User Käyttäjä Salasana  

perjantai 3.1.2025 / 01:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ubuntu ja tupla näytöt
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ubuntu ja tupla näytöt
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member

6 tuotearviota
_
14. huhtikuuta 2012 @ 23:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei! Olen aika uusi ubuntun käyttäjä ja olen kiinnittänyt koneeseeni (dell optiplex gx260) 2näyttöä hp1902 ja lg syncmaster.Toinen näyttö on kiinni vga johdolla ja toinen dvi-vga adapterin kautta. Molemmissa näkyy kuva,mutta kuvan näkee vain peilattuna. Mikä mättää kun kone huutaa vain että näytön virtuaalinen resoluutio ei ole oikein ja asettaa taas näytön peilatuksi. Olisiko jollakin vinkkiä tähän ongelmaan kiitos!

Seuratkaa minua myös twitterissä https://twitter.com/bassokajari !
juyli
Senior Member
_
16. huhtikuuta 2012 @ 08:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bassoman:
Molemmissa näkyy kuva,mutta kuvan näkee vain peilattuna. Mikä mättää kun kone huutaa vain että näytön virtuaalinen resoluutio ei ole oikein ja asettaa taas näytön peilatuksi. Olisiko jollakin vinkkiä tähän ongelmaan kiitos!
http://linux.fi/wiki/Monen_n%C3%A4yt%C3...rjestelm%C3%A4t
http://linux.fi/wiki/RandR
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
17. huhtikuuta 2012 @ 15:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bassoman:
Hei! Olen aika uusi ubuntun käyttäjä ja olen kiinnittänyt koneeseeni (dell optiplex gx260) 2näyttöä hp1902 ja lg syncmaster.Toinen näyttö on kiinni vga johdolla ja toinen dvi-vga adapterin kautta. Molemmissa näkyy kuva,mutta kuvan näkee vain peilattuna. Mikä mättää kun kone huutaa vain että näytön virtuaalinen resoluutio ei ole oikein ja asettaa taas näytön peilatuksi. Olisiko jollakin vinkkiä tähän ongelmaan kiitos!
Tässä auttaisi paljon jos tietäisi jotain näytönohjaimesta. Suosittelen nvidian ohjainta, jolla hyvä ajurituki. /etc/X11/xorg.conf säätämiseksi menee, jos haluaa pysyvän lopputuloksen.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ubuntu ja tupla näytöt

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy