User Käyttäjä Salasana  

maanantai 23.12.2024 / 02:36
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > kevyt+pieni+helppo=minun linux?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kevyt+pieni+helppo=minun linux?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Wigner
Junior Member
_
1. huhtikuuta 2010 @ 15:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen siis ihan noviisi näissä linux asioissa...
Pyytäisinkin mitä nöyrimmin vinkkejä, mikä linux kannattaisi asentaa n.8v vanhaan compaq läppäriin, joka ei ole muistilla eikä nopeudella pilattu.
Laite on:
Hp Compaq Presario 2105EA
- Intel® Celeron® 1,6 Ghz -suoritin,
- 14,1 tuuman TFT-näyttö,
- ATI Mobility Radeon -näytönohjain,
- DVD-asema
- 256 megatavua muistia.
- Kovalevy 20G
Muuta en sitten osaa sanoakaan siitä.

Käyttö olis hyvin yksinkertaista, ihan perus kotikäyttöä nettiselauksineen, ei pelikäyttöä. Ei tarvitse olla suomenkielinen, lontoo taittuu. Se olisi kuitenkin hyvä, jos pakettienhallintaohjelma siitä löytyis, saisi tarvittaessa käyttöön jonkin ohjelman.

Toisessa koneessa on Ubuntu (tykkään, mutta iso. Läppärissäkin ollut Xubuntu mut ei jaksa oikeen pyöriä).
Olen koittanut DSL ja puppy linux, dsl olis muuten ok, mut ei vissiin sovellu hyvin ainoaksi käyttikseksi. Tarkoitus siis putsata koko kovo ja vain yksi pieni linux pyörimään.
Vea
Member
_
1. huhtikuuta 2010 @ 23:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se voisi olla Debian Lenny Lxde-työpöydällä.Se ei ole varsinainen mini-linux, mutta kannattaa kokeilla. Naapurin vastaavantehoisessa kannettavassa käytin tuota live-rompulta ja sulavasti toimi.
Aideka
Newbie
_
3. huhtikuuta 2010 @ 04:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse suosittelisin PCLinuxOS ja siitä joko Lxde tai Xfce versio. Itse olen ainakin kovasti ihastunut tähän pclinuxos:n. link tuolta saa ladattua. Ja jos englanti sujuu, niin ovat nuo foorumit todella hyvät ja ihmiset avuliaita :)
Mainos
_
__

_
juyli
Senior Member
_
6. huhtikuuta 2010 @ 21:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wigner:
Olen siis ihan noviisi näissä linux asioissa...
Laite on:
Hp Compaq Presario 2105EA
- Intel® Celeron® 1,6 Ghz -suoritin,
- 14,1 tuuman TFT-näyttö,
- ATI Mobility Radeon -näytönohjain,
- DVD-asema
- 256 megatavua muistia.
- Kovalevy 20G

Aiheesta on toinenkin ketju "Mikä Linux vanhahkoon läppäriin". http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-...ppariin-844064/
Johdonmukaisesti suosittelen tutustumaan Zenwalk:iin (ent. MiniSlack) jakeluun http://www.zenwalk.org
Asensin aika vastaavaan kannettavaan nimenomaan Zenwalk:in (muistia tosin riittävästi eli 1 Gt. Tuo 256Mt on pienoinen pullonkaula, mutta ei mitenkään ratkaiseva).
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > kevyt+pieni+helppo=minun linux?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy