User Käyttäjä Salasana  

lauantai 19.7.2025 / 22:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > canon 450d, uutta objektiiviä etsimässä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Canon 450D, uutta objektiiviä etsimässä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
tounaii
Newbie

1 tuotearvio
_
2. marraskuuta 2009 @ 01:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heippa!

Etsisin uutta objektiiviä Canon 450D järkkärilleni.
olen vielä aloittelija joten olisi kiva tietää vähän mikä olisi hyvä objektiivi juuri minulle!

Mielenkiintoni herätti
Fisheye ja Makro

Budjekti on kuitenkin siinä 500 - 600 ? paikkeilla ja ostos tehdään nettiluotolla tai perus lasku menetelmällä, yhdessä palasessa en pysty maksamaan ja täysin lelua en osta.

Olisi hyvin hienoa jos porukka heittäisi jonkin sortin vinkkejä tietyille putkille.

jos oikein jaksatte aikaa viettää niin pistäkäähän toki omaa arvostelua siitä putkesta jos mahdollista!

Fisheye riittää minulle jos se pystyy tähän:
http://www.jasonhollister.com/coppermine...001/polish2.jpg
Laatukin tuossa kuvassa on juuri sitä mitä haen. ( Olen amatööri, olen saanut pientä hajua että kalliimmissa putkissa on myös tarkkuus eroja jonkin verran )

Marko riittää minulle jos se pystyy tähän:
http://www.mir.com.my/rb/photography/har...ernardCanet.jpg
http://www.daveltd.com/photo/macro/eyes/jalene/1008-08.jpg

Fisheye on tottakai se etusijalla oleva!
tai jos tuota esimerkkiäni edes fisheye:ksi voi sanoa!

mutta jos viitsisitte niin heittäkäähän jotain vinkkejä tai linkkejä tähän!

-Tounaii
MissBlue
Senior Member

3 tuotearviota
_
8. marraskuuta 2009 @ 10:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikäli kalansilmää oikeasti haluaa, niin Tokina 10-17mm voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, mutta itse kyllä vähän epäilen, että tuo objektiivi menettää mielenkiintonsa kumminkin melko pian alkuinnostuksen jälkeen. Tuolla olisi arvostelua:
http://photozone.de/Reviews/271-tokina-a...ew--test-report

Makroista Tokina 100mm macro on ihan hyvä, testi tuolla:
http://www.radugrozescu.com/photo-tech/t...cro-review.html
Samoin Tamronin 90mm macro on eläimellisen hyvä, eikä Sigmassakaan moittimista ole. Canonin 100mm on kanssa laadukas, nuo kaikki sopivat myös kinokokoiselle, mikäli joskus semmoisen hankkii. Canonin EF-S-objektiivit ovat vain uudemmille kräppikennoisille tehtyjä.
Hmmmh
Senior Member
_
8. marraskuuta 2009 @ 11:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Makroista kannattaa harkita 70mm Sigmaa.
Erittäin hyvä linssi ja halpa. Croppikennoisessa sopii mainiosti myös henkilökuvaukseen.
tounaii
Newbie

1 tuotearvio
_
8. marraskuuta 2009 @ 14:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvältä näytti tuo fisu, tuossa ei tosin puhuttu muusta kamerasta kuin nikonista, Tokinalla on kuitenkin canonin kiinnikkeitä?

Kuten myös muutkin putket yllättivät positiivisellä tavalla, eiköhän jokin noista kolmesta päädy jouluna laukkuuni! :)

Kiitos kaikille vastanneille!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. marraskuuta 2009 @ 14:25

MissBlue
Senior Member

3 tuotearviota
_
8. marraskuuta 2009 @ 15:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tounaii:
Hyvältä näytti tuo fisu, tuossa ei tosin puhuttu muusta kamerasta kuin nikonista, Tokinalla on kuitenkin canonin kiinnikkeitä?
Jeps, saa tuota Kanuunallekin.
Old_stars
Newbie
_
3. tammikuuta 2010 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hieman sivusta heittäen macroista:

Kuinkahan oma Vivitar Series 1 105mm f2,5 macro (made by Kiron) pärjää näitä uusia af-macroja vastaan? Eipä silti, tuo objektiivi ei kyllä lähde kiertoon, eli on ansainnut ns. statuksen ''pysyvä'' omassa kameralaukussa. Niin, tai näin, itse rakenne ainakin hakkaa nykymuoviset 6-0, ja macroilussa manuaalitarkentaminen tuolla on suoraa juhlaa.

Olympus OM-D EM5, Samyang 7,5mm f3.5, Olympus 12mm f2, Olympus 17mm f1.8, Panasonic-Leica 25mm f1.4, Carl Zeiss Macro Jena 35mm f2.8, Olympus 45mm f1.8, Olympus 60mm f2.8 macro, Olympus 75mm f1.8, Konica Macro Hexanon 105mm f4 + palje, Pentax M 150mm f3.5, Minolta APO HS G 200mm f2.8, Pentax F* 300mm f4.5, Minolta RF 800mm f8, 7 * TC (Pentax, Minolta, Konica), Kenko M4/3 loittorengassarja, Minolta MD loittorengassarja, Erinäisiä (bajonetti)adaptereita M4/3:een, Olympus FL 300R salama, LED rengassalama, LED valo, Kaukolaukasin, Velbon VS-3 kolmijalka, Slick monopod 350, National Geographic NG 2343, National Geographic NG 5159
Mainos
_
__

_
MissBlue
Senior Member

3 tuotearviota
_
3. tammikuuta 2010 @ 22:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Old_stars:
Hieman sivusta heittäen macroista:

Kuinkahan oma Vivitar Series 1 105mm f2,5 macro (made by Kiron) pärjää näitä uusia af-macroja vastaan?
Ainakin käppyröiden valossa ja käyttäjien arviointienkin perusteella ihan kivasta tötteröstä on kyse eikä tuota tosiaan kannata vaihtaa mihinkään, jollei välttämättä halua automaattitarkennusta (jota omasta mielestäni ei varsinkaan makroputkessa tarvita).
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > canon 450d, uutta objektiiviä etsimässä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy