User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 19.5.2024 / 05:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > yleistä keskustelua kännyköistä > tekstiviesti "nimellä"
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tekstiviesti "nimellä"
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
jusatinn
Junior Member
_
19. kesäkuuta 2013 @ 20:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro,

sain tuossa yksi päivä tekstiviestin kännykkääni, jossa lähettäjänä ei näkynyt mitään numeroa, vaan nimi "mikesgene". Viestin sisältö:

"hi, How long have you own this phone? what's the condition of it? how much is your lowest price for it. email me at wendymark01(a)rediffmail.com
Mrs Wendy Mark"

Sisältö on sinällään kohdillaan, sillä olen myymässä käytettyä L620:stä, mutta hieman arveluttaa tuo tekstiviestin "nimellä" tuleminen ja sähköpostin pyytäminen. Oisko turvallista vastata vai onko kyseessä vaan sattumalta hyvin kohdalle osunut "roskaposti"?

Ja ylipäätänsä, miten tekstiviestien lähettäminen "nimellä" on mahdollista?

jusatinn
Senior Member
_
19. kesäkuuta 2013 @ 20:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
en tarkalleen tiedä miten tuo "nimellä" lähettäminen on mahdollista ja epäilen että yksityiset siihen pystyvät, mutta esim. Google ja muut isot palvelujen tarjoajat lähettävät viestin "nimellä" eikä numeroa näy niinkuin normaalisti jos ei ole tallentanut yhteystietoa.
Staff Member

32 tuotearviota
_
19. kesäkuuta 2013 @ 21:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Netissä on vielä jonkin verran palveluita, joiden kautta noita nimellä varustettuja tekstiviestejä voi lähettää. Aivan kaikkialla ne eivät kuitenkaan toimi, vaan jotkin operaattorit estävät tuollaisten viestien pääsyn asiakkaidensa laitteisiin.

Älypuhelimille on myös sovelluksia, joiden avulla niitä voi lähettää suoraan
http://www.pod2g.org/2012/08/never-trus...t-spoofing.html
Tepsu9
Senior Member
_
20. kesäkuuta 2013 @ 20:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   


Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. kesäkuuta 2013 @ 20:52

nainen89
Newbie
_
23. kesäkuuta 2013 @ 21:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulle tuli täysin samalla nimellä ja samanlainen viesti kultaisesta kaulakorustani jota olen myymässä tori.fi:ssä. Vastasin hänelle spostissa ja nyt hän laittoi epäilyttävän viestin että hän asuu englannissa ja hän myy ja ostaa tuotteita joita hän sitten kauppaa italiassa. Hän haluaisi maksaa rahat paypallin kautta ja pitäisi lähettää laivalla italiaan koruni. Hän suostuu maksamaan 50 ? lähetyskuluja.

Tarkistin kuitenkin henkilön nimellä ja s postilla googlen kautta asiaa ja hän on kuulema yrittänyt huijata kamerasivustolla ja huuto.netin kautta löysin mielenkiintoisia asioita.
Hän laittaa saman viestin kaikille jotka myyvät vähän jotakin arvokkaampaa eri nimimerkeillä eli tekee kokoajan uusia tunnuksia millä kirjoittaa sitten ne viestit, koska kun vanha käyttis saa negaa niin voi huijata uudella nimimerkillä jolla ei oo vielä negaa vaan 0 palautetta.

varokaa siis tätä tyyppiä!!
cardor
Junior Member
_
16. heinäkuuta 2013 @ 20:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulle tuli sama homma. Olisi ostamassa italiaan minun galaxy s3:n ja lisäisi sata euroa postikuluja. Vastasin että tajuathan ettei puhelin lähde kädestäni ennenkuin tililläni on rahat. Ehdotti paypal-maksua ja pyysi paypal tiedot. Jos se nyt maksaisikkin ne rahat niin voiko se perua maksun kun paketti matkalla tai jotain? Vähän haisee tämä homma..
Mainos
_
__
 
_
jusatinn
Junior Member
_
19. heinäkuuta 2013 @ 20:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti cardor:
Minulle tuli sama homma. Olisi ostamassa italiaan minun galaxy s3:n ja lisäisi sata euroa postikuluja. Vastasin että tajuathan ettei puhelin lähde kädestäni ennenkuin tililläni on rahat. Ehdotti paypal-maksua ja pyysi paypal tiedot. Jos se nyt maksaisikkin ne rahat niin voiko se perua maksun kun paketti matkalla tai jotain? Vähän haisee tämä homma..
Kyseessä on huijari, olevinaan "maksaa" rahat paypalin kautta, väärennetystä sähköpostista tulee PayPalin viesti jossa olevinaan kerrotaan, että saat rahat tilillesi kun lähetät paketin seurantatunnuksen. Rahoja ei kuulu ja puhelin häviää..
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > yleistä keskustelua kännyköistä > tekstiviesti "nimellä"
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy