User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 2.6.2024 / 11:55
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ubuntu 12.04 ääntä ei kuulu
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ubuntu 12.04 ääntä ei kuulu
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
pertteli
Junior Member
_
17. kesäkuuta 2012 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve! ensimmäisen kerran tapahtui tämä ettei ääni kuulu pöytäkoneesta,tämä on koneen antama tieto äänilaitteesta:RV610 (Radeon HD 2350-2400 Series)ja ääni ei ole mykistetty joten se siitä.Tämä sama ongelma tulee mukaan kaikkiin Ubuntu pohjaisiin Esim Mint,onko kukaan tietoinen miten tämä korjataan kirjoituspäivään mennessä tilanne on ennallaan,olen ladannut kokeilumielessä uuden päivitetyn levyn ei ääntä.Nyt olen palannut SUSE:n 12.1 mielestäni paras distro tällä hetkellä,toimii HD videot mikä on mahdoton ongelma monella distrolla.
juyli
Senior Member
_
17. kesäkuuta 2012 @ 23:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pertteli:
Nyt olen palannut SUSE:n 12.1 mielestäni paras distro tällä hetkellä,toimii HD videot mikä on mahdoton ongelma monella distrolla.
Mikä siis on ongelma, jos olet jo löytänyt jakelun sopivimmaksi käyttöösi?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. kesäkuuta 2012 @ 23:30

AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
19. kesäkuuta 2012 @ 22:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joissain Ubuntuversioissa oli joskus mykistys päällä alsamixerissä? Mahtoiko kirjoittaja tarkistaa? Eli komentoriviltä alsamixer käymään ja tarkistus.
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
20. kesäkuuta 2012 @ 01:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
Joissain Ubuntuversioissa oli joskus mykistys päällä alsamixerissä? Mahtoiko kirjoittaja tarkistaa? Eli komentoriviltä alsamixer käymään ja tarkistus.
Yksi yleisimmistä mokista. Alsan oletus on mykistetty. Ja äänilaitteita ja niitä käyttäviä ohjelmia on paljon.

Mitäs aplay -l tai aplay -L kertoo. En ota kantaa jakelujen paremmuusjärjestykseen. Joku tykkää enempi sinisestä kuin punaisesta Wolkkarista. Sama vehje se kuitenkin on. aplay kertoo äänilaitteet kunhan vain alsa on käytössä.

RV610 on minulle tuntematon äänipiiri. Mitäs lspci kertoo? Varmaan sen äänipiirin...

speaker-test on alsan softa. Nimi kertoo mihin käytetään. Joku huonosti käyttäytyvä softa voi varata äänilaitteen. Vaikka joku työpöydän tehoste. Tarkista ja poista kaikki ääntä käyttävän softat ja prosessit. speaker-test alkaa tuottaa ääntä - toivottavasti.
Senior Member
_
20. kesäkuuta 2012 @ 22:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sakarias:


RV610 on minulle tuntematon äänipiiri. Mitäs lspci kertoo? Varmaan sen äänipiirin...


rv610 on kai näytönohjaimen (hdmi kuskaa ääntä!) äänipalikka.. google tietää sanoa, että Intel HDA:lla pitäs toimia (moduuli snd-intel-hda)
Mainos
_
__
 
_
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
21. kesäkuuta 2012 @ 15:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ysf:


rv610 on kai näytönohjaimen (hdmi kuskaa ääntä!) äänipalikka.. google tietää sanoa, että Intel HDA:lla pitäs toimia (moduuli snd-intel-hda)
rv610 on kai näytönohjaimen (hdmi kuskaa ääntä!) äänipalikka.. google tietää sanoa, että Intel HDA:lla pitäs toimia (moduuli snd-intel-hda)
sudo lsmod | grep snd-intel-hda kertoo onko snd-intel-hda ladattu muistiin. sudo lsmod | grep snd kertoo enempi mitä moduleja on ladattu. aplay kertoo äänilaitteet ja jos haluttu ulostulo on mykistetty tai ei ole valittuna (oletus) niin ääntä ei kuulu. Jos useampi äänipiiri niin oletuksena voi olla väärä käytössä.

HD materiaalia Linux toistaa ihan hyvin. Salatut Blu-ray levyt eivät toimi. Nvidian näytön-ohjaimella toimii rautapurku hyvin teräväpiirrolla. Itse olen jo vuosia katsellut 1080p kuvaa HDMI-liitimen kautta. Vaatii kyllä oman näpräämisensä. Mutta eihän esim. XP toista juuri mitään ennen PowerDVD:n tai vastaavan soittimen asentamista.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ubuntu 12.04 ääntä ei kuulu
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy