pelissä ei siis vikaa ole, vaan tämä vika johtuu itse äänikortista. Totesin tämän väittämän todeksi ottamalla äänikortin pois koneesta ja testaamalla peliä uudestaan ja eipä tuo peli sitten enää kaatunut. Ääniähän nyt ei tietenkään sitten pelatessa ollut. Enpä kuitenkaan tuntunut löytävän minkäänlaista toimivaa ratkaisua tähän ongelmaan - äänikortin irroittamistahan ei lasketa ratkaisuksi.

Olen asentanut uusimmat äänikortin ajurit ja kokeillut asentaa vanhatkin uudestaan, mutta tuloksetta. Sama BSOD tulee näytölle edelleen. Mitähän mun kannattais nyt tehdä, kun ei tuo ajurien uudelleen asennus tunnu auttavan? Onko tämä Audigy 2 sen verran surkea, että kannattaisi suosiolla ostaa uusi äänikortti?

Jos jollakulla teistä on kokemusta samasta ongelmasta tai olisi tarjota hyvää/toimivaa/järkevää vinkkiä, niin olisin tyytyväinen.
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
5. elokuuta 2009 @ 23:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo on tolle kortille enemmänkin ominaisuus, kuin vika. Useilla emoilla aiheuttaa juurikin noita oireita. Omalla Asus A8V Deluxe:lla oli BSOD:ja enemmänkuin tarpeeksi. Ei vain ollut yhteen sopiva ko. emon kanssa. Ajureiden päivittäminen ei auta asiaa, vaan rautapuolella on ongelma. Enpä ole tuon ainukaisen kokeilun jälkeen Creativen kortteihin koskenut.

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. elokuuta 2009 @ 23:54

skygge
Newbie
_
6. elokuuta 2009 @ 00:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo totta puhut. Luinkin tuossa äskettäin joltain foorumilta, että taitaa nämä Audigyt vaan olla joillekkin emoille myrkkyä.. Joillain ei ole mitään ongelmia, toisilla taas Blue screeniä tulee minkä ehtii.

Taitaa olla äänikortin vaihdon paikka. Ei tuon kanssa viitsi alkaa tämän enempää tappelemaan. Millaista äänikorttia porukka suosittelisi? En mitään mopomallia kuitenkaan haluaisi, joku sopivaan hintaluokkaan menevä ja jonka softapuoli olisi hyvä, kun sen verran tykkään hifistellä kuitenkin ja tärkeintä olisi, että kortti ennen kaikkea toimii.

PS. Laittakaa vaikka linkkiä johonkin hyvään aiheeseen, jos tuntuu siltä, että tämä topic menee vähän ohi aiheen...
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
6. elokuuta 2009 @ 00:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse vaihdoin Auzentech Auzen X-Plosion 7.1 Cinema-korttiin ja tyytyväinen olen valintaan. Parasta on,että toimii, kuten kuuluukin ja äänenlaadussakaan ei ole moittimista oli kyseessä sitten musiikki tai leffat. Pelistä vaikea sanoa, kun en juurikaan pelaile.

Tuolla jotain testiä mutta vasta kuuntelemalla ja testaamalla selviää, onko oman mieltymyksen mukainen.

http://www.elitebastards.com/cms/index.p...id=19&Itemid=28

Hinta nyt esim. verkkokauppa.com :ssa 94.90? . Tosin saatavuus ei ole ihan parasta mahdollista.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=34052&pic=1

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. elokuuta 2009 @ 00:47

skygge
Newbie
_
6. elokuuta 2009 @ 02:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti turska:
Itse vaihdoin Auzentech Auzen X-Plosion 7.1 Cinema-korttiin ja tyytyväinen olen valintaan. Parasta on,että toimii, kuten kuuluukin ja äänenlaadussakaan ei ole moittimista oli kyseessä sitten musiikki tai leffat. Pelistä vaikea sanoa, kun en juurikaan pelaile.

Enpä minäkään paljoa pelejä pelaile PC:llä, kun on konsolit ihan sitä varten. Koneella nyt tulee lähinnä musiikkia kuunneltua, joten tuollainen kortti voisi hyvinkin tulla kyseeseen. Pitääpä tutkia tarkemmin :)
Mainos
_
__

_
skygge
Newbie
_
13. elokuuta 2009 @ 22:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt on kortti hommattu, hyvin toimii mutta tuntuu mikrofonin kanssa olevan ongelmia. Ajattelin sitten tähän topiciin aiheesta kirjoittaa, kun en uutta jaksanut vääntää.

Miten saisin mikin tarpeeksi kovalle? Messengerissä kun videopuhelua pitää päällä, niin toinen osapuoli ei kuule ääntä kunnolla vaikka äänet on säädetty kohilleen. Itse olen koittanut säätää mikkiä täysille ja mic boost ominaisuuttakin olen koittanut, mutta eipä auta. Samalla mikki tuntuu särisevän ikävästi toiselle osapuolelle.

Toivottavasti joku osaisi neuvoa asiassa.

Edit. ratkaistu. Piti vain konfiguroida mikin asetukset kunnolla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. elokuuta 2009 @ 09:35

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > soundblaster audigy 2 ajurit eivät toimi oikein?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy