User Käyttäjä Salasana  

perjantai 3.1.2025 / 06:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > mika linux mulle?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
mika linux mulle?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
pedrof
Junior Member
_
24. marraskuuta 2010 @ 01:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on yhdesssä koneessa elive, nyt kysynkin olisiko hyvä käyttis ubuntu, vaiko mandriva.
red hat on jossain määri tuttu. Kaikenlainentiedon hankinta (eli tietäjien apu on ollut
syystä tai toisesta vaikeata;vittuillaan vaan, oot noobi), jos ystävällistä apua ja neuvoa löytyy, olen kiitollinen. Masiinat on vanhoja, 1; 3.6 pentium 4, 3,6g, 1.5g ram.
2;3,2g, 2g ram. 3, amd 2800xp, ram hakuses, nyt 1g (ja täs se elive). Jos voit vastaa, niin iloinen oisin.
Moderator

6 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2010 @ 07:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokemusta on vähän Mintistä ja Ubuntun monestakin versiosta ja molemmat vaikuttivat ihan hyviltä. Miniläppäri rullaa edelleen Ubuntun netbook-versiolla. Tiedonhankinnasta en oikein osaa sanoa, koska omat ongelmat ovat aina ratkenneet googlettamalla, mutta Ubuntu-Suomi ainakin vaikuttaa ihan asialliselta paikalta saada apua ongelmatilanteissa. Noista minimivaatimuksista en oikein tiedä, joten en osaa sanoa mikä distro "masiinallesi" parhaiten sopii.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Member
_
24. marraskuuta 2010 @ 08:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.zegeniestudios.net/ldc/ Olisikohan tästä apua?
Moderator

5 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2010 @ 08:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ubuntusta kannattaa lähteä liikkeelle, monipuolinen ohjelmatarjonta ja varsin helppo käyttää.

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
pedrof
Junior Member
_
24. marraskuuta 2010 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kaleppo:
http://www.zegeniestudios.net/ldc/ Olisikohan tästä apua?
No, löytyhan sieltä muutama distro, epäilys on vaan että masiina on liianhidas näille (sanoi botti):
linux mint, ubuntu, kubuntu, mandriva ja fedora.Olen kylläkin ymmärtäny että esim ubuntu
toimii vaikka minkälaisella höyrykoneella, ja ei nämä mun koneet ihan antiikkisia ole..

enemmänkin tarvitsisin tukea käytön opettelemiseen. Muutaman foorumin jo tunnen, mutta joka kerta kun jotain kysyn, tulee vastaus tyyliin, "painu noobi ******n". Eli jos löytyisi asiallista foorumilinkkia, saisin varmasti apua sellaisesta parhaiten.

Mullakin on kone...
Moderator

6 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2010 @ 13:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eiköhän täältäkin apua linuksiin tarvittaessa löydy :) Kaikkeen muuhun ainakin.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Moderator

5 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2010 @ 13:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo Ubuntu-foorumi on hyvä, josta löytyy jo paljon valmiina vastauksia etsimällä.

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2010 @ 13:30

Mainos
_
__

_
pedrof
Junior Member
_
26. marraskuuta 2010 @ 17:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitti, ubuntu se siis on.

Mullakin on kone...
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > mika linux mulle?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy