Ostin jokin aika sitten dlink dir-635 reitittimen ja koitan luoda yhteyttä internettiin. Nettiin pääsen käsiksi kun nollaan dlink reitittimen ja asennan ajurit siihen uudestaan. Netti toimii ethernetin kautta tällöin niin pitkään kunnes käynnistän koneen uudestaan. Langaton netti toimii läppärissä erinomaisesti. Lanin kautta en pääse enää purkkiin käsiksi pöytäkoneelta jolla dlinkin olen asentanut.
Ongelman olen paikallistanut 6to4 adapteriin, joka näyttää virhekoodia 10. Eli se ei suostu asentumaan koneeseen. Olen lukenut keskusteluja monista paikoista ja tehnyt kaikki löytämäni vianmääritykset ja korjausehdotukset (poistanut 6to4 ajurit ja asentanu uudestaan, ottanut 6to4 pois käytöstä, poistanut 6to4 kokonaan, päivittänyt verkkokortin ajurit) mutta mikään ei ole auttanut. Onko jollain muulla tietoa miten sen 6to4 saisi asennettua koneelle, tai miten voisin kiertää koko ongelman?
Ja tarviaako tämä dlink dir-635 reititin ylipäänsä tuota 6to4 adapteria toimiakseen, ja jos ei, niin mitä minun pitäisi tehdä?
Minulla on welhon nettiliittymä ja sen mukana tullut motorolan jokin perus kaapeliboksi. Pelkän kaapeliboksin kautta netti toimii langallisena hyvin, mutta kun lisään dlink wlan reitittimen väliin niin ekan käynnistyksen jälkeen yhteyttä nettiin tai dlink boksiin ei enää saa ilman dlink boksin tehdas asetusten palauttamista...
Koitatko käyttää sitä reititintä usb:n kautta? Vai miksi se tarvitsee ajureita?
Kokeile normaalilla nettipiuhalla resetoinnin jälkeen. Tutki asetukset ja kokeile molempia tiloja; sekä reitittävänä että siltaavana. Kaapeliboxi jakaa osoitteet sillatussa tilassa ja reitittävänä sitten d-link.
***6to4 on ipv6 protokollan "virtuaaliajuri", voit koittaa ottaa sen pois käytöstä tai ottaa käyttöön verkkokorttisi ominaisuuksista***
Käytän normaalia nettipiuhaa asetuksien määrityksissä... USB:n kautta tämä vehje ei taida pystyä kuin jakamaan langattomasti usb porttiin kiinnitettyjä laitteita, mutta nettiyhteyttä sen kautta ei voi muodostaa.
Verkkokortin asetuksista ei löydy mitään 6to4 adapteriin liittyvää ominaisuutta. Verkkokortti on reilu 4v vanha, että vaikuttaako se asiaan? Läppärillä ja langallisena yhdistämisellä tämä koko setti toimii moitteettomasti, mutta ei tällä vanhalla rouskulla pöytäkoneella.
Voisiko windowsin uudelleen asentaminen helpottaa tai jos hakis kaupasta uuden verkkokortin?
Ei siellä ole "6to4" vaan ipv6 protokolla jota voit kokeilla ottaa pois päältä tai laittaa päälle(koukku ruutuun). Samoin katso että sekä ipv4 että se ipv6 protikollat hakevat ip:t automaattisesti.
Jutut löytyvät verkkoyhteyksistä ko. verkkokortin ominaisuuksista. Verkkokortit ovat halpoja...kokeilu voi kannattaa...