Nyt tuli iso ongelma. Itse kasaamani kone toimi ennen normaalisti muutaman päivän ja sitten lakkasi käynnistymästä kokonaan. Ongelma syntyi niin että ylikellottelin, ja voltit jäivät liian pieneksi, kone käynnistyi työpöydälle asti ja sammui. Nyt se ei enää lähde käymään, vain vähän vain tuulettimet pyörähtää, ja emon valot välähtävät, tuntuu ettei prossu saa virtaa ollenkaan. Lämmöt ei missään vaiheessa käynyt paljoa yli 80C, ettei mitään luulisi sulaneenkaan, hajosiko jotain muuten vain sit. :/
Oon yrittänyt ottaa biosin patteria irti, painaa reset nappia, yhdistää jumpereita, vaihtaa backup biosia, ottaa näytönohjaimen irti mutta mikään ei auta.
Sillä ei ole mitään vaikutusta onko bios patteri kiinni vai paikallaa, sama juttu toistuu.
Emona on siis gigabyte ud3h z77.
Prossu i5 3750K
VirtalähdeSeasonic P660
Näytönohjain gtx 670
Ram 8gb 1866mhz
Hajosikohan jotain emosta, pitääkö se lähettää takuuseen (jos ne sitä edes liikkeessä hyväksyisivät) vai mitä tässä pitäisi tehdä?
Aloittelija kun olen niin en paljoa näistä ongelmista tiedä, kone olisi vain tärkeää saada kuntoon. Jos tämä tästä korjautuisi niin en ikinä kyllä enää biosia ala säätelemään turhaan.
Kaikki apu on tarpeen, mahdollisimman nopeasti, kiitos.
Voihan tuossa vielä kokeilla. Muistit irti, kovalevy irti, näyttökortti irti eli
kaikki mikä vie virtaa pois. Muistaakseni tuossa(kin) äitikortissa on joku liitäntä,
että saat näytölle "tekstit".
Sitten sormet valmiiksi ja kokeilemaan josko pääsisit biossin setuppiin.
Ja tietysti ENSIMMÄISENÄ tarkista kaikki jumpperit ja muut takaisin lähtöarvoihin.